Bivši šef Stellantisa upozorava: Kompaniji prijeti raspad, sudbina u rukama Fiata i Jeepa
Carlos Tavares, bivši direktor Stellantisa, dao je šokantne izjave koje bacaju sjenu na budućnost automobilskog giganta. Prema njegovim riječima, Stellantis se nalazi u ozbiljnoj opasnosti od raspada, a ključ opstanka leži u sudbini brendova Fiat i Jeep.
Postoji li mogućnost da se PSA i FCA ponovo razdvoje? Bivši čelnik ove automobilske imperije takvu opciju ne odbacuje.
Nedavno je Tavares, koji je napustio poziciju CEO-a Stellantisa, dao opsežan intervju koji je izazvao burne reakcije. Uprkos činjenici da kompanija već skoro šest mjeseci ima novog lidera, Tavares želi javno iznijeti svoje mišljenje o gorućim pitanjima koja muče industriju.
Povratak u žižu javnosti podstaknut je objavljivanjem njegove knjige "Un pilote au coeur de la tempête" (Pilot u oku oluje). Kroz ekskluzivne intervjue i stranice svoje knjige, Tavares otkriva svoje prave stavove o smjeru u kojem se kreće Stellantis i postavlja pitanje dugoročne održivosti kompanije.
Kriza jedinstva prijeti automobilskom gigantu
Tavares izražava zabrinutost da bi konglomerat mogao doživjeti dezintegraciju. Prema njegovoj procjeni, poslovanje grupe na tri ključna tržišta - Francuskoj, Italiji i SAD-u - prolazi kroz težak period. Realna je opasnost da različiti centri moći povuku kompaniju na suprotne strane, posebno ako Jeep i Fiat ne izdržе pritiske.
"Ono što me plaši je mogućnost narušavanja ravnoteže između tri stuba - Italije, Francuske i Amerike", piše Tavares. Budućnost ovog automobilskog diva zavisi od sposobnosti menadžmenta da svakodnevno čuva koheziju grupe koja je izložena suprotstavljenim interesima.
Stellantis je nastao 2021. godine spajanjem francuske Groupe PSA i italijansko-američke grupacije FCA - Fiat Chrysler Automobiles. Portfolio čini petnaest brendova, uključujući poznate nazive poput Jeepa, Fiata, Peugeota, Citroëna, Opela i Alfa Romea itd.
Kineski rivali i svjetske tenzije otežavaju situaciju
Vođenje tako složene organizacije s markama različitih segmenata, gdje se sukobljavaju brojni interesi, predstavlja ogroman izazov. Situaciju dodatno komplikuje agresivna ekspanzija kineskih proizvođača i geopolitičke nestabilnosti koje pogađaju evropsku autoindustriju u njenom kritičnom trenutku.
Antonio Filosa, novi čelnik Stellantisa, nastoji smiriti strasti dok se šire glasine o mogućem zatvaranju ili prodaji pojedinih brendova. Tavares ga u knjizi opisuje kao "najlogičniju i najrazumniju" opciju za nasljednika. Filosa je već otkazao određene planove u Evropi, dok najavljuje nova ulaganja u Americi kako bi ojačao tamošnje poslovanje - što samo hrani špekulacije o mogućem razdvajanju. Zabrinjavajuće je i što većina ljudi, koje je Filosa postavio na ključne pozicije, dolazi iz redova nekadašnjeg FCA.
"Nakon mog odlaska, nisam uvjeren da su interesi Francuske, koje sam ja branio, adekvatno zastupljeni u Stellantisu", konstatovao je Tavares.
Da li je raspad neizbježan? Hoćemo li ponovo vidjeti samostalne PSA i FCA grupacije? Jedno je sigurno - jedan od najvećih svjetskih proizvođača automobila prolazi kroz turbulentno razdoblje.
Povezane novosti
Premijera novog Audija Q3 i otvorenje Audi Progressive Showroom Concepta u Sarajevu
Povodom događaja Audi Winter Party, bh. javnosti premijerno je predstavljen potpuno novi Audi Q3, ali i svečano otvoren Audi Progressive Showroom Concept salon u okviru kompanije Porsche Sarajevo, jedinstven u ovom dijelu Evrope.
EU zvanično ukida zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine
Nakon pritiska sa svih strana, Evropska unija odustaje od plana zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Umjesto toga, cilj je smanjenje emisije CO2 za 90% u odnosu na nivoe iz 2021. godine.
Cijene baterija nikada nisu bile niže, u 2026. godini predviđa se dodatni pad
U 2025. godini, troškovi baterija su dostigli svoj historijski minimum. Zbog toga električni automobili postaju sve jeftiniji, a najave stručnjaka su da će cijena dodatno padati i u 2026. godini.