Testovi

Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi

Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.

Autor: BIHAMK

Kada je Škoda 2016. godine predstavila prvu generaciju Kodiaqa, započela je nova era SUV vozila u češkoj kompaniji. Model Yeti je više bio “pokusni kunić” i uvod u tada sve popularniji SUV segment, a Kodiaq je započeo tradiciju označavanja SUV-ova s velikim "K" na početku i "q" na kraju, pa su poslije nastali Karoq i Kamiq. Naime, kao najprodavaniji češki SUV, škoda je od 2016. isporučila blizu 900.000 primjeraka Kodiaqa, a sa skoro 106.000 isporuka prošle godine bio je treći najprodavaniji model marke.

S dužinom od 4,76 metara (+6 cm u odnosu na prvi Kodiaq), atraktivnim dizajnom zasnovanim na konceptu Vision S, s unutrašnjom konfiguracijom do sedam sjedišta i jednim od najvećih prtljažnika u klasi, Kodiaq je odmah postao “vruća” roba. Ono što je najinteresantnije interes za njim u Evropi ne jenjava i najveći Škodin model ponovo predvodi prodajne brojke, ali da se tek zahuktava. Za osam mjeseci Škoda je isporučila skoro 56.000 primjeraka u Evropi, u šta ulazi i prethodni model, ali treba računati da rivali u D-SUV segmentu ne mogu parirati ovoj količini prodatih jedinica. Zato se sad pred Kodiaq stavljaju veći zahtjevi nego prije.

Gledajući vanjski izgled, koji je sličan ali opet mnogo drugačiji i posebno dominantniji u odnosu na prvu generaciju, odmah je jasno da je novi Kodiaq na dobrom putu ka novom uspjehu. Najvažnije kod kupaca ovog tipa vozila je da impresionira na prvi pogled, a to čini jako jako dobro. Lijepo je reći da je i prethodnik i dalje privlačan i atraktivan kad ga vidite na cesti, ali je novajlija je još privlačniji i zanimljiviji. Češki dizajneri su uspjeli postići dobar balans između modernog pristupa Modern Solid dizajnerskog jezika i reference na prvi Kodiaq, tako da kontinuitet modela nije prekinut u pogledu nadmoćnog izgleda koji naglašava medvjeđi DNK.

Auto je poprilično glomazan i to se osjeti i u vožnji. Udobnost koju ostavlja putnicima dok plovi autocestom je više nego izražena. Tačno je konstruisan za veće porodice koje uživaju u putovanjima. Možda 20-colne felge s niskoprofilnim gumama nisu za “kaldrme” i općenito neravne podloge, ali za dalja putovanja nema prepreka.

Za razliku od prethodnika, s kojim dijeli platformu, koja je unaprijeđena u Evo rang s kojom dobiva mogućnost ugradnje elektrifikovanih sklopova, ovaj Kodiaq nije toliko tvrd, niti drvenast, Istina vozili smo model s adaptivnom DCC Plus šasijom, bez koje je ovoliki auto osuđen na kotrljanje na “drvenim” točkovima otprilike. Podešavanje režima šasije (normal, comfort, sport…) vrši se preko srednjeg točka na centralnoj konzoli, preko kojeg možete štimati i druge funkcije poput kontrole radija, klimatizacije ili navigacije kao dio ustupka za kraće vrijeme tapkanja na centralnom ekranu. Vozačima će sigurno značiti veća kontrola preko fizičkih tastera i prekidača, a u Škodi su se ‘’opametili, pa osluškujući kupce vratili upravljanje fizičkim kontrolama nazad.

U vremenu trendovske elektrifikacije i nameta za prekomjerni CO2 s kojim EU od iduće godine prijeti proizvođačima, nevjerovatno izgleda ponuda dizelskih motora, koji emituju oko 150 grama CO2 po pređenom kilometru. Škoda nudi dva različita, oba sa 2,0-litarskom zapreminom, ali s različitom snagom: 150 i 193 KS, s tim da jači stiže u paketu s 4x4 pogonom, dok je kod slabijeg uskraćen. Sve u svemu, jači dizel s pogonom na sve točkove je adekvatnija opcija za ovoliki auto. Ima uvijek dovoljno snage, relativno je brz, a opet dovoljno štedljiv da se s otisnete bez razmišljanja na dalji put od nekoliko hiljada kilometara.

