Članak top banner 970x90
Testovi

DS 7 – Sam protiv svih

Automobile s DS značkom nećete često vidjeti na cesti. Riječ je o maloj niši posebno dizajniranih automobila unutar Stellantis grupacije, koja se ističe atraktivnim dizajnom i premium dojmom. DS 7 je njihov lider, jer čini skoro polovinu prodaje marke.

Autor: Admir Muharemović

Pod DS značkom proizvode se ukupno četiri modela: DS 3, DS 4, DS 7 i DS 9. Možda ove oznake ne govore mnogo, ali zagrebemo li dublje prvo ćemo se vratiti daleko u prošlost u vrijeme nastanka Citroena DS (Ajkula) iz 1955. godine, a zatim se vremeplovom vratiti u 2009. i ponovno oživljavanje DS oznake uz prelazne modele Citroen DS, ali na putu samostalnosti brenda što DS danas zvanično i jeste.

DS 7 popunjava onaj najvažniji segment SUV vozila iz C segmenta. Iako se na tržištu nalazi od 2017. godine, a prije dvije godine je osvježen, ovaj atraktivni SUV čini skoro polovinu ipak mini prodaje (oko 50.000 vozila godišnje) automobila s DS značkom. Dakle, Sedmica je izuzetno važna za DS marku, kao i za Stellantis grupaciju.

Drugačiji od standarda klase

Filozofija DS automobila leži kao prvo u atraktivnom i atipičnom dizajnu, kako vanjskog, tako i unutrašnjeg prostora, a onda i u detaljima, što svaki luksuzni auto čini posebnim i drugačijim od ''narodnih'' modela. Kao što pronalazimo na cijeloj liniji DS vozila i Sedmica svoj posebni dizajn prožet profinjenošću i otmjenijim stilom od standardnih SUV vozila, ističe u prvi plan.

Na dužini karoserije od skoro 4,6 metara, što je otprilike mrvicu iznad standarda klase, dizajneri su koristili niz specifičnih detalja kako bi obogatili dojam. Prvo znak, pa amblemi, pa saćasta maska, te na kraju dijamantni završetak zadnjih svjetala. Sve je prepoznatljivo, jer vuče korijene iz Citroena, ali ipak dosta drugačije i mnogo bogatije kako bi se DS dijelom poistovjetio sa svojim starijim pretkom.

DS marka se nameće kao premium marka unutar Stellantisa i tu nema dvojbe. Takav dojam se najbolje stiče u unutrašnjosti. Sjedišta, centralna konzola i frontalni dio prednje armature, mogu biti presvučeni brušenom kožom, što nećete često naći u današnjim automobilima. Francuzi su željeli nešto drugačije i to su dobili s tim. Bitno je da je sve pod rukom ugodno.

Na vrhu centralne konzole smješten je analogni retro sat, što je odlika luksuznih automobila, dok su glomazni aluminijski tasteri podizača prozora pozicionirani s obje strane centralnog tunela kao još jedan detalj po kojem se DS razlikuje od ostalih. S druge strane, dojam modernizma je također uključen i zgodno ukombiniran s retro detaljima. Koliko god bili protiv digitalnih instrumenata i glomaznog multimedijalnog ekrana unutar kojeg su smještene sve bitne komande s ''touch'' funkcijom, čini se da to ovom automobilu i njegovom karakteru poprilično dobro stoji. Pročišćene sekcije, od vrata do konzole, djeluju elegantno, a to bi se teže postiglo klasičnim tasterima i prekidačima. Ovaj put žmirimo, jer ovoj marki ovakav koncept zaista leži.

 

Unutrašnji prostor je očekivano pristojno iskorišten, iako su materijali i sjedišta masivniji od prosjeka. Jednako dobro je iskorišten i prtljažnik od 555 litara. Dakle, uz tradicionalnu francusku udobnost, DS 7 pored kao luksuznjak može biti i udoban saputnik na dalja putovanja.

