Frustrirani količinom plastike koju svakodnevno unose u svoj dom i iz njega iznose da bi je odložili u otpad bračni par Vidović – Tatjana i Ivan su se odlučili da proizvodnjom upotrebne i ukrasne keramike smanje taj ''plastični pritisak'' i započnu vlastiti biznis. U njihovom ''TAKO studiju keramike'' nastao je veliki broj raznovrsnih proizvoda, a najprepoznatljiviji je antiplastik čaša kao svojevrsna poruka da više upotrebljavamo keramiku nego plastiku. Pri proizvodnji koristi lončarsku glinu (peče se pri temperaturama nižim od uobičajenih u ovom procesu), čime dodatno štedi i energiju.
Zanimljivim eko obrtom bavi se i Nina Stanarević iz Banje Luke, vlasnica obrt studija TISA. Koristeći reciklirani papir, second hand tekstil i prirodne boje ručno proizvodi multifunkcionalne sveske prikladne za crtanje, foto album, 2spomenar, herbarijum, radosnice... Trenutno planira da organizuje eko radionice na kojima bi ukazala na probleme zagađenja i način kako da pojedinci smanje otpad, ali i kako ponovo možemo iskoristiti sirovine iz svakodnevnog života. Meliha Huskić iz Kaćuna kod Busovače vlasnica ''Obrta Huskić'' svoj doprinos zaštiti životne sredine, a posebno smanjenju zagađenja vazduha i upotrebe karbonskih goriva daje proizvodnjom peleta ili kako kaže: ogrijeva budućnosti. Njena posebnost je u tome da je u taj porodični obrt uključila supruga i troje djece a sa aktuelnom potražnjomn ovog goriva uposlila i prvog radnika. To je nagovještaj da je razvoj ''Obrta'' potpuno izvjestan baš kao i povećana osviještenosti budućih generacija za brigu o okolišu. To je stil života koji će, usuđujemo se nagovijestiti, promovisati i njeni unučići.
Ove i slične primjere dobrih praksi, kao inspiracija drugima već treći put promoviše mikrokreditna fondacija ''Partner'' i na taj način praktično podržava razvoj zelene ekonomije u našoj zemlji. Specifičnost projekta je i u tome da dobitnici preuzetom novčanom nagradom stimulišu dodatni razvoj vlastitog eko poslovanja i proizvodnje. Ova Partnerova praksa biće nastavljena i u narednom periodu, a u planu za iduću godinu je da se iznos nagrada sa sadašnjih 3.000, 2.000 i 1.000 KM poveća. Što se tiče broja onih koji prijavljuju svoje djelatnosti i proizvode za ovu nagradu, on je u stalnom porastu. Za budućnost sa manje klimatskih promjena i još bolje zaštićen okoliš to je veliko ohrabrenje.
Povezane novosti
Umjesto zdravice
Godina u koju smo zakoračili biće burna, uzbudljiva, kadkad i dramatična što su neki ovojanuarski događaji već nagovijestili. To se odnosi i na oblast saobraćaja, ekonomije, a naročito poskupljenja.
MATCHBOX vs HOT WHEELS: Šarm realizma protiv uzbuđenja fantazije
Brojna su rivalstva u svijetu četverotočkaša, a naš saradnik piše o onom najvećem među autićima, između brandova – Matchbox i Hot Wheels.
Šejtani iz Gornje Seoče opsjedaju New York
Kako je priča o jednom autu ujedinila duhove u New Yorku i džine u visočkoj nahiji te kakva je sličnost između Dana Aykroyda i Nisveta Džanke pročitajte u tekstu našeg urednika.