Glomazan auto nije samo izvana, unutra je obilje prostora čak i za košarkaše. Koliko god pomicali predna sjedišta unazad, zadnja klupa je i dalje nevjerovatno komforna, a ista se može parcijalno pomicati omogućujući još veći prostor u gepeku, pogotovo za duguljaste predmete. Nema više klasične instrument ploče već je ugrađen tablet ispred vozača, a centralni ekrana od 13 inča dobio je poziciju izand centralne konzole kao pregledniji i praktični za rukovanje. Prednja armatura je iznova oblikovana sa različitim sekcijama i naglašeno reciklirinami materijalima, a različit spektar boja i upotrebe tkanine i kože će učiniti Kodiaq ugodnjim za putovanje.

Za sada se kupcima stavljaju dva paketa na raspolaganje Selection i Sportline, a bit će uskoro dostupan i osnovni Essence. Osnovni paket je poprilično nakrcan raznim stavkama opreme, ali praksa doplata na kojima je uvijek dobra zarada lako može podići i cijenu ugodnijeg boravka i cijenu samog vozila. Ako vas zanima koliko šta košta u praksi izvukli smo nekoliko stavki. Tako recimo za veći 13-inčni ekran s navigacijom treba doplatiti 1.769 KM, a ako na to dodamo i head-up displej to je onda dodatnih 2.577 KM. Nezaobilazan luksuz u Škodi kupcima na ime hromiranih detalja i “konjak” boje kože na sjedištima zhtijevaju doplatu od 3.141 KM. Za metalik boju (osim velvet crvene) valja izdvojiti 1.007 KM, a za treći red sjedišta dodatnih 1.799 KM.

Novi Kodiaq je postao još veći, još prefinjeniji i još više luksuzniji. Tako lakše opravdava svoju lidersku poziciju na tržištu na kojem do sada nije imao dostojnog takmaca, a to potvrđuju prodajne brojke. Za razliku od konkurencije koja je potupno pala pod pritisak elketrifikacije, Škoda se potrudila da, pored benzinaca i hibrida, u ponudi ostavi i dizelske agregate kao najprihvatljivije pogonsko gorivo za velike igrače što Kodiaq uistinu i jeste. 

Škoda Kodiaq Selection 2.0 TDI 4x4 DSG7

D-Š-V: 4,76 x 1,86 x 1,66 m

Međuosovinski razmak: 2,79 m

Prtljažnik: 910 lit.

Motor: 4-cil, turbo-dizel, 1.968 ccm

Snaga kW/KS: 140/193 pri 3.500 o/m

Ob. moment: 400 Nm pri 1.750 o/m

Pogon: Na sve točkove

Mjenjač: Automatski, 7 brzina

Ubrzanje: 7,8 s

Max brzina: 200 km/h

Potrošnja (prosjek): 6-6,6 lit

Masa: 1.723 kg

Tank za gorivo: 58 lit

Dimenzije točkova: 235/45 R20 

Garancija: 5g/150.000 km

Cijena najpovoljnijeg modela (1.5 TSI) – 70.258 KM

Cijena test modela bez opcija – 83.753 KM

Cijena test modela s opcijama – 106.454  KM

BIHAMK

Povezane novosti

Peugeot 208: Ugodan u gradu, iznenađujuće dobar van njega

Peugeot 208: Ugodan u gradu, iznenađujuće dobar van njega

Suptilni redizajn trebao bi pomoći 208-ici da odeži postojeći status bestselera. Možda odabir srednjeg benzinca s ručnim mjenjačem nije više poželjna opcija, bar po pitanju prenosa, ali ovaj model pruža ugodnu i ekonomičnu old school vožnju.

Možda bi vas zanimalo