Prvih šest mjeseci ove godine nije donio prevelika poslovna uzbuđenja i privredne rezultate veće od očekivanih. Izuzimajući neke velike trgovce koji se šire i napreduju, i kao ugostitelji na sve strane traže nove radnike, u fokusu je bila namjenska proizvodnja u Igmanu, Bugojnu i Goraždu. Ministri su često posjećivali te kompanije pri čemu se jedan od njih fotografisao s puškom u ruci pa me i ne čudi što je i mene tim povodom neko upitao: Hoće li to opet biti rat! Odgovorio sam: „Ministar je na Facebooku. Pitaj njega“!
Veoma značajno je to da smo u svijetu prepoznati kao proizvođači kvalitetne municije i da vrijednost njenog izvoza u stalnom rastu. Zahvaljujući tome, konjički Igman je od početka godine za malo više od šest mjeseci ostvario prihod od 130 miliona KM. Mi bi zbog Igmana trebali pucati od ponosa, jer se municija masovno izvozi što doprinosi našoj ekonomiji. Nije poznato šta i kako posluju i šta rade mnoge domaće kompanije čak ni one svrstane u grupu velikih i strateških kao što je primjera radi mostarski Aluminij. O njemu se učestalo prestalo govoriti i pisati nakon što je legendarni menadžer Jole Musa napustio mjesto generalnog direktora, a preminuo 2000. godine, a njegovi nasljednici od tada do danas nemaju naviku da javno komuniciraju.
Za razliku od Aluminija, Elektroprivreda BiH je u komunikaciji s javnošću. Pokazalo se to i ovih dana kada je generalni direktor te kompanije Sanel Buljubašić na maksuz sazvanoj konferenciji novinarima saopštio senzaciju: „Imamo gubitak od 331 miliona KM“!! Pri tom nije ni trepnuo, a postigao je rekord! Naime, od 2007. godine pa do ovih dana najveći godišnji gubitak ove Elektroprivrede bio je 120 miliona KM. To je svakako najznačajnija privredna vijest u državi u dosadašnjem periodu ove godine.
Da će finansijski oporavak ove kompanije biti težak i neizvjestan svakom je jasno, posebno i zbog činjenice da je kompanija primorana u što kraćem periodu van sistema (znači mimo rudnika u sastavu koncerna) nabaviti 200 hiljada tona uglja za termoelektrane i osigurati uredno snabdijevanje potrošača. To je novi trošak od 20 do 30 miliona KM zavisno od cijene uglja pri kupovini. Dakle, definitivno se može zaključiti da su rudnici i rudari lošim radom i drastično smanjenom proizvodnjom ovu kompaniju zavili u crno. Kao što je ona nekoć zavijala njih!
Povezane novosti
Morrison u Mustangu: Tajna magične snage
Priča o nimalo običnom autu, Shelbyju GT 500, još manje običnom čovjeku, Jimu Morrisonu i neobičnoj, a kultnoj, pjesmi L.A. Woman, za koju je spot sniman baš u tom bijesnom Mustangu.
Revija sudara
Nadati se kada padne sljedeći snijeg da će učesnici u saobraćaju biti oprezniji, savjesniji i horniji za vožnju u zimskim uslovima. Tim prije jer ovi sudari za razliku od onih na modnoj pisti mogu biti tragični.
Bauk potrošnje
Ozbiljnija rasprava o efektima uvođenja neradne nedjelje u trgovinama biće moguća tek nakon nekoliko mjeseci primjene zakona. Tada ćemo saznati je li i koliko opao promet u trgovini te koji su pozitivni a koji negativni efekti ove mjere.