Press verziju novog Sportagea koje je odabrao uvoznik možda je i najveći dobitak i odgovor šta ćemo najviše viđati na našim cestama. Kako je praksa da se u prvi plan guraju top verzije čija cijena prevazilazi skromni bh. standard ovakav Sportage brzo pronađe put do razuma. Srednji nivo opremljenosti, turbobenzinac od 150 konja i prednji pogon, lista je koja zadovoljava većinu potreba kupaca ''terenskih'' vozila na našem tržištu.
Novi Sportage je ekscentrik!
Dizajn je opet priča za sebe i pitamo se otkud inspiracija za ionako atraktivan model, koji je zadnjih godina pronašao dom kod stotina bh. vozača. Biće da je s razlogom, a i ovaj novi, peti po redu, lako bi mogao biti miljenik domaće publike, jer to u EU već jeste. S druge strane, ne izgleda li vam prethodni model pored ovog novog već pomalo zastarjelo?
Neobični izgled lica sa ogromnim bumerang LED svjetlima, kao da gledate u neku ogromnu bogomoljku ili nekog aliena s onog svijeta, donosi onaj važan momet: ili vam se sviđa ili ne. Sredine nema. Odzada je prisutan sličan stil kao kod prethodnika sa spojenim svjetlima, ali uglađeniji detalji izbačenih petih vrata i donji difuzor bez lažnih izduvnih cijevi donose novu energiju i novu svježinu kad gledate Sportage odzada. Točkovi od 17 cola u seriji biće adekvatne za bh. ceste, mada vizualeno ovaj dizajn traži bar col veće.
Auto nadasve izgleda bombastično i pogled na cijenu od 50 i nešto sitno hiljada marka ne daje poveznicu i realnu sliku, jer ovaj auto vrijedi više.
Dopadljivo digitalan
Dosta moderniji Kijin SUV izgleda iznutra. Kia se potrudila da zaboravite prošli model. Dva spojena tableta u jedan panel, jako atraktivan dizajn volana i digitalizovana centralna konzola izgledaju lijepo spakovano i moderno. Tačnije, dojam koji steknete je da dobijete digitalno i klasično u paketu uz malo luksuza i malo više rada prstima po ekranu. Dobra vijest je da postoji nekoliko fizički tastera, na primjer grijanje sjedišta, start-stop ili kontrola trakcije. Čak i kod ovog trećeg, a vjerujemo i najoptimalnijeg paketa opreme, dobijete klasični ključ koji fizički ubadate u bravu. Dakle, nema hands free baratanja bravom vrata i bravom paljenja. Takve su i tipke na volanu. Normalne i klasične fizičke tipke, nema nikakvih lažnih i beskorisnih kopija haptičkih tastera sa PlayStationa i sl.
Vrlo je zanimljiva digitalna traka ispod centralnog ekrana sa rotirajućim komandama i mijenjanjem funkcija audio uređaja, klime, navigcije itd. Sve pozivate dodirom, što jeste dodatni korak, ali nakon uhodavanja komande postaju intuitivne.
Hvalimo i konektore za klasični USB i ovaj sveprisutniji USB C. Šteta što indukcijsko punjenje telefona nije u standardnoj opremi ovog paketa.
Malo nas je začudilo da treći paket po redu LX Fresh ima tek impulsno spuštanje vozačevog prozora, a i pretinci za boce u vratima su jako uski za veće formate. Malo je Kia štedila na krivom mjestu. No, ergonomija, preglednost, komfor odzada i ogromni prtljažnik od skoro 600 litara kompenzuju sve nedostatke. Ovo je zaista komforan SUV i za dalje ture, koji dopunjuje harmoničan ovjes, podešen jako ugodno između udobnosti i tvrđeg – sportskog ležanja na cesti.
