Citroën C4: Elegantna evolucija optike i blagi hibrid umjesto dizela
Na testu smo imali redizajniranu verziju popularnog C4, automobila koji se pozicionira između klasičnog hatchbacka i crossovera. Ovo osvježenje optike dolazi nakon više od četiri godine aktuelne treće generacije, koja je umjesto dizela dobila hibrid.
Na “odignuti” C4 se nismo kako treba ni navikli, a Citroen je već odradio peglanje bora s naglaskom na ažuriranje pogona. Najuočljivija promjena odnosi se na prednji dio vozila, gdje je potpuno redizajniran dizajn glavnih i dnevnih LED svjetala. Nova maska s retro stilizovanim Citroën logom daje automobilu svježiji izgled, dok su dodati novi otvori za hlađenje u prednjem odbojniku.
I zadnji kraj je otišao “pod nož”. Posebno treba izdvojiti potpuno nova kućišta zadnjih LED svjetala – umjesto jednostavnog ažuriranja postojećih elemenata, Stellantis grupa je investirala u kompletno nova rješenja koja daju automobilu moderniji i atraktivniji izgled. Kombinacija zakrivljenog zadnjeg stakla i spojlera ostala je nepromijenjena, dok su dodane nova dvobojne aluminijske felge s netaknutim gumama netipičnih dimenzija, budući da širina od 195 mm na 18-inčnim felgama trpi više nego da su instalirani bar 10 mm širi pneumatici. No, negdje se kompromis morao napraviti.
Unutrašnjost s fokusom na praktičnost
Enterijer je ostao uglavnom nepromijenjen, što govori o tome da je Citroën bio zadovoljan postojećim rješenjem. Vozač se i dalje suočava s minimalističkom 7-inčnom digitalnom instrumentnom tablom, dok centralni 10-inčni displej podržava Android Auto i Apple CarPlay aplikacije. Business paket uključuje i navigacijski sistem i nameće se kao optimalan izbor.
Prtljažni prostor od 380 litara možda nije rekordni u svojoj klasi zbog dizajnerskog pristupa koji stavlja fokus na udobnost putnika, ali je i dalje praktičan za potrebe porodica. Oni koji trebaju više prostora mogu razmotriti “limuzinski” C4 X ili dodatni krovni kofer, mada četveročlana porodica može i s 380 litara putovati lako na odmor sa svim koferima i pratećom opremom.
Udobnost kao prioritet
Citroën nastavlja svoju tradiciju fokusiranja na udobnost kroz Advanced Comfort program. Sjedišta zadržavaju svoj prepoznatljivi oblik i materijale koji omogućavaju dugotrajnu vožnju bez umora. U kombinaciji s pažljivo podešenim ovjesom koji efikasno apsorbuje neravnine, C4 se svrstava među najudobnije automobile u svojoj kategoriji. Teško ćete se voziti u udobnijem modelu u kompaktnoj klasi. Izuzetak može biti bratski DS 4, ali on košta znatno više pa ga ne možemo adekvatno suočiti s “narodnim” brendom.
Ovjes je kalibrisan da pruži maksimalnu udobnost pri ležernom tempu vožnje, ali automobil ne sprečava da bude stabilan i predvidiv u dinamičnijim situacijama. Upravljanje je precizno, a naginjanje u zavojima manje od očekivanog za automobile ovakvih karakteristika. Danak mekom ovjesu i uskim gumama plaća vožnja po neravninama, fenomen kojim obiluju bh. ceste.
Blagi hibrid umjesto dizela
Značajna promjena u ponudi je uklanjanje izuzetno štedljivog 1,5-litarskog dizelskog BlueHDi motora. Umjesto njega, Citroën nudi blagi hibrid koji kombinuje unaprijeđeni 1,2-litarski turbobenzinski motor (136 KS) s 28 KS električnim motorom integrisanim u mjenjač. Novost kod ovog sklopa je pogonski lanac, umjesto zupčastog remena potopljenog u ulje. Tačnije, taj zastarjeli sklop će se još vrlo kratko nuditi u ovom modelu i onda ostaje samo ovaj blagi hibrid od “prizemljenijih” varijanti.
