Električna vozila moraju na dijetu da bi bila funkcionalna i isplativa
Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares kaže da se težina baterija za električna vozila mora prepoloviti tokom sljedeće decenije kako bi ovi automobili bili funkcionalni, isplativi i ekološki prihvatljiviji.
I oni koji su bili najveći zagovornici elektromobilnosti sad više nisu uvjereni da su trenutna električna vozila rješenje mobilnosti budućnosti. Masa je njihova najveća prepreka, koju treba smanjiti za 50 odsto.
Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares jedan je od onih koji sumnjaju da aktuelni modeli s nultom emisijom mogu funkcionisati na ovaj način, pogotovo u nerazvijenim zemljama. Električni automobili su skupi prvenstveno zbog preskupih i teških baterija, koje čine 40 posto cijene električnog vozila.
Tavares je rekao da će baterije za električna vozila trebati proći vrlo značajan napredak u smislu korištenja nove tehnologije s kojim će prepoloviti težinu baterija sljedeće decenije. On smatra da oko 500 kg sirovina koje su trenutno potrebne za izradu baterije ne izgledaju kao vrlo razuman ishod iz ekološke perspektive.
"Industrija, temeljena na novoj tehnologiji, mora u sljedećoj deceniji postići napredak u smislu veće gustoće ćelija, tako da smanjimo težinu i potrošnju sirovina za električna vozila za najmanje 50 posto", rekao je Tavares.
''Nema smisla opteretiti električni auto s dodatnih 500 kg sirovina u poređenju s konvencionalnim automobilom, kako bi se postigao 'pristojan' domet od 400 km. To će tokom sljedećih 10 godina biti nadomješteno novom tehnologijom, koja će, usput rečeno, nadajmo se, riješiti problem nedostatka litija kao ključnog elementa u većini današnjih baterija'', zaključio je Tavares.
Efikasnost klasičnog automobila sa SUS pogonom pada minimalno za dva posto na svakih dodatnih 45 kg mase. Analogno tome, lakša električna vozila potencijalno mogu značiti manju potrošnju energije, manje trošenje guma, manje trošenja ceste i na kraju veći stepen sigurnosti.
Međutim, još jedna od kritična prepreka električnim vozilima u manje razvijenim zemljama je pristup električnoj energiji. Oko 800 miliona ljudi nema pristup, dok ih mnogo više od toga nema stabilnu električnu mrežu na koju bi se mogli osloniti.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.