Ministarstvu za komunikacije i transport BiH, kao predlagaču prednacrta zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH, pisali su iz Centra za životu sredinu iz Banja Luke. Ova organizacija je među rijetkima koja je to učinila, a izrazili su zabrinutost povodom ponovnog uvođenja obaveze biciklistima da nose biciklističke kacige smatrajući da ova mjera ima nisku efikasnost i negativan uticaj na razvoj biciklističkog saobraćaja. Jednostavno kazano, treba postupiti po onoj narodnoj ''Čizma glavu čuva, šubara (kaciga) je kvari''!?
Obavezno nošenje kacige za bicikliste ne praktikuje se gotovo nigdje u Evropi (iznimno propisuje se samo za osobe određene životne dobi), a rijetko je zastupljeno i kada se ta mjera globalno posmatra.
Podsjećamo: kampanja u vezi sa ovim uspješno okončana 2017. godine izmjenom člana 102 spomenutog zakona. Iz analize ove zakonske mjere potkrijepljene grafikonima i ciframa može se vidjeti da ukidanje obaveznog nošenja kacige iz zakona o bezbjednosti saobraćaja 2017. nije uticalo na povećanje broja nastradalih biciklista. Štaviše vidljiv je znatan pad broja lakše i teže povrijeđenih biciklista sve do 2020. godine. Tek tada dolazi do naglog rasta broja teže povrijeđenih biciklista dok tendencija smrtnih slučajeva neznatno oscilira!
Kada je u pitanju minimalna distanca pri preticanju, sugerišu da se to reguliše u skladu sa praksama zemalja koje već primjenjuju ovakve uredbe. Konačno, u obraćanju spomenutom državnom ministarstvu iskazana je zabrinutost i u vezi sa odredbom koja propisuje minimalnu distancu pri preticanju, a posebno na kretanje ličnih električnih prevoznih sredstava. Ono bi trebalo da bude regulisano slično kao kod biciklista, posebno ukoliko ne postoji biciklističke staze ili trake.
Autor je svjestan da rečena priča o biciklima, kacigama i zakonu u trenutku kada tokom zime očekujemo snijeg, a sa njim i kraj sezone vožnje dvotočkaša nije previše aktuelna. Možda je ova tema mogla ''prespavati'' zimu, pa da je s proljeća aktualiziramo. A da u tom slučaju sada i na ovom mjestu u upozorimo vozače, da u dane očekujućeg praznovanja izaberu ili će piti, ili se voziti, a nikako oboje. Jer to je mnogo rizičnije od vožnje bicikla sa ili bez kacige, sasvim je svejedno.
U svakom slučaju, bez obzira na to šta sada piše u zakonu i šta će pisati, kada se on izmijeni i dopuni, čuvajte bistru glavu, a sa njom i vlastiti i tuđi život.
Povezane novosti
![AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719828586-ampelmann-cikica-sa-semafora-koji-je-postao-jedinstveni-simbol-berlina.jpg?v1719833403)
AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina
Za mnoge turiste, berlinski Semaforko je privlačan kao Brandenburška kapija ili Berlinski zid, pa je i čest motiv na fotografijama i razglednicama. Tako su čikice s berlinskih semafora izišle iz njih i postale zaštitni znak grada, čineći njegov identitet.
![Bečka kafana u podnožju Mont Everesta](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719232305-becka-kafana-u-podnozju-mont-everesta.jpg?v1719232367)
Bečka kafana u podnožju Mont Everesta
Globalna ekonomija se drastično mijenja sva tržišta, pa i Bosnu i Hercegovinu polako počinje zapljuskivati talas uvoza jeftine radne snage iz inostranstva. Već je zapljusnuo i kultni sarajevski hotel „Evropa“. Kakva nas budućnost čeka?
![Voda je benzin](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1718699260-voda-je-benzin.jpg?v1718699267)
Voda je benzin
Ovih dana se najavljuju velike vrućine, te je i u saobraćaju potrebna dodatna opreznost, ali i spremnost vozača i njegovih saputnika da u automobilu barem imaju koju flašu vode. Uz važnu napomenu: flaša vode uvijek mora biti u prtljažniku.