Testovi

Peugeot 5008: SUV sa sedam sjedišta i hibridnim pogonom ispunjava sve želje

Evropski C-SUV segment je prošle godine bio najtraženija ''roba'' prošle godine. Na tržištu od 2,9 miliona vozila značajan doprinos tradicionalno je dao novi 3008. Međutim, Peugeot je mislio i na one kupce koji traže sličan format, ali s tri reda sjedišta.

Autor: Admir Muharemović

Peugeot 5008 je rođen u formi monovolumena prije 16 godina, dok su takvi formati bili privlačni kupcima. Međutim, već od druge generacije, 2016. godine, MPV sa sedam sjedišta se transformisao u SUV, također s tri reda sjedišta, jer se tržište zasitilo monovolumenima, a trend preokrenuo ka atraktivnijim ''podignutim'' automobilima.

Novi 5008, ustvari je druga serija SUV modela i treća generacija pod ovom oznakom. Njegova baza je očekivano model 3008, samo je njegova karoserija 25 cm duža kako bi primila treći red sjedišta. Iz Peugeota su naglasili kako je sedmerosjed u početku standard, dok će kupci uskoro moći birati između njega ili verzije s dva reda sjedišta, u zavisnosti od njihovih preferencija. Uglavnom, s aktivnih sedam sjedišta, a do zadnjeg reda se prolazi obaranjem i pomjeranjem klupe parcijalno, prtljažnik od 259 litara neće ostaviti prostor osim za manje torbe i ruksake. Međutim, aktivna porodica će vjerovatno ići na krovni kofer ukoliko su sva sjedišta zauzeta. Ukoliko nisu, obaranjem naslona dva sica iz zadnjeg reda, 5008-ica se tranformiše u karavan u kojem već možete planirati i manju selidbu. Bez obzira na odabranu konfiguraciju, bitno je da opcije postoje i da vozač i saputnici mogu birati i modularni prostor prilagođavati u skladu s potrebama.

Kada već sjednete u udobna sjedišta (tri su različite opcije dostupne) i otisnete se na duži put, najveći užitak u vožnji očekuje vozača, pod uslovom da su performanse automobila u okvirima umjerenosti. Kod Peugeota, vozački položaj i okruženje pričaju svoju priču, drugačiju od konkurencije. Maleni upravljač, gotovo kao iz trkaćeg automobila, lebdeći 21-inčni panoramski ekran i i-Toggles kontrole, koje omogućavaju personalizaciju omiljenih funkcija, čine da se osjećate kao u vozilu budućnosti. Tu su i ergonomska sjedišta s certifikatom za zdrava leđa, koja podižu udobnost na viši nivo. No, nije sve samo u estetici – ovaj put, Peugeot je dodatno poboljšao funkcionalnost i ergonomiju u odnosu na prethodni model. Evolucija se osjeti u svakom detalju i to Peugeot drži na distanci od konkurencije, koja se uglavnom drži klasičnijeg uređenja.

Iako platforma omogućava ugradnju dizela, scenarij koji vjerovatno više nećemo doživjeti, ispod prednjeg poklopca testnog modela nalazio se blagi hibrid zasnovan na 1,2-litarskom turbo-benzinskom motoru. Ovaj trocilindraš, identičan kao u 3008-ici i nizu drugih Stellantisovih automobila, poznat je po karakterističnom suhom radu, bolje rečeno trocilindarskom hroptanju. U kombinaciji s malenom baterijom od 0,89 kWh (0,43 kWh neto) i električnim motorom integrisanim u automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom, isporučuje ukupno 136 “konja” (uskoro će u ponudi biti i verzija sa 145 KS). Na papiru, ova kombinacija možda ne zvuči spektakularno, ali u realnim uslovima ostavlja drugačiji dojam. Linearno ubrzanje, glatke promjene brzina i tiho kotrljanje po asfaltu njegovi su karakteristike koje će zadovoljiti umjerene vozače.

Performanse ni najmanje nisu brutalne, ali su dovoljne za udobnu i sigurnu vožnju, a profil vozača koji vozi više osoba u iščekivanju udobne vožnje, bi trebao odgovarati onima koji gaje umjerenu vožnju.