Uglađeni dizelaš

U tome će svakako podršku pružiti dizelski agregat, koji je samo pitanje dana kada će biti povučen iz ponude. S obzirom na užurbanu elektrifikaciju, mogli bi reći - klasični Euro 6 1.5 Blue HDi sa 130 KS, koji se mekano i uglađeno vrti na niskim obrtajima čak i pri višim brzinama, a sve zahvaljujući 8-stepenoj automatici. I stvarno, između trocilindarskog pure tech benzinca i plug-in hibrida, em je ovaj dizel s četiri cilindra ''klasičan'', em je za korištenje ugodan i zahvalan. S 300 Nm obrtnog momenta koji se prenosi samo na prednje točkove, jer ovaj model nema opciju za 4x4, osim kod elektrifikovanih verzija, gdje je na zadnju osovinu dodat mali elektromotor, pa je tako trendovski i pomalo nakaradno riješen pogon na sve točkove, DS 7 s masom ispod 1.500 kg balansira između ugodne dugoprugaške vožnje i ''lažnog'' terenca. Kilometri se nabiru ugodno, jer je ovjes, iako mrvicu tvrđe setovan nego kod recimo Citroena C5 Aircross s kojim dijeli mehaniku, jako prijatan i udoban, čak i s 19-inčnim niskoprofilnim gumama. 

 

Motor je poprilično rasterećen, jer se oslanja na prenos s osam brzina. Na autoputu pri 130 km/h radilica se vrti mrvicu iznad 2.000 obrtaja u minuti, a potrošnja s tim tempom je oko 6,5 litara. Kada se otisnete na magistralu držeći brzinu do 80-90 km/h, računajte da se potrošnja spušta na oko četiri litra. S tankom od 55 litara ovaj moderni ''terenac'' može pregaziti oko 900 km kombinovane vožnje i to u komadu, jer dizelaš može biti dovoljno ekonomičan da odgovori na tradicionalno udoban ovjes prilagođen za vožnju na duge staze.

Ko su kupci DS 7?

Podvučemo li crtu i dodamo cijenu, kao i nakrcane opcije, DS 7 je stepenicu iznad francuskih rivala iz iste kuće Citroena C5 Aircross i Peugeota 3008, ali i iznad recimo korejskih konkurenata Tucsona i Sportagea s istim ili sličnim dizelskim motorom, prednjim pogonom i automatskim mjenjačem.

 

DS se na kraju ne želi takmičiti s takvim takmacima, jer je njegova misija da kupcima iznimno popularnog C SUV segmenta ponudi premium osjećaj i luksuz kakav ne mogu dobiti u ovim modelima s predznakom ''narodnog''. Shodno takvoj strategiji, DS 7 košta bar 10.000 do 15.000 KM više od navedenih rivala. Za ovu razliku u cijeni kupci plaćaju drugačiji i nešto ekskluzivniji dizajn, luksuzniji interijer, luksuzniju opremu, ali i nesvakidašnji imidž zbog čega ovakvih automobila nećemo previše vidjeti na cestama, a i to igra bitnu ulogu kod nekih kupaca.

 

DS 7 1.5 BlueHDi Performanse Line Plus

D-Š-V: 4,59 x 1,89 x 1,62 m

Međuosovinski razmak: 2,74 m

Prtljažnik: 555 lit.

Motor: 4-cil, turbo-dizel, 1.499 ccm

Snaga kW/KS: 96/130 pri 3.750 o/m

Ob. moment: 300 Nm pri 1.750 o/m

Pogon: Prednji

Mjenjač: Automatski, 8 brzina

Ubrzanje: 10,9 s

Max brzina: 195 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,1-5,5 lit

Masa: 1.428 kg

Tank za gorivo: 55 lit

Dimenzije točkova: 235/50 R19 

Garancija: 5g/100.000 km

Cijena test modela bez opcija – 75.889 KM

Cijena test modela s opcijama –  86.054 KM

Opcije:

- Paket udobnost – 825 KM

- Hands-free otvaranje prtljažnika - 994 KM

- Bijela boja Nacre - 1.688 KM

- Paket Drive Assist - 2.532 KM

- Paket Performance – 4.126 KM

 

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Ako je prva generacija Kone prošla ispod radara bh. tržišta, druga neće sigurno. Futuristički dizajn, drastično veći gabariti i dobro ugođeni hibridni sklop, bili su neophodni za afirmaciju s kojom je došao i transfer u višu ligu.

Možda bi vas zanimalo