Savjeti

Pravilno skladištenje motocikla za zimu 

Šta treba uraditi da motocikl preživi hladnu sezonu bez posljedica? Zimska sezona je pred vratima, a s njom dolazi i pitanje pravilnog skladištenja motocikla.

Autor: BIHAMK
Oni koji se pridržavaju nekoliko osnovnih pravila vjerovatno će izbjeći skupe popravke u proljeće i bez problema započeti novu sezonu. Evo na šta je važno obratiti pažnju. S dolaskom jeseni sezona motocikala se bliži kraju, a za mnoge motocikliste slijedi važan zadatak: priprema i zimsko skladištenje omiljenog motocikla. Dok neki neustrašivi vozači jašu svog dvotočkaša tokom cijele godine, većina ipak bira zasluženu zimsku pauzu.
Lokacija presuđuje
 
Prava lokacija ima presudan utjecaj na buduće stanje motocikla. Izbor mjesta za zimovanje temelj je uspješnog skladištenja. Suha garaža ili dobro prozračen podrum pružaju idealne uslove za „zimski san“. Pri tome je važno motocikl zaštititi od prašine – preporučuje se korištenje pamučne plahte ili tankog pokrivača, nikako cerade. Cerada potiče stvaranje kondenzacije, što pogoduje koroziji metalnih dijelova i nastanku plijesni na kožnim površinama. Izuzetak su posebno dizajnirane prozračne cerade namijenjene za zimsku zaštitu motocikla. Ako nema dostupnog zatvorenog prostora, isplati se razmotriti iznajmljivanje garažnog mjesta. Ako je prezimljavanje na otvorenom neizbježno, cerada mora biti visoke kvalitete, spuštati se do tla i redovno se provjetravati kako bi se spriječilo nakupljanje vlage.
 
Baterija – kritična tačka
 
Baterija, srce električnog sistema, zahtijeva posebnu pažnju. Za optimalno prezimljavanje, bateriju je potrebno izvaditi i čuvati na suhom, hladnom, ali ne i smrznutom mjestu. Nakon temeljitog čišćenja polova, priključuje se na punjač sa funkcijom održavanja napunjenosti. Kod konvencionalnih baterija potrebno je prije skladištenja provjeriti nivo elektrolita i po potrebi dopuniti destilovanom vodom. Bezodržavne baterije, kako im i samo ime kaže, znatno su praktičnije za upotrebu tokom zime. Idealna temperatura skladištenja potpuno napunjene baterije iznosi oko 10°C.
 
Temeljita priprema se isplati
 
Prije zimske pauze motocikl treba detaljno očistiti. Posebnu pažnju treba posvetiti teško dostupnim mjestima ispod sjedišta, oplata i rezervoara. Nakon pranja, svi dijelovi moraju biti temeljito osušeni. Auspuh i felne, koji su posebno podložni koroziji, treba zaštititi odgovarajućim sredstvima, a već postojeća oštećenja tretirati prije skladištenja.
 
Radne tečnosti i rezervoar
 
Kada su u pitanju radne tečnosti, preporučuje se "strateški pristup": ako je planirana zamjena ulja u bliskoj budućnosti, najbolje je obaviti je prije skladištenja. Svježe ulje nudi bolju zaštitu od korozije jer ne sadrži agresivne ostatke sagorijevanja goriva. Motori s vodenim hlađenjem zahtijevaju provjeru antifriza odgovarajućim mjeračem gustine.
Postupak s rezervoarom ovisi o materijalu - metalni rezervoari se u potpunosti pune da bi se spriječilo stvaranje kondenzacije i pojava korozije. S druge strane, plastični rezervoari se prazne, a gorivo se skladišti u za to predviđenom kanisteru. Istovremeno, pogonski lanac treba temeljito očistiti i podmazati.
 
Gume/pneumatici – zaštita od deformacija
 
Dugotrajno stajanje može ozbiljno oštetiti gume. Jednostavna drvena daska postavljena ispod točkova štiti od hladnoće tla, dok povećanje pritiska u gumama za 0,5 bara iznad preporučenog nivoa smanjuje opterećenje.
Još elegantnije rješenje predstavljaju prednji i zadnji nosači/stalci, koji preuzimaju cjelokupnu težinu motocikla, rasterećujući pneumatike.
 
Zimsko skladištenje zahtijeva određeno vrijeme i trud, ali se višestruko isplati kroz nesmetan početak nove sezone. Oni koji prate ključne korake – od pravilnog smještaja, njege baterije do zaštite guma – izbjeći će neugodna i skupa iznenađenja u proljeće, te će značajno produžiti vijek trajanja svog motocikla.
BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo