Novembarsko prskanje pješaka
Sa kišama i lokvama dolazi i vrijeme prskanja pješaka, kada bezobzirni vozači potvrđuju nisku saobraćajnu kulturu. Rješenja: sanirati kolovoz na mjestima gdje su lokve česte i velike, postaviti obavještenje vozačima da na određenoj dionici ima više vode..
Sa novembarskim kišama i prvim lokvama po gradskim saobraćajnicama započela je sezona prskanja pješaka, posebno onih što čekaju zeleno svjetlo ili pogodan trenutak da pređu ulicu. Prskanje će biti još češće i žešće kada padnu mokri snjegovi od kojih su lokve veće i dublje pa se prskanje nerijetko pretvori u kupanje! Posebna opasnost za pješake su golobradi vozači koji naprosto uživaju da u pojačanoj brzini automobilom nagaze na lokvu kako bi vodeni mlaz ispod točkova bio jači i duži, a broj poprskanih pješaka veći. To je samo jedna od pojava koja svjedoči o niskoj kulturi vozača, ali i o nezainteresovanosti organa u čijoj je nadležnosti bezbjednost saobraćaja da se pozabave i ovim pitanjima.
Zbog brzine i iznenada pretrpljene neprijatnosti, poprskani pješaci najčešće nisu u prilici da uoče i zapamte broj registarskih tablica dotičnog automobila na osnovu čega bi mogli da se požale policajcu na ulici ili službenom licu u stanici policije. Problem nije bezazlen i trebalo bi ga početi rješavati: sanirati kolovoz na mjestima gdje su lokve česte i velike, postaviti obavještenje vozačima da na određenoj dionici ulice ima više lokvi. Neku vrstu upozorenja (sličnog onom ''Pazi, padaju ledenice'') trebalo bi postaviti u blizini škola, trgovačkih centara, domova zdravlja i drugih mjesta na kojima se kreću veće grupe pješaka pa će se i oni sami kretati dalje od lokvi. Nadalje, u svakodnevnim izvještajima o stanju na putevima što ih saopštavaju radio i TV stanice neophodno je češće apelovati na vozače da, gdje god je moguće, izbjegavaju vožnju preko lokvi i u tom smislu brinu o sigurnosti i dostojanstvu pješaka.
Sve prethodno napisano je samo sa jednim ciljem da se tokovi saobraćaja (ne samo vozila nego i pješaka) u pogoršanim vremenskim uslovima odvijaju sa što manje problema i što više međusobnog razumijevanja i kulturnog ponašanja. A pravi povod ovim redovima je lokva na sarajevskoj raskrsnici u blizini Doma zdravlja Kumrovac na samom pješačkom prelazu. Već trideset godina pri svakoj jačoj kiši, ili vlažnom snijegu, ovdje se formira velika i duboka vodena površina pa je na tom mjestu pješaku onemogućeno da pređe ulicu. U proteklom periodu ovaj dio saobraćajnice je nekoliko puta, što površno što temeljito, popravljan i rekonstruisan. Uzrok zbog kojeg se voda ovdje skuplja i ne otiče, nikad nije otklonjen!?
Povezane novosti
![Rog u vreći](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1721730762-rog-u-vreci.jpg?v1721730767)
Rog u vreći
Tadej Pogačar, s brojem 11, osvojio je 111. izdanje Tour de Francea na tako dominantan način da ga se s pravom svrstava u panteon biciklizma. . . I dok bi pobjednički dizao prste koliko je etapa osvojio, ona ispružena ruka bi mu ličila na jelenski rog.
![Zastava 750: Tenk i šminker istovremeno](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1721645139-zastava-750-tenk-i-sminker-istovremeno.jpg?v1721645406)
Zastava 750: Tenk i šminker istovremeno
U Kuzmici kod Požege, Ivica Vitez, inače automehaničar, pretvorio je Fiću u – tenk.. Nekim automobilima suđeno da se pate i prođu cijelu kalvariju kako bi se domogli slave, dok su neki predodređeni da budu zvijezde.
![Završena većina radova na drugom najdužem tunelu Koridora 5c](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1721643865-zavrsena-vecina-radova-na-drugom-najduzem-tunelu-koridora-5c.jpg?v1721644927)
Završena većina radova na drugom najdužem tunelu Koridora 5c
Ugovor o izgradnji ove dionice autoceste je potpisan u novembru 2020. godine, a njim je predviđeno projektovanje i izgradnja dionice koja je satkana od 83 posto objekata.