Nakon autocesta, došao je red i na brze ceste
Izgradnja autoceste na Koridoru 5c kroz Bosnu i Hercegovini teče bez naročitih problema i zastoja i za nadati se da će za nekih šest-sedam godina svi radovi biti okončani. Građevinske mašine trenutno se nalaze na osam velikih gradilišta od sjevera do juga naše zemlje.
Svakako je trenutno najveće gradilište na području Zeničko-dobojskog kantona (ZDK) gdje se gradi nekoliko dionica Poprikuše – Nemila (5,5 kilometara), Vranduk – Ponirak (5,3 kilometara) i Ponirak – Vraca (tunel Zenica) u dužini od 3,2 kilometra. U blizini Sarajeva se gradi dionica Tarčin – Ivan-tunel – Bradina (4,9 kilometara plus dva kilometra tunela), kao i dio sarajevske zaobilaznice od 1,5 kilometara. U Hercegovini su mašine na dionici Počitelj –Zvirovići i most Počitelj u ukupnoj dužini od 11,1 kilometara. Radi se i kod Goražda, i to tunel Hranjen i dio dionice Prača – Goražde uz već poznate probleme nakon što je potrošen sav novac, a da projekat nije došao ni do polovine.
Radovi i u srednjoj Bosni
I dok traju radovi na pomenutim projektima svi se pitamo šta je sa povezivanjem ostalih gradova u Bosni i Hercegovini s glavnim gradom naše zemlje. Na tom planu se počelo nešto dešavati pa treba spomenuti projekat poddionice brze ceste Poslovna zona Vitez – Nević Polje u dužini od 5,5 kilometara. Ova poddionica se nalazi na dionici Lašva – Nević Polje koja će nakon izgradnje biti duga 24,5 kilometara. Ovaj projekat je dobio urbanističku i načelnu saglasnost za građenje i sada je samo do preduzeća koje će ovaj projekat voditi da nastavi s aktivnostima kako bi se izabrao izvođač radova.
Vrlo važna informacija za ovu dionicu je da će se graditi po Crvenom FIDIC-u i da se izvođač radova bira u ubrzanom postupku. Također, sve bi moglo biti urađeno mnogo brže jer je eksproprijacija okončana u obimu od 92 posto.
Osim ovoga, nešto se počelo dešavati i na zapadu BiH, pa su tako Autoceste FBiH raspisale javni poziv za izradu idejnog rješenja za projekat brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica sa Republikom Hrvatskom. Ova cesta bi trebala biti duga 47 kilometara, a prva dionica od koje bi krenula izgradnja se nalazi uz samu granicu, kod graničnog prelaza Maljevac. Plan je da se izgradi brza cesta (dvije trake u oba smjera, bez zaustavne trake) s projektovanom brzinom između 80 i 100 kilometara na sat. Izgradnja prvih deset kilometara ceste od Bihaća do granice s Hrvatskom bi mogla početi već ove godine, a kako je rekao direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder, rok za završetak radova će biti dvije godine. Inače, rok za izgradnju kompletne ceste je četiri do šest godina. Trenutno je u toku ispitivanje mogućnosti optimizacije odabrane trase na način da dođe do smanjenja dužine objekata (mostova i tunela) i da se dobiju pouzdani podaci vezani za trasu i objekte. Projektant je dobio rok od osam mjeseci tokom kojih bi trebao napraviti optimizaciju, a vrijednost ovog projekta je 3,5 miliona KM sa PDV-om. Ponude za ovaj posao će Autoceste FBiH primati do 9. marta.
Tender za Jadransko-jonsku cestu
JP Autoceste FBiH su krajem januara raspisale i tender za izradu idejnog i glavnog projekta dijela Jadransko-jonske ceste, i to na dionici Stolac – Interregionalni čvor Počitelj. Cijena ovog posla (idejnog i glavnog projekta) je šest miliona KM sa PDV-om, a rok za dostavu ponuda je 15. mart. Ovaj koridor će u konačnici biti dug 1.100 kilometara i zbog toga ima ogromnu regionalnu važnost. Koridor prolazi kroz sedam zemalja, počinje u Italiji (Trst), a dalje prolazi kroz Sloveniju, Hrvatsku, BiH, Crnu Goru, Albaniju i završava u Grčkoj. Kroz našu zemlju bi ovaj koridor trebao prolaziti u dužini od 102 kilometra – od čvora s autocestom na koridoru 5c kod Počitelja, preko Čapljine, Stoca, Neuma, Ravnog, Ljubinja i Trebinja do spojne tačke s Crnom Gorom.
U bh. entitetu RS se trenutno gradi dionica autoceste Banjaluka – Prijedor, kao i Dobojska zaobilaznica koja se nalazi na jednoj od dionica autoceste na Koridoru 5c, a raspisani su i javni pozivi za dionice Vukosavlje – Brčko i Bijeljina – Rača, koje će biti na budućem autoputu Sarajevo – Beograd.
Povezane novosti

CRNE NIJANSE ZELENE TRANZICIJE: Zašto će nas skupo koštati jeftini evropski dizelaši
U zadnjih nekoliko decenija smo prošli kroz razne tranzicije, i u svakoj smo od njih izvukli deblji kraj. Nema razloga da se preko naših leđa ne prelomi i ova zelena, i da nam se i u njoj piše crno.

Banka na točkovima
Komercijalno investiciona banka donijela je olakšanje Bosanskom Petrovcu otvaranjem poslovnice, dok mobilne ekspoziture ostaju neiskorištena prilika za druge bh. opštine bez bankarskih usluga.

Crna dionica
Naš saradnik se bavi opasnim dionicama na M-17, te upozorava na opasnosti i nedostatak signalizacije, kao i investicijama u parking infrastrukturu kako bi se smanjile saobraćajne gužve u gradovima.