Članak top banner 970x90
Bosna i Hercegovina

Nastavljena gradnja poddionice autoceste Vranduk – Ponirak

Radove na ovoj poddionici Javno preduzeće Autoceste FBiH privremeno je suspendovalo još u julu prošle godine zbog, kako su naveli, odstupanja od ugovorenih radova.

Autor: Darko Omeragić

Šest mjeseci nakon obustavljanja radova građevinske mašine se vraćaju na poddionicu autoceste Vranduk – Ponirak na sjeveru Bosne i Hercegovine.

Radove na ovoj poddionici Javno preduzeće Autoceste FBiH privremeno je suspendovalo još u julu prošle godine zbog, kako su naveli, odstupanja od ugovorenih radova. Zanimljivo je bilo i obrazloženje za obustavljanje radova koje je isplivalo u javnost iz Autocesta FBiH. Prema njemu, sporni su bili pojedini sektori na trasi koji su bili pogrešno pozicionirani. Nakon više od pola godine Autoceste FBiH potpisuju Aneks IV ugovora s konzorcijem građevinskih kompanija Azvirt iz Azerbejdžana i Hering iz BiH tako da se radovi konačno mogu nastaviti.

Poddionica Vranduk – Ponirak je duga 5,3 kilometara, a nalazi se na dionici autoceste Poprikuša – Zenica sjever (Donja Gračanica), koja se na sjeveru naslanja na poddionicu Nemila – Vranduk. Nakon potpisivanja Aneksa IV ugovora s izvođačima radova, novi rok za završetak gradnje ove poddionice je 31. mart 2026. godine, a prema informacijama iz JP Autoceste FBiH do juna te godine bi trebalo da bude izgrađen kompletan sjeverni dio autoceste.

Kratka, ali skupa poddionica

Iako je riječ o vrlo kratkoj poddionici njena cijena to i ne govori. Za nešto više od 5 kilometara autoceste biće potrebno 76,5 miliona eura s PDV-om. Od zanimljivih činjenica u vezi ove poddionice za koju su se zainteresovali tužilaštvo i policija je da je ugovor o gradnji potpisan 15. maja 2019. godine, a da su radovi prema tom ugovoru trebali biti završeni za oko dvije godine, odnosno, kako su naveli iz Autocesta FBiH, u augustu 2021. godine. Sada vidimo da će ovaj rok biti probijen za ''skromnih'' 5 godina i to ako se ispoštuje novi rok.

Ruku na srce treba priznati da je ova kratka poddionica autoceste zaista zahtjevna za gradnju. Na njoj se nalaze mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2 koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk, kao i tri manja vijadukta. U novembru 2021. godine probijena je desna cijev tunela Vranduk u dužini od 312 metara, a u februaru 2022. i lijeva u dužini od 380 metara. Za probijanje desne cijevi bilo je potrebno sedam mjeseci i rad u tri smjene. Ova teška poddionica autoceste prolazi uz jako strme padine. Veći dio poddionice se nalazi u zasjeku zbog čega je isprojektovan veliki broj visokih potpornih zidova koji se grade tehnologijom ''armirane zemlje''. 

U blizini ove poddionice nalazi se još jedna na kojoj se radovi izvode nesmetano. Riječ je poddionici Nemila – Vranduk u dužini od 5,67 kilometara koju gradi turska kompanija HGG Insaat Anonim Sirketi. Vrijednost radova na ovoj poddionice je 64,9 miliona eura s PDV-om, a novac je osiguran putem Kuvajtskog fonda za Arapski ekonomski razvoj (KFAED). Izvođač radova tvrdi da sve ide po planu, a ako je tako onda bismo ovu poddionicu trebali imati završenu već u narednim sedmicama jer je ugovor za gradnju potpisan u februaru 2022. godine s rokom završetak radova za 24 mjeseca.

Osim ove dvije na sjeveru BiH se gradi još i poddionica Nemila – Poprikuše (južno od Žepča) u dužini od 5,5 kilometara na kojoj se nalazi tunel Golubinja, mostovi Golubinja i Bosna, te vijadukti Golubinja 2 i Kovanići. Tunel Golubinja s dužinom od 3.600 metara je trenutno najduži tunel u BiH koji je u izgradnji. Vrijednost radova na ovoj poddionici je više od 208 miliona eura. Ugovor za gradnju ove poddionice potpisan je u novembru 2020. godine s predviđenim rokom od 42 mjeseca, odnosno do maja ove godine.

 

Medakovo – Ozimice do kraja 2025.

Na sjeveru BiH se gradi i dionica autoceste Medakovo – Ozimice u dužini od 21,3 kilometra u vrijednosti od 361,7 miliona eura. Ovu dionicu finansira Evropska investicijska banka (EIB). Dionica Medakovo – Ozimice se nalazi na području općina Žepče, Maglaj i Tešanj, a rok za završetak radova je 30 mjeseci, odnosno dvije i po godine, što znači da bi trebala biti izgrađena do kraja naredne godine. Radovi izvodi turska kompanija Cengiz Insaat.

I na kraju uz samu entitetsku liniju se nalazi dionica Putnikovo brdo – Medakovo u dužini od 8,5 kilometara gdje sarajevski Euro-Asfalt izvodi radove u vrijednosti od 167 miliona eura s PDV-om. Ugovor za ovu dionicu potpisan je u novembru 2022. godine s rokom završetka od dvije godine, što znači da bi u novembru ove godine trebala biti završena.

Pored svih pomenutih dionica i poddionica ove godine je u planu i izgradnja 12 kilometara duge autoceste od Maglaja do Žepča.

BIHAMK

Povezane novosti

Kako pronaći novac za autoput Doboj – Tuzla

Kako pronaći novac za autoput Doboj – Tuzla

Autoput od Doboja do Tuzle trebao bi biti dug 50-ak kilometara. Trasa je, kao i mnoge druge u našoj zemlji, vrlo zahtjevna zbog toga što prati tok rijeke Spreče i međuentitetsku liniju, ali i to se da srediti. Samo da se nađe novac.

Cesta koje (ne)će biti

Cesta koje (ne)će biti

Ministar Edin Forto u Washingtonu je od Svjetske banke tražio novac za izgradnju puta Foča – Šćepan Polje, a premijer RS Radovan Višković tvrdi da su pregovori s ovom institucijom propali, pa se okrenuo – Kinezima.

Možda bi vas zanimalo