Može bez dizela
Benzinci i u većim gabaritima postaju lagano mainstream. Da, tako je, čak i u varijanti bez asistencije blago hibridnog sklopa koji je takođe dostupan kod Sportagea uz defaultni automatski mjenjač i poveliku doplatu od 4.500 KM. Treba razmisliti o tome. No, vratimo se, osnovnom benzincu od 150 KS, koji uz pomoć prednabijanja u vidu turbine razvija fine performanse, a da pri tome nije rasipnik goriva. Djelovalo je pomalo nestvarno kada nam je putni računar gmižući po magistrali prema jugu izbacio potrošnju od svega 3,8 litara. Preskačemo taj benigni podatak, jer smo klizili ravnicom u zavjetrini drugih automobila u traženju ekonomičnosti. Ali evidentno da ovaj turbak može ići ispod 5 litara, koji su Korejci dobro izbrusili. Čak i na autoputu lako je držati potrošnju ispod 7 litara, jer je aerodinamika baš popeglana. U gradu, očekujući nekadašnje brojke od 10 i više litara, Sportage opet iznenađuje sa odličnih 8,5 – 9 litara. Treba uzeti u obzir da je u pitanju model sa prednjim pogonom i ručnim mjenjačem, ali i turbobenzincem koji teško da može imati ekonomičnost dizela. S druge strane, dizel u osnovnoj verziji sa 115 KS i ručnim mjenjačem je skuplji 5.000 KM, a jača verzija sa 136 KS i standardnim automatskim mjenjačem dodatnu hiljadarku više, odnosno ako uključimo i 4x4 pogon čak 9.500 KM više, pa ko voli nek' izvoli!
Štreberi će komentarisati da će visoko težište u pravilu biti na strani pogona na sve točkove i dijelom će biti u pravu. Kao prvo, uz ovaj motor ga je nemoguće specificirati, već isključivo uz jače verzije benzinca i dizela. Tu se vec razilazimo s raciom, jer cijena rapidno skače i gubi dodirnu tačku s ekonomičnom stranom. Drugo, i prethodni model je postizao rekorde prodaje s modelima koji su imali samo prednju ''vuču'' i vjerujemo da će slična prodajna struktura biti na strani ovog modela.
Ovaj auto vrijedi više
Za nešto malo preko 50.000 KM nevjerovatno je teško naći sličan model na tržištu, koji je, usput rečeno, ''jučer'' lansiran. Šta se dešava na tržištu? Po aktuelnim – boostanim cijenama, u kojima dilerima na ruku idu ogromne marže, tako kompenzirajući nedostatak količina i preduge rokove čekanja, lako je zaključiti da je ovo jedan od modela koji igra na kartu umjerenosti. Uporedite li cijene konkurenata, pa čak i modela nižih klasa, lako ćete uvidjeti da Kia sa Sportageom ima jako dobru ponudu.
Ako ćemo se baviti nedostacima, u ovom, trećem po redu LX Fresh, paketu opreme, nedostajao nam je adaptivni tempomat, otpornija (na prljavštinu i fleke) tkanina na sjedištima, zadnji parking senzori kojih nema u paketu s kamerom i na kraju i induktivno punjenje mobitela. No, baš bez svega ovoga se može, pogotovo kad bacite pogled na cjenovnik pa spoznate da sljedeći nivo opreme EX Motion košta 7.200 KM više.
TEHNIČKI PODACI
Kia Sportage 1.6 T-GDI LX Fresh M/T FWD
D-Š-V: 4,52 x 1,87 x 1,65 m
Međuosovinski razmak: 2,68 m
Prtljažnik: 591 lit
Motor: 4-cil, turbo-benzin, 1598 ccm
Snaga kW/KS: 110/150 pri 5.500 o/m
Ob. moment: 250 Nm pri 1.500-4.000 o/m
Mjenjač: Ručni, 6-stepeni
Ubrzanje: 10,9 s
Max brzina: 189 km/h
Potrošnja (prosjek WLTP): 6,6-7,0 lit
Masa: 1.595 kg
Tank za gorivo: 54 lit
Dimenzije točkova: 215/65 R17
Garancija: 7 god/150.000 km
Cijena test modela sa dodatnom opremom: 52.699 KM
Dodatna oprema:
Metalik boja – 1.180 KM
Povezane novosti
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.
Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara
Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.
Škoda Scala: Pogođen minimalistički redizajn uz dobre stare vrijednosti
Škodin kompakt je treći najprodavaniji model češke marke na bh. tržištu ove godine. Nakon osvježenog dizajna, blage evolucije benzinskih motora i praktičnijeg korištenja unutrašnjih kontrola uvjereni smo da će tako ostati i u budućnosti.