Ukupna snaga sistema iznosi 145 konjskih snaga s 230 Nm obrtnog momenta, što se pokazuje kao dovoljno za svakodnevne situacije, ali i vožnju na otvorenom. Električna asistencija omogućava turbobenzincu da se "isključi" tokom sporije vožnje, tipa do 40 km/h ili na nizbrdicama, što doprinosi ekonomičnosti goriva i smanjenju stresa tokom vožnje.
Novi 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom pruža uglađenije šaltanje od alternativnog 8-stepenog Aisinovog mjenjača koji se nudi s nehibridnim motorima. Nažalost, ručni mjenjač više nije dostupan, mada se automatski može upravljati palicama iza upravljača.
Što se tiče potrošnje, ovaj sklop iako mijenja dizel, nije na njegovom nivou, ali nije ni rastrošan poput klasičnog benzinca. Naime, test smo zaključili s prosjekom od 6,2 litra, iako se na otvorenoj cesti potrošnja spuštala na oko 4 do 4,5 litara. Ovaj sklop može biti zamjena za dizel, pogotovo što je u gradu relativno ekonomičan na račun “struje”, dok na autocesti plovi ležerno na 130 km/h bez ikakvog opterećenja.
Udobnost za novac
Uprkos generalnom trendu poskupljenja automobila, Citroën održava svoju reputaciju brenda koji nudi dobru vrijednost za potrošeni novac. Redovna cijena od približno 49.000 KM (s popustom oko 47.300 KM) za potpuno opremljen model, predstavlja konkurentnu ponudu u odnosu na rivale u ovoj kategoriji.
Mimo četiri standardna paketa opreme, Citroen je nedavno uveo i peti. Iako Collection predstavlja nadograđeni Plus paket s akcentom na vanjske detalje, kupac ustvari najviše dobiva s Business verzijom. Razlika je nepunih 100 KM.
Sve u svemu, redizajnirani C4 ostaje vjeran Citroënovoj filozofiji stavljanja udobnosti na prvo mjesto, čineći ga idealnim izborom za vozače koji cijene opuštenu, udobnu vožnju više od sportskih performansi. Takvim vozačima će biti dovoljna informacija da novi blagi hibrid s lancem može biti alternativa dizelu.
Citroen C4 Business Hibrid 145 e-DCT
D-Š-V: 4,35 x 1,84 x 1,52 m
Međuosovinski razmak: 2,67 m
Prtljažnik: 380 lit.
Motor: 3 cilindra, turbo, 1.199 ccm
Snaga (kW/KS): 100/136 pri 5.500 o/m
Ob. moment: 230 Nm pri 1.750 o/m
Elektromotor: 28 KS
Baterija: 0,89 kWh
Pogon: Prednji
Mjenjač: Automatski, 6 brzina
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,0 s
Max brzina: 210 km/h
Potrošnja (prosjek): 4,7-4,8 lit.
Masa: 1.439 kg
Tank za gorivo: 50 lit
Dimenzije točkova: 195/60 R18
Garancija: 5g/100.000 km
Cijena najpovoljnijeg modela – 43.328 KM
Cijena test modela bez opcija – 47.280 KM*
________________________________________
*Cijena s popustom
Povezane novosti

Mazda CX-30: Japanci opet uspješno kontriraju evropskim trendovima
Ovo je treća Mazda CX-30 koja je došla u našu redakciju, a svaki put bi bio model s nekim ažuriranjem. Najnovija edicija ima novi motor, i to ne bilo kakav, već 2,5-litarski atmosferac kao kontra odgovor na evropsku birokratiju i borbu protiv CO2.

Mazdin test potrošnje na relaciji Sarajevo – Neum – Sarajevo
Na posebnom testu ekonomične potrošnje goriva bh. novinari su imali priliku voziti tri Mazde CX-60 i dvije Mazde CX-80. Svi automobili bili su opremljeni najnovijim Mazdinim 3,3-litarskim turbodizelskim motorima.

Jeep Compass e-Hybrid: U cvijetu zrelosti, a i dalje zanimljiv
Prošlo je više od 17 godina kada smo zadnji put vozili neki Jeep. Čudom ili ne, bio je to Compass prve generacije. Tada je pod prednjim poklopcem bio VW-ov mega popularni 2.0 TDI dizelaš, dok je u aktuelnom modelu instaliran Fiatov 1.5 blagi hibrid.