Kad se u vozilu popuni svih sedam sjedišta, jasno je da od ovog sklopa ne treba očekivati čuda. No, zato je potrošnja goriva na nivou dizela. Tokom testiranja, u gradskoj vožnji trošili smo 7,9 litara na 100 km, dok je pri stabilnih 130 km/h na autoputu potrošnja padala za jedan litar. Na magistralnim putevima, gdje hibridni sistem može preći nekoliko kilometara isključivo na struju, potrošnja se prepolovila, pod uslovom da je baterija puna i da su uslovi optimalni. Vozači koji su prije vozili hibrid će znati o kojem tempu vožnje se radi, a oni koji prelaze s dizela na hibridni sklop će se lako adaptirati.

Kad se putovanje odmakne od gradske vreve, duže međuosovinsko rastojanje čini vožnju ugodnijom u odnosu na 3008. Iako serijski dolazi na 19-inčnim ili opcijskim 20-inčnim točkovima, 5008 plovi cestom bez imalo napora, ne umarajući ni vozača ni putnike. Sjedišta su prilagođena dugim vožnjama, a cjelokupna ergonomija kabine doprinosi osjećaju luksuza i udobnosti.

Šta je važno za buduće vlasnike? Stellantis je na ovom unaprijeđenom i efikasnom sklopu riješio jedan od najvećih izazova u održavanju. Naime, umjesto zupčastog remena potopljenog u ulje, razvodni mehanizam pokreće lanac, čime je značajno povećana trajnost, a smanjeni su i troškovi servisa, kao i bojazan koja je dolazila uz remen. Dakle, oko potrošnje i pouzdanosti nema razloga za brigu, uvjereni smo da ni dizel ne bi bio mnogo efikasniji.

Gledajući cjelokupnu ponudu, blagi hibrid se čini kao najsvrsishodnija opcija za većinu kupaca. Iako su dostupni i plug-in hibrid i potpuno električna verzija, teško da će u Bosni i Hercegovini steći istu popularnost, čak i uz državne poticaje. S početnom cijenom od 68.806 KM prije registracije i bogatim osnovnim Allure paketom opreme, ovaj model je optimalan izbor za one koji žele balans između tehnologije, ekonomičnosti i udobnosti. Peugeot je s novim 5008 još jednom dokazao da zna kako spojiti futuristički dizajn s praktičnim rješenjima – i učiniti porodična putovanja još ugodnijim iskustvom.

Možda je nekad prije dizel bio “defaultni” izbor za ovakav tip automobila, ali vremena se mijenjaju, a trendovi i zelene agende traže adaptaciju čak i na malim i skromnim tržištima. Uostalom, jednom kada pređete na hibrid, teško ćete se vratiti na klasični pogon koliko god vam on nedostajao.

Peugeot 5008 GT 136 HYBRID e-DCT

D-Š-V: 4,79 x 1,70 x 1,69 m

Međuosovinski razmak: 2,90 m

Prtljažnik: 259-1.819 lit.

Motor: 3 cilindra, turbobenzinac, 1.199 ccm

Snaga (kW/KS): 100/136 pri 5.500 o/m

Ob. moment: 230 Nm pri 1.750 o/m

Elektromotor: 21 kW (28 KS)

Baterija: 0,89 kWh (0,43 kWh neto)

Pogon: Prednji

Mjenjač: Automatski, 6 brzina

Ubrzanje: 11,3 s

Max brzina: 200 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,3-6,3 lit.

Masa: 1.705 kg

Tank za gorivo: 55 lit

Dimenzije točkova: 225/55 R19 

Garancija: 5g/100.000 km

Cijena najpovoljnijeg modela – 68.806 KM

Cijena test modela bez opcija – 73.808 KM

_________________________________________

BIHAMK

Povezane novosti

Mazda CX-80: King Kong iz Japana ponovo u svom filmu

Mazda CX-80: King Kong iz Japana ponovo u svom filmu

Mazda ostaje vjerna tradicionalnim i provjerenim rješenjima. Suprotno trendovima, njihov najnoviji model, CX-80, pokreće 6-cilindarski dizelaš. Zvuk motora daje poseban karakter vozilu, koji u svojih pet metara može s užitkom prevesti do sedam putnika.

Možda bi vas zanimalo