Ministarstvu za komunikacije i transport BiH, kao predlagaču prednacrta zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH, pisali su iz Centra za životu sredinu iz Banja Luke. Ova organizacija je među rijetkima koja je to učinila, a izrazili su zabrinutost povodom ponovnog uvođenja obaveze biciklistima da nose biciklističke kacige smatrajući da ova mjera ima nisku efikasnost i negativan uticaj na razvoj biciklističkog saobraćaja. Jednostavno kazano, treba postupiti po onoj narodnoj ''Čizma glavu čuva, šubara (kaciga) je kvari''!?
Obavezno nošenje kacige za bicikliste ne praktikuje se gotovo nigdje u Evropi (iznimno propisuje se samo za osobe određene životne dobi), a rijetko je zastupljeno i kada se ta mjera globalno posmatra.
Podsjećamo: kampanja u vezi sa ovim uspješno okončana 2017. godine izmjenom člana 102 spomenutog zakona. Iz analize ove zakonske mjere potkrijepljene grafikonima i ciframa može se vidjeti da ukidanje obaveznog nošenja kacige iz zakona o bezbjednosti saobraćaja 2017. nije uticalo na povećanje broja nastradalih biciklista. Štaviše vidljiv je znatan pad broja lakše i teže povrijeđenih biciklista sve do 2020. godine. Tek tada dolazi do naglog rasta broja teže povrijeđenih biciklista dok tendencija smrtnih slučajeva neznatno oscilira!
Kada je u pitanju minimalna distanca pri preticanju, sugerišu da se to reguliše u skladu sa praksama zemalja koje već primjenjuju ovakve uredbe. Konačno, u obraćanju spomenutom državnom ministarstvu iskazana je zabrinutost i u vezi sa odredbom koja propisuje minimalnu distancu pri preticanju, a posebno na kretanje ličnih električnih prevoznih sredstava. Ono bi trebalo da bude regulisano slično kao kod biciklista, posebno ukoliko ne postoji biciklističke staze ili trake.
Autor je svjestan da rečena priča o biciklima, kacigama i zakonu u trenutku kada tokom zime očekujemo snijeg, a sa njim i kraj sezone vožnje dvotočkaša nije previše aktuelna. Možda je ova tema mogla ''prespavati'' zimu, pa da je s proljeća aktualiziramo. A da u tom slučaju sada i na ovom mjestu u upozorimo vozače, da u dane očekujućeg praznovanja izaberu ili će piti, ili se voziti, a nikako oboje. Jer to je mnogo rizičnije od vožnje bicikla sa ili bez kacige, sasvim je svejedno.
U svakom slučaju, bez obzira na to šta sada piše u zakonu i šta će pisati, kada se on izmijeni i dopuni, čuvajte bistru glavu, a sa njom i vlastiti i tuđi život.
Povezane novosti
Sveti gral kolekcionara: Misterija Husseinovog BMW-a
Nestali žuti Gemballa BMW iz Husseinove kolekcije i danas izaziva fascinaciju. Brutalan dizajn, diktatorska prošlost i misteriozni nestanak učinili su ga kultnim automobilom.
Piti ili voziti
Približava se 2026. u kojoj ćemo u značajnijoj mjeri osjetiti djelotvorniju primjenu zakona o sigurnosti saobraćaja. Značajno su povećane kazne za mnoge prekršaje poput bahate vožnje, ali i vožnje u alkoholisanom stanju.
Sarajevo: gastronomska avantura koja osvaja na prvi zalogaj
Sarajevo je grad u kojem se tradicija i moderni ritam života susreću upravo za stolom. Za sve koji dolaze iz Londona – ili bilo kojeg drugog grada – Sarajevo nudi gastronomiju koja se pamti.