Ako bi sudili po dugoročnim prognozama sinoptičara (ovdašnjih ili stranih, svejedno je) temperature će ovog ljeta biti u gotovo neprekidnom usponu. Razuman čovjek je to shvatio tako da su praktično upaljeni narandžasti i crveni meteorološki alarm koji upućuje na promjenu načina života i poduzimanje mjera za ublažavanje eventualnih posljedica vreline na koju nismo navikli. Koliko god je taj nagovještaj sam po sebi alarmantan, čovjeka hvata jeza od činjenice da još nema adekvatne reakcije nadležnih tijela i službi čiji je zadatak zaštita zdravlja i života ljudi, sigurnost i blagovremeno educiranje stanovništva za život u vanrednim uslovima. Ne zna se ni da li i šta rade i s kojim tehničkim sredstvima raspolažu kako bi se smanjili negativni efekti vrelina na ljude, prirodna i društvena dobra. Konkretno morali bi razmišljati o postavljanju mjesta za osvježenje i mobilnih česmi (a ne prodaju flaširane vode) naročito na gradskim trgovima i glavnim prometnicama, kao i tendi na većim stajalištima vozila javnog saobraćaja, a dežurne službe bi trebale biti u pripravnosti.
U ovim vrelim danima, trebalo bi organizirati povremeno pranje ulica i zalijevanje gradskog zelenila, posebno novozasađenih stabala, postaviti pojilišta za pse i mačke lutalice, pojačati nadzor nad lakozapaljivim materijalima itd. Ljudski bi bilo dodatno se pobrinuti i za prosjake i socijalno nezbrinute.
Veoma je važno da se na ovome angažuju mjesne zajednice, nevladine organizacije i društveno odgovorne kompanije koje za ovu priliku mogu izdvojiti dodatna sredstva za pomoć i preventivu. Ovdje je, dakle, riječ o kvalitetu života i zaštiti zdravlja u nešto drugačijim uslovima u odnosu na one koje nazivamo normalnim i zato je važno da se tome odgovorno posvetimo.
Igrom slučaja, minulih dana vozio sam se u šest-sedam putničkih automobila. Ni u jednom od njih u prtljažniku nisam vidio flašu vode za piće. Svi valjda misle da će, ako im zatreba, vodu kupiti na benzinskoj pumpi, ili u nekoj trgovini. Neće ako su u koloni, zastoju saobraćaja, ili u nenaseljenom predjelu, te ako je noć ili zora pa je sve zatvoreno. Ako su u vozilu mala djeca, to je već razlog za paniku, moguć je plač, dodatni strah i nervoza koja utiče na sigurnost pri vožnji!? Voda je za vozača što i benzin (gorivo) za motor automobila. Voda čovjeka okrijepi, rashladi, smiri, relaksira čula i organe, proizvede novu energiju. Zato pod hitno u vozilo unesite flašu, dvije vode. Nek se nađe, zlu ne trebalo. Još jedna važna napomena: flaša vode se ne smije ostaviti u autu koje je izloženo suncu, nego uvijek mora biti u prtljažniku.
Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina
Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Poznati automobili: Peugeot 406 vozi sretne ljude
Dvojica taksista, jedan pravi (iz Sarajeva), a drugi filmski (iz Marseja). Jedan auto i jedna priča o tome kako mali pobjeđuju velike i zbog kojih vrijedi živjeti.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!
Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.