Sporim, ali sigurnim koracima nastavlja se izgradnja autoceste na Koridoru 5c kroz Bosnu i Hercegovinu. U prometu je nešto manje od 130 kilometara ove autoceste, što je nešto više od trećine cijelog koridora koji počinje u Mađarskoj, ide preko Hrvatske i Bosne i Hercegovine i završava u Hrvatskoj.
Premijer FBiH Nermin Nikšić prije nekoliko dana je najavio da će početkom septembra u saobraćaj konačno biti pušten most Počitelj, najveća građevina na ovoj autocesti, koja je ovih dana uspješno prošla test probnog opterećenja. Most visok 100 metara s dužinom od 1.000 metara biće dio već izgrađene dionice Počitelj – Zvirovići u dužini od 11,1 kilometar i sasvim sigurno će već sada olakšati putovanje ka jugu naše zemlje. No, kako je rekao premijer, dionica neće biti puštena u promet odmah jer se za nju čeka i upotrebna dozvola.
Novi grant
Koridor 5c se nešto brže gradi na sjeveru zemlje. Tako je ovih dana potpisan ugovor o grantu Evropske unije u iznosu od 3,5 miliona eura koji će biti iskorišten za finansiranje nadzora radova na dionici autoceste Putnikovo Brdo – Medakovo koja je duga 8,5 kilometara i prolazi kroz tri općine u FBiH – Usora, Doboj Jug i Tešanj. Na ovoj dionici se gradi šest mostova, jedan kraći tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono i bočno naplatno mjesto, te centar za održavanje i kontrolu prometa na autocesti.
Direktor Javnog preduzeća Autoceste FBiH Denis Lasić kaže da izgradnja autoceste napreduje iz dana u dan. Za ovaj grant Lasić kaže kako je značajan u nastavku gradnje dionice koja je već u punom zamahu. On se zahvalio Evropskoj uniji na stalnoj finansijskoj podršci brojnim projektima na Koridor 5c, te rekao:
„Naš plan je da cijeli potez od Sarajeva, odnosno od Bradine do Save bude u funkciji u drugoj polovini 2026. godine.“ Evropska unija je, osim ovih 3,5 miliona eura, za dionicu Putnikovo Brdo – Medakovo već dala 12 miliona eura, također, bespovratno.
Zamjenik šefa Delegacije EU u BiH Adebayo Babajide je prilikom potpisivanja ovog ugovora rekao da je EU posvećena unapređenju povezanosti i regionalne integracije naše zemlje kroz izgradnju Koridora 5c. Ovom prilikom je otkrio koliko je novca do sada BiH dobila za ovaj koridor samo od EU.
„Ovaj vitalni projekat će podstaći ekonomski rast, poboljšati saobraćaj i pozitivno utjecati na svakodnevni život. Kako bi to podržala, EU je do sada izdvojila 870 miliona eura bespovratnih sredstava koji pokrivaju sve faze projekta, uključujući izgradnju, pripremu i nadzor. Potpisivanje ovog ugovora je samo jedan korak naprijed ka završetku projekta“, istaknuo je Babajide.
Izgradnja dionice Putnikovo Brdo – Medakovo podrazumijeva i regulaciju toka rijeka Usora i Tešanjka, čime će biti spriječeno plavljenja okolnih naselja, a građevinci će izmjestiti postojeću magistralnu cestu M-4 u dužini od oko 3,5 kilometara, te rekonstruisati lokalne ceste. Čitav posao će koštati 167 miliona eura s PDV-om, a rok za završetak radova je dvije godine.
Na sjeveru u izgradnji 50 km
Prema informacijama iz Autocesta FBiH, na sjeveru BiH se trenutno gradi oko 50 kilometara ove najmodernije saobraćajnice. Građevinske mašine su na svim dionicama, osim na dionici Ozimice – Poprikuše, a kada i tamo dođu, cijeli sjeverni dio Koridora 5c će biti u nekoj od faza gradnje.
Autocesta na koridoru je definisana još davne 1997. godine. Njen početak se nalazi u Budimpešti, a onda preko Osijeka u Hrvatskoj ide ka granici s našom zemljom, te se od krajnjeg sjevera BiH proteže do krajnjeg juga i završava u hrvatskoj luci Ploče. Mađarska je svoje dionice izgradila, a Hrvatska će ih završiti naredne godine, jer joj je ostalo samo još da izgradi pet kilometara autoceste uz granicu s Mađarskom. Prema nekim informacijama naša zemlja je planirala da cijeli Koridor 5c završi za šest godina, odnosno do 2030. godine. Naravno, ovaj rok ne treba uzimati zdravo za gotovo, jer su prilikom izgradnje gotovo svake dionice rokovi probijeni. Poseban izazov pred građevincima će biti izgradnja velikog tunela Prenj koji će biti duži od 10 kilometara i vrlo je vjerovatno da će sve ostale dionice koridora biti izgrađene prije njega.
Povezane novosti
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.
Jesenja bajka na Zelengori
Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.
Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.