Članak top banner 970x90
Bosna i Hercegovina

Most Bosanska Gradiška gotov do kraja maja, a u prometu za dvije godine!

Most Gradiška koji će biti dug 426, a širok 22,6 metara sa 19,2 miliona eura zajedno finansiraju Bosna i Hercegovina i Republika Hrvatska.

Autor: Darko Omeragić

Most preko Save kod Bosanske Gradiške biće završen do kraja maja, ali će u promet biti pušten tek za dvije godine, poručio je prije nekoliko dana prilikom posjete gradilištu ovog mosta državni ministar prometa i komunikacija Vojin Mitrović kojeg su o dinamici radova upoznali direktor Javnog preduzeća Autoputevi Republike Srpske Dušan Topić i predstavnicima izvođača radova, kompanije Integral Inžinjering iz Laktaša, te firme koja nadzire radove Krebs Plus Kifer Istočna Evropa i Instituta IGH Zagreb.

Most Gradiška koji će biti dug 426, a širok 22,6 metara sa 19,2 miliona eura zajedno finansiraju Bosna i Hercegovina i Republika Hrvatska. Planirano je da međudržavni most ima četiri saobraćajne trake. Bosna i Hercegovina je svoj dio novca za gradnju mosta izdvojila iz UMTS sredstava, odnosno od novca prikupljenog od telekom operatera, te dijelom iz nepovratnih grant sredstava (6,8 miliona eura) WBIF-a (Investicijski fond za zapadni Balkan) koje smo dobili 2015. godine. U izgradnji mosta osim bh. građevinske firme Integral Inžinjering učestvuju i hrvatske kompanija ''Đuro Đaković Montaža'' iz Slavonskog Broda i Zagreb Montaža.  

 Most Gradiška

Ministar prometa i komunikacija BiH, Vojin Mitrović i direktor Autoputeva RS-a, Dušan Topić.

Čekanje na pristupnu saobraćajnicu

Razlog zbog koje most neće biti pušten u promet nakon što svi radovi budu završeni leži u susjednoj Hrvatskoj kojoj treba još vremena da izgradi pristupnu saobraćajnicu u dužini od 9,5 kilometara. Osim toga, još nije dogovoreno da li će u blizini mosta biti izgrađena dva ili jedan zajednički granični prelaz, pa je prilikom obilaska mosta i o tome bilo riječi.

Ministar Mitrović je kazao da će Ministarstvo prometa i komunikacija BiH od Prometne zajednice u Ljubljani tražiti da se što prije izjasni o inicijativi koja je prošle godine upućena na ministarskom sastanku Prometne zajednice da se sa bh. strane gradi zajednički granični prelaz.

''Riječ je o jednom od najbitnijih projekata koji se trenutno realizuju u Bosni i Hercegovini, a izgradnja mosta će doprinijeti smanjenju saobraćajnih gužvi u samom centru grada i izmještanju međudržavnog prometa robe i putnika na novi granični prelaz'', rekao je Mitrović.

I direktor Autoputeva RS-a Dušan Topić je upozorio kako bi odluka o gradnji zajedničkog graničnog prelaza trebala biti što prije donesena kako se ne bi došlo u situaciju da imamo završenu pristupnu saobraćajnicu, a da se tek onda gradi granični prelaz.

Glavni inžinjer na gradilištu mosta Marko Lovrić izvijestio je da se trenutno radi hidroizolacija čelične konstrukcije mosta, a da će u narednim danima početi asfaltiranje i postavljanje ograde i saobraćajne signalizacije.

Ministar Mitrović se isti dan nakon što je posjetio gradilište mosta sastao sa ministricom prostornog uređenja, građevinarstva i ekologije Republike Srpske Srebrenkom Golić i ministrom saobraćaja i veza tog bh. entiteta Nedeljkom Ćorićem gdje je dogovoreno da će te nadležne institucije pripremiti sve kako bi se u najkraćem roku mogao izvršiti tehnički prijem mosta i izdati upotrebna dozvola za korištenje mosta. Najavljen je i skori sastanak ministra Mitrovića s njegovim kolegama iz Hrvatske Olegom Butkovićem i Ivanom Paladinom, resornim ministrima prometa i prostornog uređenja kako bi se ubrzalo dobijanje upotrebne dozvole koju izdaje resorno hrvatsko Ministarstvo.

Čini se kako se priča o gradnji mosta u Bosanskoj Gradišci bliži svom kraju i da će nakon mosta Svilaj naša zemlja dobiti još jednu dobru saobraćajnu vezu sa Hrvatskom, odnosno Evropskom unijom. No, gužve na ovoj saobraćajnici će još potrajati.

Nesnosne gužve

Jedan od vozača koji je u januaru ove godine nakon novogodišnjih praznika zapeo na graničnom prelazu Bosanska Gradiška je slikovito opisao stanje koje je gotovo redovno na ovom graničnom prelazu, a naročito tokom praznika kada veliki broj bh. građana dolazi u BiH ili se vraća na posao u inostranstvo.

''Putujem iz Teslića. Do Bosanske Gradiške sam stigao za oko dva sata, a ovdje čekam isto toliko iako se nisam domogao ni do polovine kolone automobila koja se stvorila na izlazu iz BiH. Putujem u Austriju. Sutra ujutro radim, a nisam siguran da ću na vrijeme stići na posao'', kazao je ovaj putnik iz Teslića.

Njemu, ali i drugim brojnim vozačima nije pomogla ni policija koja je uredno radila svoj posao i pokušavala da organizuje saobraćaj. Jedino rješenje koje je vozačima bilo na raspolaganju pri putovanju iz BiH u zapadnu Evropu je da se okrenu ka graničnim prelazima Donja Gradina, Bosanska Dubica, Bosanska Kostajnica ili Bosanski Brod.  

Izgradnja mosta u Bosanskoj Gradišci je okončana relativno brzo. Gradnja je, podsjetimo, počela krajem ljeta 2019. godine, dakle, prije skoro tri godine. Početak gradnje ovog mosta ozvaničen je u julu 2019. godine nakon što su potpise na ugovore koji su omogućili izvođačima radova da izađu na teren stavili ministar Butković i tadašnji zamjenik državnog ministra prometa i komunikacija Saša Dalipagić.

Novi most Bosanska Gradiška se nalazi četiri kilometra zapadnije od starog mosta i budućom cestom će se spajati sa autocestom Zagreb – Lipovac

BIHAMK

Povezane novosti

Cesta koje (ne)će biti

Cesta koje (ne)će biti

Ministar Edin Forto u Washingtonu je od Svjetske banke tražio novac za izgradnju puta Foča – Šćepan Polje, a premijer RS Radovan Višković tvrdi da su pregovori s ovom institucijom propali, pa se okrenuo – Kinezima.

Možda bi vas zanimalo