Testovi

Hyundai Bayon: Šaptač konjima i favorit klase iz sjene

U crossover košnici B segmenta vlada opšti haos. Popularnost ovog segmenta nezaustavljivo raste pa pojedini proizvođači nude i po dva modela. U getu u kojem vladaju P2008, Yaris Cross i Renault Captur teže je primjetiti jedan Hyundai Bayon.

Autor: Admir Muharemović

Ako gledamo prodajne rezultate crossover B segmenta u Evropi, vidjet ćemo da se na vrhu smjenjuju Peugeot 2008, Renault Captur, Ford Puma i Toyota Yaris Cross. Bh. tržište daje prednost kupcima Škode Kamiq, Suzuki Vitare i Seat Arone ispred evropske buržoazije, jer cijeni druge vrline. Gdje je u svemu tome mjesto Hyundai Bayonu? Krenimo redom.

Kao i svi ostali modeli u ovom segmentu i Bayon je nastao na platformi B segmenta, tačnije na temeljima modela i20 s kojim dijeli većinu mehanike. S crossoverom proizvođači izvuku više, pa tako i Hyundai s Bayonom u odnosu na manji i20. Naime, dimenzije ovog modela približne su Golf klasi, odnosno bratskom i30, jer sa skoro 4,20 metara dužine Bayon je blizu nekad neprikosnovenoj kompaktnoj klasi. No, njegova prednost je i u visini, jer pored više pozicije sjedenja profitiraju i putnici. Kao prvo, svi ugodno sjede, drugo vozač ima bolji pregled ''igre'' u saobraćaju, a prtljažnik od 400 plus litara zadovoljava sve što treba jedna porodica, pa čak i jako ležerno pakovanje kofera i prateće opreme za godišnji bez potebe za krovnim kutijama.

Dizajn traži vrijeme za privikavanje

Posmatrajući dizajn, ovdje se susreću korejska hrabrost i neobičan pristup s kojim Hyundai voli ''završiti'' proces i nekako ostaviti nedovršen zadnji kraj. S prednje strane Bayon je moderan, futuristički i pomalo neobičan, dok zadnji kraj možemo posmatrati s jedne strane kao neobičan, a s druge kao nepovezan s prednjim. Slično je Hyundai radio i u prošlosti, a zadnji primjer je i20 na koji smo se vremenom ipak navikli i na kraju kliknuli. Na boku Bayon ima liniju koja se blago penje ka podignutom zadnjem kraju, a 16-colne alu felge kao srednja veličina u ponudi lijepo popunjavaju prostor ispod lukova točkova. Ne zaboravimo praktičnost. Blago povišeni crossover poput ovoga olakšava ulazak i izlazak iz vozila, dok je enterijer komotan i prepun pretinaca. U ponudi metalik boja dominiraju pastelne, a doplata za dupli premaz boje s metalik nijansom kod Hyundaija i dalje košta odmjerenih 700 KM, dok krov u tamnoj boji, nešto što je ''fensi'' u ovoj klasi košta dodatnih 1.000 KM.

Prava poslastica je enterijer

Ugodni tamni tonovi, precizni spojevi, jako komforan prostor čak i na zadnjoj klupi. Prednja armatura je plastična i nema traga finoj mekaoj pjeni po kojoj svi pipkaju kad kupuju auto kao da mijese pitu, ali Hyundai je to tako lijepo i znalački ugodio da ne biste posumnjali na bilo kakav manjak kvaliteta u završnoj obradi. Na trećem paketu Style instalirana je digitalna instrument ploča 10,25'' supervisor cluster kako ga nazivaju u Hyundaiju, koja sa ugodnom pozadinskom bojom osvježava prostor i čini ga još bogatijim. Na ovom paketu takođe prtljažnik ima ima duplo dno, te se neki manji i kompaktniji predmeti mogu ubaciti u ''suteren'' više nego solidnog gepeka. Ovaj paket je ujedno više nego optimalan, jer sadrži dva USB utora, bežični punjač za mobitel, ali i dva bitna sigurnosna sistema (LKA i FCA) koji sprječavaju i štite od frontalnog sudara. Svi tasteri zahtjevaju fizički pritisak sa ugođenim klikovima, pa je Hyundai i ovdje pobjednik.

Atmosferac je pravi šaptač konjima

Takvu kulturu rada benzinca, kakav Hyundai ugrađuje u svoje modele, skoro da je teško naći na tržištu. Kao prvo, riječ je o klasičnom atmosfercu, a drugo harmoniju četiri cilindra je teško postići sa forsiranim trocilindrašima. Da se razumijemo, Hyundai ima i tu opciju u ponudi (1.0 T-GDI 100 KS), ali za automobile ovog formata ostali bi pri ovom izboru i preporučili radije 1.2, a pogotovo 1.4 atmosferac od 100 KS koji se čini kao najbolji i najoptimalniji izbor za ovaj model, a traži tek 2.000 KM doplate u odnosu na 1.2. Ulazni 1.2 razvija 84 KS u stratosferi obrtaja i fino plovi u gradskim i magistralnim dionicama bez uspona. Na autocesti je nevjerovatno smiren čak i kada kazaljka obrtomjera pređe 4.000 o/m, a to se zna dogoditi često, jer je njegov 5-brzinski ručni mjenjač blago ograničen za brzine iznad 120 km/h. Čak i na 100 km/h obrtaji idu iznad skale od 3.000, pa nam se 1.4 sa 100 konja i mjenjačem od 6 brzina čini kao adekvatniji izbor, jer ima veću zalihu snage za brdo i stepen prenosa više za autoput.

S druge strane, ko rutinu bazira vožnjom u gradu i povremeno skokne magistralom do drugog grada ili do mora, i ovaj motor može biti dovoljan. U radu jednostavno šapuće svojim konjima, a na cesti čini da Bayon sa svojom zahvalno nisko masom, malo iznad jedne tone, jednostavno klizi podlogom. Sve zaokružuje potrošnjom od 5,5 litara u prosjeku ne odskačući puno od fabričkih brojki. Pozitivan dojam jedino kvari rezervoar za gorivo kapaciteta 40 litara, koji kvari opštu sliku ekonomičnog ulaznog atmosferca.

U vožnji je Bayon udoban, predvidiv i neutralan.  Mali motor voli obrtaje, ali ne daje povoda za divljanje. S ovim izborom automobila u 90% slučajeva ostajete u granicama zakona. Zato jedan veliki palac gore za Hyundaijeve napore da nam što duže zadrži ovakav koncept automobila.

Finansije su teški adut

Daleko najveći adut na strani Bayona jesu njegove cijene. Ulazni model Trend sa popustom može se dobiti za ispod 30.000 KM, dok bolje opremljeni modeli imaju kontrolisanu cijenu uvećanu tek za nekoliko hiljada maraka. Čak i Trend oprema posjeduje racionalan set stavki poput klime, parking senzora, tempomata, kontrola audio uređaja na kožnom volanu, hrpu zračnih jastuka i USB portova, električne i grijane retrovizore, 16'' alu felge, sva četiri stakla na struju itd. Doplata za sljedeći paket Urban je svega 2.000 KM (automatska klima, 8'' ekran, kamera za vožnju unazad, senzori za kišu...), a tada ste već na jako optimalnoj stepenici, iako nam se najviše sviđa testni Style za koji treba izdvojiti 4.000 više od ulaznog modela, ali oprema postaje pomalo i luksuzna. Takav odnos cijena i prije svega razumne opreme ne može ispratiti niti jedan konkurent i Bayonove finansije su teški adut u crossover košnici.

Duhovni nasljednik modela iX20 kombinuje neobičan izgled, komfornu kabinu i atmosferske motore koji će pridobiti i mlađu i stariju kijentelu. Bayon ne pravi posebne ustupke emisionim standardima, jer ne robuje struji, niti hibridnoj tehnologiji. On se kao kao sasvim običan automobil starog kova cilja na probrane kupce koji kupuju razumom. Takva mu je i cijena. Jako, jako razumna.

TEHNIČKI PODACI

Hyundai Bayon 1.2 MPi Style
D-Š-V: 4,18 x 1,78 x 1,50 m

Međuosovinski razmak: 2,58 m

Prtljažnik: 411 lit

Motor: 4-cil, atmosferski benzinac, 1197 ccm

Snaga kW/KS: 62/84 pri 6.000 o/m

Ob. moment: 120 Nm pri 4.200 o/m

Pogon: Prednji

Mjenjač: ručni, 5-stepeni

Ubrzanje: 13,5 s

Max brzina: 165 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,2 – 5,6 lit

Masa: 1045 kg

Tank za gorivo: 40 lit

Dimenzije točkova: 195/55 R16  

Garancija: 5g/Neograničen broj km

Cijena osnovnog modela (1.2 MPi Trend) – 30.990 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme: 33.990 KM

Dodatna oprema: Metalik boja – 700 KM 

BIHAMK

Povezane novosti

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!

Možda bi vas zanimalo