Članak top banner 970x90
Autorski tekstovi

Gradilište pod konac

Radovi na dionici ceste između Sarajeva i Tuzle pokazali su da se može efikasno raditi na rekonstrukciji bez da se saobraćaj značajno ometa. Može se kad se hoće. I zna.

Autor: Hajdar Arifagić

Moćno djeluje gradilište od samo nekoliko kilometara na magistralnom pravcu M-18 Tuzla – Sarajevo, na kojem austrijska kompanija Strabag gradi traku za spora vozila, a kako bi se ubuduće ona i ostali učesnici u saobraćaju mogli kretati brže i bezbjednije. Gledajući iz automobila u pokretu, sve je ovdje stavljeno ''pod konac'': nove mašine, dovoljan broj ''uniformisanih'' radnika, saobraćajni inženjeri i tehničari na nogama pri čemu se promet odvija bez neuroze kod nas uobičajene u ovakvim prilikama.

Lijepo i prostrano djeluje dio puta na kojem su radovi okončani pa se stiče utisak da nam je široka cesta otvorila pogled ka prirodnim ljepotama ovog dijela Bosne. Neke domaće graditelje putne infrastrukture što brljave kada rade i otežu s poslom i rokovima, trebalo bi ovdje dovesti na pokaznu ekskurziju da ponešto nauče, baš kao i studente građevinarstva da steknu utisak kako se u prostoru realizuje ono što je nacrtano i planirano na papiru. Iako cijeli posao još nije okončan, a vidi se da je na dionici kod Olova pri kraju, putovanje od Tuzle do Sarajeva već je vremenski skraćeno za 15 do 20 minuta što nije beznačajno. Naravno, da Sarajevo i Tuzla moraju biti povezani modernom i brzom putnom komunikacijom i to mora biti prioritet svih vlasti koji ovoj državi žele dobro.

S druge strane, skoro će godina dana kako su prvi šetači prešli preko rekonstruisanog šetališta ''Pješačka zona – Sarajevski ćilim'' u Velikom parku u centru glavnog grada u što je, nek se i to zna, uloženo oko 1,6 miliona KM. Od tad pa do ovog časa još nisam primjetio da se kao nekad po asfaltu ovuda šeću i kreću roditelji s malom djecom u kolicima ili da mališane one što su tek prohodali puštaju da sami trčkaraju. Ćilim je načinjen od kombinacije raznih vrsta kamenih ploča po kojima se dječija kolica truckaju (pa se i probude ako spavaju), a mališani što bi da trčkaraju, olako mogu da zapnu o neku od grubih kocki i razbiju nos. Zato djece nema na ćilimu. Uz to, prazne ili poluprazne su i brojne klupe za odmor ovdje postavljene. Narodu se tu očito ne sjedi. Najbolje bi bilo čilim smotati i prostrti na neko drugo mjesto da se gleda a po njemu ne hoda. Kao u muzeju!

 

BIHAMK

Povezane novosti

Kikašev Mercedes od kamena

Kikašev Mercedes od kamena

U Imotskom je nedavno podignut spomenik automobilu koji je u tom kraju, ljutoj kamenoj krajini, više od prevoznog sredstva, nešto što bi Kikaševi nasljednici iz čuvene serije Prosjaci i sinovi, pa i sam Svevišnji, vozali po zemlji.

Bečka kafana u podnožju Mont Everesta

Bečka kafana u podnožju Mont Everesta

Globalna ekonomija se drastično mijenja sva tržišta, pa i Bosnu i Hercegovinu polako počinje zapljuskivati talas uvoza jeftine radne snage iz inostranstva. Već je zapljusnuo i kultni sarajevski hotel „Evropa“. Kakva nas budućnost čeka?

Možda bi vas zanimalo