Pet vagona šećera rasulo se po željezničkoj pruzi u mjestu Opine kod Mostara, pričinivši veliku štetu i podužu obustavu saobraćaja. Stravu izaziva činjenica da je jedan od vagona iskočio iz šina i tako se kretao nekih 500 do 1.000 metara što mašinovođa vjerovatno nije čuo, niti je osjetio. Voz je zaustavljen tek nakon što se u krivini ovaj vagon prevrnuo i sobom povukao još četiri.
Začuđuje činjenica da na službenoj internet stranici Željeznica Federacije BiH vijest o ovoj havariji nije objavljena. Ni većina medija nije joj pridala važnost koju ona zaslužuje. Urednici i novinari očito ne bendaju za vozovima. A kad se na nekoj gradskoj ulici ''cvrcnu'' dva automobila svi pišu i fotografišu, bez obzira na to što niko nije povrijeđen, a pričinjena šteta je zanemarujuće mala.
Očekujući da javnost detaljnije bude obaviještena o tehničkim, financijskim i bezbjednosnim detaljima ove željezničke nesreće, što bi bila obaveza, ali nije u praksi, sa izvjesnom dozom vjerovatnoće može se ustvrditi da se nakon ovog događaja među ljudima koji vole, ili moraju putovati vozom, osjeti strah. On je dijelom i posljedica događanja iz decembra prošle i januara ove godine. U decembru je voz Željeznica FBiH iskočio na vijaduktu Podorašac, a nekoliko dana poslije i tri vagona „talgo“ voza u Čapljini. U prvom slučaju voz nije bio propisno sastavljen, a vukla ga je tehnički neispravna lokomotiva koja je u Konjicu prethodno danima čekala popravak.
Početkom ove godine na stanici u Čapljini iskočila su tri vagona „talgo“ voza. Njih je na šine trebalo da vrati dizalica upućena kompozicijom iz Rajlovca, ali je i ovaj voz iskočio između Konjica i Bradine. Naknadno će biti utvrđeno da je taj voz iskočio zbog „katastrofalno loše pruge na koje nadležni ne obraćaju pažnju“.
Imajući u vidu slične događaje iz proteklih nekoliko godina da se zaključiti da se na željezničkoj pruzi od Sarajeva do Čapljine dogodio najveći broj tzv. tehničkih nesreća u Bosni i Hercegovini (ne računajući one kada voz pregazi pješaka, ili na nezaštićenom pružnom prelazu udari u automobil, što se dešava na drugim pružnim pravcima). To treba da zabrine sve one koji su nadležni za funkcionisanje i bezbjednost željezničkog saobraćaja u državi, posebno Federaciji BiH. U Upravi željeznica aktuelna je vijest o 16 miliona KM dobiti ostvarene u 2023.godini, što je najbolji rezultat u proteklih tridesetak godina i to treba pohvaliti. Bilo bi dobro kada bi se utvrdili razlozi za navedenu nesreću, te da se i Željeznice FBiH, nadležna ministarstva ozbiljnije pozabave i bezbjednošću željezničkog prometa. A naći će se valjda i novca da se vlasniku plati šećer prosut po pruzi i – vlastitoj savjesti!
Povezane novosti
![AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719828586-ampelmann-cikica-sa-semafora-koji-je-postao-jedinstveni-simbol-berlina.jpg?v1719833403)
AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina
Za mnoge turiste, berlinski Semaforko je privlačan kao Brandenburška kapija ili Berlinski zid, pa je i čest motiv na fotografijama i razglednicama. Tako su čikice s berlinskih semafora izišle iz njih i postale zaštitni znak grada, čineći njegov identitet.
![Bečka kafana u podnožju Mont Everesta](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719232305-becka-kafana-u-podnozju-mont-everesta.jpg?v1719232367)
Bečka kafana u podnožju Mont Everesta
Globalna ekonomija se drastično mijenja sva tržišta, pa i Bosnu i Hercegovinu polako počinje zapljuskivati talas uvoza jeftine radne snage iz inostranstva. Već je zapljusnuo i kultni sarajevski hotel „Evropa“. Kakva nas budućnost čeka?
![Voda je benzin](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1718699260-voda-je-benzin.jpg?v1718699267)
Voda je benzin
Ovih dana se najavljuju velike vrućine, te je i u saobraćaju potrebna dodatna opreznost, ali i spremnost vozača i njegovih saputnika da u automobilu barem imaju koju flašu vode. Uz važnu napomenu: flaša vode uvijek mora biti u prtljažniku.