Bosna i Hercegovina

U junu 2022. novom magistralom od Stoca do Neuma

Magistralna cesta od Stoca do Neuma bit će završena do juna, potvrđeno je prije nekoliko dana iz Javnog preduzeća ''Ceste FBiH''.

Autor: Darko Omeragić

Ova lijepa vijest obradovala je brojne Bosance i Hercegovce a naročito one koji svoje odmore žele provesti u jedinom bh. gradu na moru, a s radošću je dočekana i u Neumu koji je prošle godine tokom ljetne turističke sezone ostvario impresivne rezultate. Pa, prisjetimo se malo kada je počela i kako je tekla izgradnja ove ceste i s kojim izazovima su se nosili građevinari kojima je povjerena izgradnja jedne od najvažnijih saobraćajnica u našoj zemlji.

Magistralna cesta od Stoca do Neuma, kada se za tri-četiri mjeseca u potpunosti završi, bit će duga 36,5 kilometara. Ukupna vrijednost radova je 88,96 miliona KM. Izgradnja cijele cesta je podijeljena u sedam LOT-ova, a prve mašine su na gradilište izašle u aprilu sada već davne 2018. godine. Radovi su počeli tačno dva mjeseca nakon što su potpisani ugovori s bh. građevinskim kompanijama HP Investing iz Mostara, Putovi iz Gruda i Integral inžinjering iz Laktaša, ali u izgradnji ostalih dionica su učestvovale i druge bh. građevinske kompanije, pa se može reći da je cesta naših ruku djelo.

Stara cesta

Prvo je još 2019. godine izgrađena dionica Stari Neum – Kiševo – Broćanac u dužini od 12 kilometara. Potom je izgrađena dionica Prapratnica – Hutovo u dužini od 2,5 kilometara, uključujući i tunel Žaba u dužini od 975 metara. Onda je na red došla dionica Broćanac – Prapratnica u dužini od oko četiri kilometra, pa dionica Stolovi – Drenovac u dužini od 8,7 kilometara i za kraj su ostavljene dvije dionice koje se upravo završavaju, a riječ o dionicama Hutovo – Cerovica (pet kilometara) i Cerovica – Stolovi (4,95 kilometara).

Stara cesta Stolac – Neum je godinama bila u katastrofalnom stanju. Bila je široka svega tri metra pa se njom moglo voziti maksimalnom brzinom od 40 kilometara na sat, a nova cesta je projektovana za brzinu od 80 kilometara na sat. U odnosu na staru cestu, novom će put biti kraći za pet kilometara, a samo putovanje će se skratiti za 50%.

Novac za izgradnju ove ceste FBiH je osigurala iz Programa izgradnje i modernizacije magistralnih cesta u FBiH koji je sveukupno ''težak'' 173 miliona eura, a izgradnja je finansirana kreditima Svjetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke.

Vrijedi naglasiti da radovi na izgradnji magistralne ceste Stolac – Neum nisu stali ni kada je u BiH stigla pandemija. U prvoj pandemijskoj godini radnici građevinskih kompanija Euro-Asfalt Sarajevo i HP Investing su pred sobom imali možda i najveći izazov na cijeloj cesti – izgradnju tunela Žaba, ali su ga uspješno savladali. Vrijednost radova na ovom savremenom tunelu je 23 miliona KM sa PDV-om, a finansirani su kreditom Svjetske banke i EIB-a.

Plus za privredu i turizam

Ugovori za izgradnju južne obilaznice Mostara (Miljkovići – Rodoč i poddionica Miljkovići-rotor, Varda – ulaz u tunel Novi) i posljednje dionice ceste Stolac –Neum (Hutovo – Cerovica – Stolovi) potpisani su u jeku pandemije, u julu 2020. godine u Sarajevu sa firmama Hering iz Širokog i Brina iz Posušja. Južna zaobilaznica Mostara je koštala 7,6 miliona KM, a dionica Hutovo – Stolovi 17,7 miliona KM. Radovi na ovim dionicama počeli su u oktobru 2020.

Direktor JP ''Ceste FBiH'' Ljubo Pravdić je rekao: ''Izgradnjom ove moderne saobraćajnice riješit će se problem prometne povezanosti obale Jadranskog mora i područja Neuma s ostatkom Hercegovačko-neretvanskog kantona, a time i cijele BiH, te pozitivno utjecati na privrednu konkurentnost Neuma i Stoca.''

Cijeli investicioni proces je počeo 14. novembra 2016. godine kada su otvorene prve ponude za izgradnju prva dva LOT-a magistralne ceste Stolac – Neum, a završava se, nadajmo se, prije početka ljetne turističke sezone koja bi ove godine za Neum mogla biti rekordna i svi se nadaju bolja i od one iz 2019. godine.

Oni koji su do sada do Neuma išli preko krivudave Svitave će s posebnim zadovoljstvom dočekati juni ove godine i vožnju novom, brzom i modernom saobraćajnicom. I zato, ko može, neka ove godine ide na more u Neum!

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo