Članak top banner 970x90
Autorski tekstovi

Nekako s jeseni

Lišće opada, kiše padaju, uslovi na kolovozu su sve izazovniji, a naš saradnik poziva na potrebu veće informiranosti, posebno na autoputu, kao i na važnost razvoja infrastrukture za električne automobile u BiH.

Autor: Hajdar Arifagić

Slušajući na radio talasima informacije o stanju na putevima stekao sam utisak da je broj udesa i nesreća na autocesti A-1 u blagom porastu. Minulog ljeta gotovo da nije bilo sedmice bez jedne do dvije saobraćajne nezgode ili nesreće zbog kojih je promet bio zaustavljen ili preusmjeren u jednu traku. Doduše bilo je to vrijeme pojačanog prometa i lijepog vremena po kojem je milina voziti malo brže. Pri tom primjećujem da ni na jednom od ulaza na rečenu autocestu, bez obzira na saobraćajne znakove o dozvoljenoj brzini kretanja, nema upozorenja vozačima da ne pretjeruju u brzoj vožnji jer što je ona – brzina veća, sigurnost je manja. Uvjeren sam da bi to imalo efekte baš kao i povremeno informisanje javnosti o tome koliko je vozača kažnjeno zbog pretjerane jurnjave po autocesti. I njima bi trebalo naći mjesto u onom bloku vijesti o stanju na putevima. Ne bi to trebalo da bude komplikovano, s obzirom na činjenicu da su duž autoputa postavljene kamere koje to registruju. 

Preventive u saobraćaju nikad nije previše, a svaki pomak u pozitivnom smislu je direktan doprinos bezbjednosti svih učesnika u saobraćaju. Sa prvim znacima jeseni: opadanja lišća i zahlađenjima, pješaci se komotnije kreću pločnicima i stazama jer je smanjen i broj dvotočkaša u pokretu. Nakon što je nedavno saopšteno da je stepen nataliteta u Bosni i Hercegovini među najnižim na svijetu, bojim se da će u nekoj i to ne predalekoj budućnosti na biciklističkim stazama po našim gradovima biti više vremešnih pješaka nego djece i omladine na točkovima, ali i u automobilima na kolovozu. Naš zakon je dosta liberalan pa dozvoljava da, pod uslovom da su zdravi, razumni i dobro vide za volan mogu sjedati i oni što im trebaju dvije-tri godine da bi napunili devedesetu!? Pola jeseni je prošlo, a ceste u ovo dobra su izuzetno izazovne. Zato, oprez!

Osim jesenjeg opreza, mora se priznati da je na u putevima u BiH sve više i električnih vozila. I ne samo to, ova je godina je u našoj zemlji uistinu bila godina uspješne promocije elektromobilnosti. Na nekoliko samita, konferencija, simpozija fokusiranih na proizvodnju i potrošnju električne energije i snabdijevanje ostalim energentima, te energetsku efikasnost i zelenu energiju nezaobilazna tema panela i okruglih stolova bila je i elektromobilnost. Trgovci automobilima su na svakom od njih izložili najnovije tipove elektroautomobila, a u veliko interesovanje učesnika lično sam se uvjerio posebno na 16. Savjetovanju Bosanskohercegovačkog komiteta Međunarodnog vijeća za velike električne sisteme održanom u Neumu. Čak je jedna od stručnih sesija bila posvećena toj temi s naglaskom na razvoj mreže elektropunionica, što kod nas ne ide potrebnom brzinom. Iako u prodaji elektromobila ne bilježimo bog zna kakav rast, to će se sigurno brzo mijenjati. Sa povećanjem subvencija, biće sve više kupaca električnih automobila.

BIHAMK

Povezane novosti

Baš javašluk

Baš javašluk

Zbog rekonstrukcije tunela na putu Sarajevo – Foča saobraćaj je bio potpuno obustavljen, a vozila su usmjeravana na vrlo rizičnu cestu Trnovo – Grebak – Ustikolina, kojom je proputovao i naš saradnik. Ovu su njegova zapažanja.

Bum Blum

Bum Blum

Nekada velik Energovinvest slavi 73. rođendan, a tim povodom je upriličen okrugli stol na temu ''Kako je bilo raditi s Blumom i poslije Bluma''. Nije dovoljno pričati o njemu, nego treba slijediti legendarnog osnivača, Emerika Bluma.

Izumiranje plastike

Izumiranje plastike

22. aprila se obilježava Dan planete Zemlje – a ove godine je posvećen smanjenju proizvodnje i upotrebe plastike, što je jedna od najvećih opasnosti za život.

Možda bi vas zanimalo