Mazda CX-30: Japanci opet uspješno kontriraju evropskim trendovima
Ovo je treća Mazda CX-30 koja je došla u našu redakciju, a svaki put bi bio model s nekim ažuriranjem. Najnovija edicija ima novi motor, i to ne bilo kakav, već 2,5-litarski atmosferac kao kontra odgovor na evropsku birokratiju i borbu protiv CO2.
Primijetit ćete da eksterijer i interijer nisu doživjeli veće promjene od 2019. godine, kada se ovaj kompaktni crossover pojavio na tržištu. Ali zato ispod haube za modelsku 2025. ima veoma zanimljivih novosti. Iako jedinstveni, kompresorom ''punjeni'' 2,0-litreni Skyactiv-X benzinac i dalje ostaje u ponudi, ulazni atmosferski 2.0 Skyactiv-G je nestao iz cjenovnika. Potonji je dobio odličnog zamjenika.
Dakle, njegovo mjesto zauzeo je 2,5-litreni četverocilindarski atmosferac. Mazda sada nudi jedan motor bez prednabijanja i drugi s asistencijom kompresora, koji stiže iz većih Mazdinih modela kao što su CX-5 i stare limuzine 6. Novi motor je suprotnost za evropske standarde, iako je spojen na blagi hibridni sklop, čija je uloga da rastereti SUS motor na niskim brzinama, mada radi i kao starter kada je uključen stop/start. Takav sklop omogućava poprilično lagodan život u gradu, pogotovo u puzanju kroz gužve ili na parkinzima.
Auto pali s nevjerovatnom lakoćom, ali nemojte se zavaravati da zapremina od 2488 kubika daje nadu da će CX-30 s njim letjeti kao tajfun, mada je iglu brzinomjera moguće dovući do 200 km/h. Ovo je za evropske standarde veliki agregat. Snaga kod bivšeg 2,0 benzinca je bila 122 KS, dok ovaj 2,5-litarski razvija ''samo'' 140 ''konja'' i obrtni moment od 238 Nm pri relativno niskih 3.300 obrtaja u minuti, što je u praksi znatno iskoristivije od 2.0 Skyactive verzije koja je raspolagala s 213 Nm pri 4.000 o/m. Slične vrijednosti postižu motori s turbopunjačima, ali ovaj atmosferac je drugačija kultura rada i vožnje, na koju kada se naviknete ne biste nikada mijenjali i lako zaboravljate na prednosti turba.
Šta se dešava s transmisijom? Kupcima se nudi mjenjač sa šest brzina, ručni ili automatski. Konkurencija će ponuditi stepen, pa i dva više kod automatike, ali je ovaj Mazdin automat veoma uglađen, a obrtaji rasterećeni kao da ima stepen više. Pri brzini od 130 km/h radilica motora se vrti na ugodnih 2.500 obrtaja u minuti. To zadovoljstvo, misleći na automatski mjenjač, košta 5.000 KM u doplati, a koliko je postao potreba na tržištu, vjerujemo da će kupci birati više takvih izvedbi. Kod ovog motora nema pogona na sve točkove, čak ni u opciji, on je rezervisan isključivo za jači Sky-X motor.
Šta se dešava s potrošnjom? s obzirom na to da je u današnje vrijeme elektrifikacija ključan model, Mazdinom crossoveru također asistira mali elektromotor. On je dovoljan za vožnju po parkingu, za puzanje u koloni i laganu vožnju na magistrali. Ipak, glavni dio posla obavlja atmosferski motor. Za petinu veća kubikaža od starog 2,0-litarskog prethodnika, ovdje ''pluća'' odrađuju mnogo. Auto više nego ugodno klizi u gradu, na magistrali je nečujan, a na autoputu iznenađujuću samouvjeren. Potrošnju smo spuštali lako ispod pet litara, a test zaključili sa 6,8 litara. Rezervoar od 51 litra bi mogao biti i malo veći. Značilo bi za dužu vožnju autoputem. No, budući da ga nemamo dovoljno, vanjske ture smo kao i obično odradili na magistrali.
Auto je kompaktan pa mu mimo prednjeg pogona i ne treba asistencija zadnjeg para točkova. I to pomaže kod ekonomične vožnje. Naime, iako se Mazdin atmosferac ugodno osjeća na visokim, ipak za nižu potrošnju ga treba držati u ''podrumu'' obrtaja, što on zbog velike kubikaže veoma lako podnosi.
Šasija podnosi i jače motore, što znači da s ovim 2,5-litarskim benzincem od 140 ''konja'', odrađuje sve ideje prosječnog vozača. Direktan upravljač pomaže u preciznijem rezanju zavojitih cesta, a 18-inčne felge i dovoljno ''mesnate'' gume ugodno peglaju neravnine na podlozi.
Mazdina konkurencija nije velika. CX-30 nije klasično 4,5-metarski SUV kojih ima u izobilju na tržištu. Njenih 4,40 metara traže vlasnike koji žele kompaktnije vanjske gabarite. Možda su njegovi konkurenti Cupra Formentor ili Kia X-Ceed. Cjenovno se CX-30 više približava Kijinom odignutom kompaktu, ali s odabirom većeg paketa i automatskog mjenjača kuca na vrata španskog rivala. Slično je i s garancijom, koja sa 6 godina ili 150.000 km stoji tačno na pola puta između Formentora i XCeeda.
Ako se osvrnemo na finansije, osnovi model Prime Line s ručnim mjenjačem košta 54.480 KM, odnosno 4.000 KM uz popust koji je pripremljen za ovaj zgodni model. Doplata za automatski mjenjač je 5.000 KM, a za metalik lak 1.200 KM.
Mazda CX-30 Sky G-140 6AT
D-Š-V: 4,40 x 1,80 x 1,54 m
Međuosovinski razmak: 2,66 m
Prtljažnik: 422 lit.
Motor: 4 cilindra, atmosferski, 2.488 ccm
Snaga (kW/KS): 103/140 pri 5.000 o/m
Ob. moment: 238 Nm pri 3.300 o/m
Pogon: Prednji
Mjenjač: Automatski, 6 brzina
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,3 s
Max brzina: 191 km/h
Potrošnja (prosjek): 6,5-6,6 lit.
Masa: 1.462 kg
Tank za gorivo: 51 lit
Dimenzije točkova: 215/55 R18
Garancija: 6g/150.000 km
Cijena najpovoljnijeg modela – 50.480 KM*
Cijena test modela bez opcija – 71.480 KM*
________________________________________
*Cijena s popustom
Povezane novosti

Mazdin test potrošnje na relaciji Sarajevo – Neum – Sarajevo
Na posebnom testu ekonomične potrošnje goriva bh. novinari su imali priliku voziti tri Mazde CX-60 i dvije Mazde CX-80. Svi automobili bili su opremljeni najnovijim Mazdinim 3,3-litarskim turbodizelskim motorima.

Jeep Compass e-Hybrid: U cvijetu zrelosti, a i dalje zanimljiv
Prošlo je više od 17 godina kada smo zadnji put vozili neki Jeep. Čudom ili ne, bio je to Compass prve generacije. Tada je pod prednjim poklopcem bio VW-ov mega popularni 2.0 TDI dizelaš, dok je u aktuelnom modelu instaliran Fiatov 1.5 blagi hibrid.

Citroen C3: Izgledom je prava je fora, ne košta previše i zato ćemo ga viđati često
Četvrta generacija C3 napustila je tradicionalni B segment i trendovski postala SUV. Kockasta forma, povišeni položaj sjedenja ne koštaju mnogo – novi C3 spada u red najpovoljnijih automobila na tržištu.