Radnici građevinske kompanije Euro-Asfalt prilikom izgradnje dionice autoceste Putnikovo Brdo – Medakovo, u dužini od 8,5 kilometara, naišli su na "zanimljivu" prepreku – dvije porodične kuće! Ne, nisu zbog te ''sitnice'' stali radovi jer se kuće ne nalaze tačno na trasi budućeg autoputa od Doboja do Maglaja – ostale su tu u blizini, svega desetak metara od autoceste.
Kako se moglo desiti da se autocesta gradi, a da teren nije bio u potpunosti očišćen i pripremljen još uvijek nema pravog odgovora iz Javnog preduzeća Autoceste FBiH. Time će se, tvrde oni, pozabaviti međunarodni konsultanti. Dakako, konsultanti, bilo da su oni domaći ili međunarodni, s lakoćom će konstatovati da porodičnim kućama nije mjesto u zoni koja je predviđena za autocestu jer su tu pravila jasna – u zaštitnoj zoni od 40 metara ne smije biti objekata izuzev onih s posebnom dozvolom.
O dvije porodične kuće koje su ostale u samoj blizini gradilišta prije nekoliko dana je izvijestila Federalna televizija. Novinar se zapitao kako je moguće da su kuće u vlasništvu Melve Skopljak i Mine Kurtić u Lepenici kod Tešnja mogle biti zaboravljene u postupku eksproprijacije i da ljudi stanuju tek desetak metara od gradilišta autoceste? Zanimljivo je da su, prema informacijama ove televizije, sve druge kuće u blizini porušene nakon što su njihovi vlasnici isplaćeni u postupku eksproprijacije.
Buka, prašina, kamioni...
"Stanje je loše. Ne može se trpjeti prašina, kamioni, buka, ali začepim nos i izađem vani da vidim šta se dešava", kazala je mještanka Lepenice i vlasnica kuće Mina Kurtić. Njena sapatnica i vlasnica druge kuće Melva Skopljak se nadovezuje: "Grmi, lupa, dovuku kamion, natovare ga, a kad ga istresu – dženehem." Najzanimljivije od svega je što nadležni poručuju da je građevinska dokumentacija uređena u skladu sa zakonom. Pa, kako i kojim zakonom sad se svi pitaju, a naročito razočarane vlasnice ovih kuća. Da postoji razumijevanje za ovu neobičnu situaciju potvrđuje i izjava Alije Kurtića koji je za FTV kazao da se greške dešavaju, ali da ih treba i ispravljati i to čim prije.
No, da sve bude po zakonu tu je i pravni zastupnik ove dvije porodice Mustafa Alić koji je rekao "da su sve najavljene posljedice nastupile, što su potvrdili i stalni sudski vještaci građevinske struke".
"Oni su kazali da je ugrožena statika ovih objekata, a vještak zaštite okoliša je objasnio da su već nastupile kao i da prijete još veće posljedice po zdravlje ljudi koji žive u ovim domaćinstvima", rekao je Alić. Da stvar bude gora, ove dvije kuće se nalaze na tek desetak metara od same autoceste, a na navodni odgovor iz Autocesta FBiH da se eksproprijacija ne može sada izvršiti, sin Mine Kurtić, Muhamed Kurtić, je poručio da su mještani spremni da uđu (a svakako već jesu) na gradilište i obustave radove.
Tražit će i krivičnu odgovornost
S obzirom na to da je ova priča u javnost dospjela tek prije dvije sedmice, još uvijek nije poznato na koji način će se rješavati ovaj zaista veliki problem. Da li će Autoceste FBiH i kada ipak pokrenuti postupak eksproprijacije i da li će ovo utjecati na brzinu izvođenja radova? Hoće li neko odgovarati? To su pitanja na koja se čekaju odgovori i to čim prije dok ne bude prekasno. Kako bilo, pravni zastupnik ove dvije porodice Mustafa Alić je najavio da će tražiti krivičnu odgovornost ako se u najkraćem mogućem roku ne pokrene postupak eksproprijacije, a od Ustavnog suda i nadležnih sudova bi mogao zatražiti i proceduru da se investitoru naredi privremena zabrana izvođenja radova.
Dionice autoceste Putnikovo Brdo – Medakovo i Kostajnica – Putnikovo Brdo 2 u ukupnoj dužini od 30 kilometara finansira Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 167 miliona eura. Na dionici Putnikovo Brdo – Medakovo se (osim dvije porodične kuće) nalazi šest mostova, jedan ''cut&cover'' tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono i bočno naplatno mjesto, te centar za održavanje i kontrolu prometa na autocesti. Dionica Putnikovo Brdo – Medakovo od ključnog je značaja za općine Tešanj, Usora i Doboj jug jer bi njenom izgradnjom značajno bio ubrzan razvoj ovog područja BiH i poboljšan kvalitet života njihovih stanovnika. Ovo se posebno odnosi na grad Tešanj u kojem se nalazi veliki broj fabrika koji svoje proizvode izvoze u zemlje Evropske unije. Početak ove autoceste se nalazi na izlazu iz tunela Putnikovo Brdo 2 na međuentitetskoj liniji, a dalje se trasa pruža prema Usori, Karušama, Tešnju i Medakovu.
Povezane novosti
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.
Jesenja bajka na Zelengori
Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.
Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.