Saobraćajne nesreće: Put do nule!
Povod za reakciju Evropske komisije da donese nova pravila u saobraćaju jesu porazni podaci da osam posto mladih vozača učestvuje u izazivanju dvije od pet smrtnih nesreća koje se dogode u EU. I BiH bi trebala nešto naučiti iz toga.
Evropska zajednica je odlučila da do 2050. godine svede smrtne slučajeve uzrokovane saobraćajnim nesrećama na minimum! Na nulu! S tim u vezi, biće proširena lista prekršaja kojima se rizikuju životi u saobraćaju, a to su neodržavanja dovoljnog razmaka između vozila, opasno preticanje i parkiranje, prelazak preko pune bijele linije, vožnja u pogrešnom smjeru... Osim toga, ozbiljno će se pozabaviti pripremom vozača za vožnju po gradskim centrima u kojima ima mnogo pješaka i onih koji voze dvotočkaše. To su samo neke od mjera iz paketa čija će primjena bezbjednost saobraćaja u zemljama članicama podići na visoku ljestvicu.
Prema novim pravilima, mladi vozači će moći da se obuče i dobiju vozačku dozvolu sa 17 godina, dok će tek od 18 moći da voze slobodno, ili da se zaposle kao profesionalni vozači. Period probne vožnje biće produžen na dvije godine za vozače koji polože ispit, a uvodi se i pravilo nulte tolerancije za one koji se zadese u alkoholisanom stanju. Povod za ovu mjeru je činjenica da mladi vozači učestvuju sa osam odsto u ukupnom broju vozača automobila i prema statistici oni izazovu dvije od pet smrtnih nesreća koje se dogode u EU. Iz Brisela najavljuju i mjere s ciljem što bolje pripreme vozača za vožnju u uslovima u kojima je sve više pješaka, biciklista, korisnika e-skutera i e-bicikala, s obzirom na to da se u EU sve više forsira urbana mobilnost.
Kako bi se olakšalo priznavanje vozačkih dozvola među državama članicama, Evropska komisija ima namjeru uvesti digitalnu vozačku dozvolu koju je lakše zamjeniti ili obnoviti. Isto važi i za državljane zemalja koje nisu članice EU za zamjenu vozačkih dozvola za one iz EU. Donošenje oštrih mjera je brza reakcija EU na statističke podatke sa kraja prošle godine prema kojima je na putevima zemalja članica živote izgubilo više od 20.000 ljudi. Većina žrtava bili su pješaci, biciklisti i vozači skutera.
Ako nova vlast u Bosni i Hercegovini ovu zemlju uistinu želi da približi članstvu u EU, ne preostaje joj ništa drugo nego da na bazi svega ovoga donese identične propise. A do tada, s obzirom na dolazak proljeća a s njim i intenzivnijeg saobraćaja, kretanja pješaka, bicikla, skutera... treba pooštriti nadzor nad učesnicima u prometu i danonoćno insistirati na sprovedbi zakonskih propisa koji podrazumijevaju kazne, oduzimanje dozvola i drugih mjera kako bi nesreća na asfaltu bilo što manje.
Povezane novosti

Rat carinama: Mogu li se automobilima brojati krvna zrnca?
Nakon što su SAD uvele carine Kanadi, pa ih povukle, pa uvele carine i drugim državama, pa i njih zamrznule, pa pojačale carine za Kinu, stručnjaci su pokušali izračunati koliko bi mogli koštati automobili u Americi ako na snazi ostanu povećane carine.

Žikina Mečka čačka nedjelju
Žikin Mercedes bio je moćan auto. Njega su voljeli gastarbajteri i povratak u domovinu u jednoj takvoj Mečki bio je simbol da se uspjelo, sa sve popratnim manirima skorojevića i wannabe snobova, dok je Milan bio mirni lektor, s profesorskim Spačekom.

Mic po mic do Evrope
Kad se u državi kakva je naša bremenita političkim, sudskim, sigurnosnim i drugim ''opasnim'' pitanjima dogodi da vlast uradi ono što joj je posao, a njeni organi to prihvate jednoglasno, svaki put bi na Marindvoru trebalo organizirati vatromet.