Bosna i Hercegovina

Nastavljena gradnja poddionice autoceste Vranduk – Ponirak

Radove na ovoj poddionici Javno preduzeće Autoceste FBiH privremeno je suspendovalo još u julu prošle godine zbog, kako su naveli, odstupanja od ugovorenih radova.

Autor: Darko Omeragić

Šest mjeseci nakon obustavljanja radova građevinske mašine se vraćaju na poddionicu autoceste Vranduk – Ponirak na sjeveru Bosne i Hercegovine.

Radove na ovoj poddionici Javno preduzeće Autoceste FBiH privremeno je suspendovalo još u julu prošle godine zbog, kako su naveli, odstupanja od ugovorenih radova. Zanimljivo je bilo i obrazloženje za obustavljanje radova koje je isplivalo u javnost iz Autocesta FBiH. Prema njemu, sporni su bili pojedini sektori na trasi koji su bili pogrešno pozicionirani. Nakon više od pola godine Autoceste FBiH potpisuju Aneks IV ugovora s konzorcijem građevinskih kompanija Azvirt iz Azerbejdžana i Hering iz BiH tako da se radovi konačno mogu nastaviti.

Poddionica Vranduk – Ponirak je duga 5,3 kilometara, a nalazi se na dionici autoceste Poprikuša – Zenica sjever (Donja Gračanica), koja se na sjeveru naslanja na poddionicu Nemila – Vranduk. Nakon potpisivanja Aneksa IV ugovora s izvođačima radova, novi rok za završetak gradnje ove poddionice je 31. mart 2026. godine, a prema informacijama iz JP Autoceste FBiH do juna te godine bi trebalo da bude izgrađen kompletan sjeverni dio autoceste.

Kratka, ali skupa poddionica

Iako je riječ o vrlo kratkoj poddionici njena cijena to i ne govori. Za nešto više od 5 kilometara autoceste biće potrebno 76,5 miliona eura s PDV-om. Od zanimljivih činjenica u vezi ove poddionice za koju su se zainteresovali tužilaštvo i policija je da je ugovor o gradnji potpisan 15. maja 2019. godine, a da su radovi prema tom ugovoru trebali biti završeni za oko dvije godine, odnosno, kako su naveli iz Autocesta FBiH, u augustu 2021. godine. Sada vidimo da će ovaj rok biti probijen za ''skromnih'' 5 godina i to ako se ispoštuje novi rok.

Ruku na srce treba priznati da je ova kratka poddionica autoceste zaista zahtjevna za gradnju. Na njoj se nalaze mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2 koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk, kao i tri manja vijadukta. U novembru 2021. godine probijena je desna cijev tunela Vranduk u dužini od 312 metara, a u februaru 2022. i lijeva u dužini od 380 metara. Za probijanje desne cijevi bilo je potrebno sedam mjeseci i rad u tri smjene. Ova teška poddionica autoceste prolazi uz jako strme padine. Veći dio poddionice se nalazi u zasjeku zbog čega je isprojektovan veliki broj visokih potpornih zidova koji se grade tehnologijom ''armirane zemlje''. 

U blizini ove poddionice nalazi se još jedna na kojoj se radovi izvode nesmetano. Riječ je poddionici Nemila – Vranduk u dužini od 5,67 kilometara koju gradi turska kompanija HGG Insaat Anonim Sirketi. Vrijednost radova na ovoj poddionice je 64,9 miliona eura s PDV-om, a novac je osiguran putem Kuvajtskog fonda za Arapski ekonomski razvoj (KFAED). Izvođač radova tvrdi da sve ide po planu, a ako je tako onda bismo ovu poddionicu trebali imati završenu već u narednim sedmicama jer je ugovor za gradnju potpisan u februaru 2022. godine s rokom završetak radova za 24 mjeseca.

Osim ove dvije na sjeveru BiH se gradi još i poddionica Nemila – Poprikuše (južno od Žepča) u dužini od 5,5 kilometara na kojoj se nalazi tunel Golubinja, mostovi Golubinja i Bosna, te vijadukti Golubinja 2 i Kovanići. Tunel Golubinja s dužinom od 3.600 metara je trenutno najduži tunel u BiH koji je u izgradnji. Vrijednost radova na ovoj poddionici je više od 208 miliona eura. Ugovor za gradnju ove poddionice potpisan je u novembru 2020. godine s predviđenim rokom od 42 mjeseca, odnosno do maja ove godine.

 

Medakovo – Ozimice do kraja 2025.

Na sjeveru BiH se gradi i dionica autoceste Medakovo – Ozimice u dužini od 21,3 kilometra u vrijednosti od 361,7 miliona eura. Ovu dionicu finansira Evropska investicijska banka (EIB). Dionica Medakovo – Ozimice se nalazi na području općina Žepče, Maglaj i Tešanj, a rok za završetak radova je 30 mjeseci, odnosno dvije i po godine, što znači da bi trebala biti izgrađena do kraja naredne godine. Radovi izvodi turska kompanija Cengiz Insaat.

I na kraju uz samu entitetsku liniju se nalazi dionica Putnikovo brdo – Medakovo u dužini od 8,5 kilometara gdje sarajevski Euro-Asfalt izvodi radove u vrijednosti od 167 miliona eura s PDV-om. Ugovor za ovu dionicu potpisan je u novembru 2022. godine s rokom završetka od dvije godine, što znači da bi u novembru ove godine trebala biti završena.

Pored svih pomenutih dionica i poddionica ove godine je u planu i izgradnja 12 kilometara duge autoceste od Maglaja do Žepča.

BIHAMK

Povezane novosti

Jesenja bajka na Zelengori

Jesenja bajka na Zelengori

Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.

Možda bi vas zanimalo