Pet vagona šećera rasulo se po željezničkoj pruzi u mjestu Opine kod Mostara, pričinivši veliku štetu i podužu obustavu saobraćaja. Stravu izaziva činjenica da je jedan od vagona iskočio iz šina i tako se kretao nekih 500 do 1.000 metara što mašinovođa vjerovatno nije čuo, niti je osjetio. Voz je zaustavljen tek nakon što se u krivini ovaj vagon prevrnuo i sobom povukao još četiri.
Začuđuje činjenica da na službenoj internet stranici Željeznica Federacije BiH vijest o ovoj havariji nije objavljena. Ni većina medija nije joj pridala važnost koju ona zaslužuje. Urednici i novinari očito ne bendaju za vozovima. A kad se na nekoj gradskoj ulici ''cvrcnu'' dva automobila svi pišu i fotografišu, bez obzira na to što niko nije povrijeđen, a pričinjena šteta je zanemarujuće mala.
Očekujući da javnost detaljnije bude obaviještena o tehničkim, financijskim i bezbjednosnim detaljima ove željezničke nesreće, što bi bila obaveza, ali nije u praksi, sa izvjesnom dozom vjerovatnoće može se ustvrditi da se nakon ovog događaja među ljudima koji vole, ili moraju putovati vozom, osjeti strah. On je dijelom i posljedica događanja iz decembra prošle i januara ove godine. U decembru je voz Željeznica FBiH iskočio na vijaduktu Podorašac, a nekoliko dana poslije i tri vagona „talgo“ voza u Čapljini. U prvom slučaju voz nije bio propisno sastavljen, a vukla ga je tehnički neispravna lokomotiva koja je u Konjicu prethodno danima čekala popravak.
Početkom ove godine na stanici u Čapljini iskočila su tri vagona „talgo“ voza. Njih je na šine trebalo da vrati dizalica upućena kompozicijom iz Rajlovca, ali je i ovaj voz iskočio između Konjica i Bradine. Naknadno će biti utvrđeno da je taj voz iskočio zbog „katastrofalno loše pruge na koje nadležni ne obraćaju pažnju“.
Imajući u vidu slične događaje iz proteklih nekoliko godina da se zaključiti da se na željezničkoj pruzi od Sarajeva do Čapljine dogodio najveći broj tzv. tehničkih nesreća u Bosni i Hercegovini (ne računajući one kada voz pregazi pješaka, ili na nezaštićenom pružnom prelazu udari u automobil, što se dešava na drugim pružnim pravcima). To treba da zabrine sve one koji su nadležni za funkcionisanje i bezbjednost željezničkog saobraćaja u državi, posebno Federaciji BiH. U Upravi željeznica aktuelna je vijest o 16 miliona KM dobiti ostvarene u 2023.godini, što je najbolji rezultat u proteklih tridesetak godina i to treba pohvaliti. Bilo bi dobro kada bi se utvrdili razlozi za navedenu nesreću, te da se i Željeznice FBiH, nadležna ministarstva ozbiljnije pozabave i bezbjednošću željezničkog prometa. A naći će se valjda i novca da se vlasniku plati šećer prosut po pruzi i – vlastitoj savjesti!
Povezane novosti
Ford Taunus: Eksponat u spavaćoj sobi
Priča našega saradnika o jednom ne tako prestižnom autu ali i o dobrim vremenima u Sarajevu s početka osamdesetih kad su nastajale pop i rok grupe koje su trebale naslijediti ono što su u sedamdesetim napravili Indexi i Bijelo dugme.
Kad kazaljke se poklope
Odrastanje krajem osamdesetih podrazumijevalo je izlizane farmerke, starke na nogama, a oni najhrabriji su imitirali i Žerinu frizuru. Od svega toga, ostale su pjesme i kad se po prvi put u 2025. god. kazaljke poklope, sjetiti ćemo se hita Crvene jabuke.
Nova godina, stari problemi
Dolazi nova godina, ali sa starim problemima. Jedan od najvećih je depopulacija, a u najvećim problemima su opštine koje su formirane nakon Dejtona, jer su nastale bez ekonomske, infrastrukturne i institucionalne opravdanosti.