Autorski tekstovi

Voz u šećeru

Iskakanje voza iz šina i prevrtanje pet vagona šećera po pruzi u blizini Mostara, ozbiljna je opomena za Željeznice FBiH, kao i nadležna tijela. Novca prvo treba biti za sigurnost, a valjda će se naći nešto i za prosuti šećer.

Autor: Hajdar Arifagić

Pet vagona šećera rasulo se po željezničkoj pruzi u mjestu Opine kod Mostara, pričinivši veliku štetu i podužu obustavu saobraćaja. Stravu izaziva činjenica da je jedan od vagona iskočio iz šina i tako se kretao nekih 500 do 1.000 metara što mašinovođa vjerovatno nije čuo, niti je osjetio. Voz je zaustavljen tek nakon što se u krivini ovaj vagon prevrnuo i sobom povukao još četiri.

Začuđuje činjenica da na službenoj internet stranici Željeznica Federacije BiH vijest o ovoj havariji nije objavljena. Ni većina medija nije joj pridala važnost koju ona zaslužuje. Urednici i novinari očito ne bendaju za vozovima. A kad se na nekoj gradskoj ulici ''cvrcnu'' dva automobila svi pišu i fotografišu, bez obzira na to što niko nije povrijeđen, a pričinjena šteta je zanemarujuće mala.

Očekujući da javnost detaljnije bude obaviještena o tehničkim, financijskim i bezbjednosnim detaljima ove željezničke nesreće, što bi bila obaveza, ali nije u praksi, sa izvjesnom dozom vjerovatnoće može se ustvrditi da se nakon ovog događaja među ljudima koji vole, ili moraju putovati vozom, osjeti strah. On je dijelom i posljedica događanja iz decembra prošle i januara ove godine. U decembru je voz Željeznica FBiH iskočio na vijaduktu Podorašac, a nekoliko dana poslije i tri vagona „talgo“ voza u Čapljini. U prvom slučaju voz nije bio propisno sastavljen, a vukla ga je tehnički neispravna lokomotiva koja je u Konjicu prethodno danima čekala popravak.

Početkom ove godine na stanici u Čapljini iskočila su tri vagona „talgo“ voza. Njih je na šine trebalo da vrati dizalica upućena kompozicijom iz Rajlovca, ali je i ovaj voz iskočio između Konjica i Bradine. Naknadno će biti utvrđeno da je taj voz iskočio zbog „katastrofalno loše pruge na koje nadležni ne obraćaju pažnju“.

Imajući u vidu slične događaje iz proteklih nekoliko godina da se zaključiti da se na željezničkoj pruzi od Sarajeva do Čapljine dogodio najveći broj tzv. tehničkih nesreća u Bosni i Hercegovini (ne računajući one kada voz pregazi pješaka, ili na nezaštićenom pružnom prelazu udari u automobil, što se dešava na drugim pružnim pravcima). To treba da zabrine sve one koji su nadležni za funkcionisanje i bezbjednost željezničkog saobraćaja u državi, posebno Federaciji BiH. U Upravi željeznica aktuelna je vijest o 16 miliona KM dobiti ostvarene u 2023.godini, što je najbolji rezultat u proteklih tridesetak godina i to treba pohvaliti. Bilo bi dobro kada bi se utvrdili razlozi za navedenu nesreću, te da se i Željeznice FBiH, nadležna ministarstva ozbiljnije pozabave i bezbjednošću željezničkog prometa. A naći će se valjda i novca da se vlasniku plati šećer prosut po pruzi i – vlastitoj savjesti!

BIHAMK

Povezane novosti

Rat carinama: Mogu li se automobilima brojati krvna zrnca?

Rat carinama: Mogu li se automobilima brojati krvna zrnca?

Nakon što su SAD uvele carine Kanadi, pa ih povukle, pa uvele carine i drugim državama, pa i njih zamrznule, pa pojačale carine za Kinu, stručnjaci su pokušali izračunati koliko bi mogli koštati automobili u Americi ako na snazi ostanu povećane carine.

Žikina Mečka čačka nedjelju

Žikina Mečka čačka nedjelju

Žikin Mercedes bio je moćan auto. Njega su voljeli gastarbajteri i povratak u domovinu u jednoj takvoj Mečki bio je simbol da se uspjelo, sa sve popratnim manirima skorojevića i wannabe snobova, dok je Milan bio mirni lektor, s profesorskim Spačekom.

Mic po mic do Evrope

Mic po mic do Evrope

Kad se u državi kakva je naša bremenita političkim, sudskim, sigurnosnim i drugim ''opasnim'' pitanjima dogodi da vlast uradi ono što joj je posao, a njeni organi to prihvate jednoglasno, svaki put bi na Marindvoru trebalo organizirati vatromet.

Možda bi vas zanimalo