Transport&Environment: Plug-in hibridi su jedan od najvećih promašaja u historiji automobila
Organizacija Transport&Environment ponovo stavlja fokus pažnje na plug-in hibridne automobile i njihove stvarne emisije CO2, a evropska industrija želi nametnuti istu kategoriju kao i za električne automobile od 2035. godine.
Proizvođači automobila PHEV tehnologiju i dalje to vide kao most prema potpunoj elektrifikaciji i način da zaštite mnoge svoje investicije od 2035. godine, kada će se u Evropi, u principu, moći prodavati samo električna vozila.
Industrija, tačnije velika većina brendova, vrši pritisak na Evropsku komisiju da uvede izuzetak za PHEV vozila, što organizacija Transport&Environment ne podržava. Njihova najnovija analiza oštro kritikuje ulaganje u vozila s ovom tehnologijom.
Zagađuju isto kao i benzinci
Nakon analize podataka o emisijama 127.000 plug-in hibridnih vozila, T&E upozorava da ovaj tip automobila emituje mnogo više od deklarisanog, približavajući se prosječnim brojkama zagađenja dizel i benzinskih vozila.
Organizacija govori o "skrivenom trošku goriva" tokom rada čak i u električnom režimu plug-in hibrida: konkretno, tvrde da PHEV motori troše u prosjeku 3 litre benzina na 100 kilometara i emituju 68 g/km CO2 u električnom režimu, što je 8,5 puta više nego što pokazuju zvanični testovi.
Iz T&E uvjeravaju da električni motori ovih automobila "obično imaju malu snagu za visoke brzine ili strme uspone i motor s unutrašnjim sagorijevanjem mora uskočiti. U prosjeku, motor osigurava energiju tokom skoro trećine pređene distance u električnom režimu".

Problem s punjenim
Istina je da je jedna od kritika koje se najčešće pripisuju PHEV automobilima, ili bolje rečeno njihovim vozačima, to što se ne brinu toliko o punjenju svojih baterija i iskorištavanju njihovih mogućnosti u električnom režimu. Isključivo gradska upotreba omogućava ovim vozilima da se kreću u režimu bez emisija, ali ako se baterije ne pune prednost postaje beskorisna.
Na taj način, prema podacima T&E, plug-in hibridni automobili emituju u prosjeku samo 19 posto manje CO2 od benzinskih i dizel vozila (135 u odnosu na 166 g/km), i emituju skoro pet puta više nego što sugerišu zvanični testovi. To dodatno košta njihove vlasnike u prosjeku 500 eura godišnje više za gorivo.
"Plug-in hibridi su jedna od najvećih promašaja u historiji automobila. Emituju skoro isto kao benzinski automobili. Čak i u električnom režimu zagađuju osam puta više nego što tvrde zvanični testovi. Tehnološka neutralnost ne može značiti ignorisanje činjenice da, čak i nakon decenije, plug-in hibridi nisu ispunili svoje obećanje", kaže Lucien Mathieu, direktor za sektor automobila u T&E.

PHEV na raskrsnici
Organizacija Transport&Environment podsjeća na još jedan fundamentalan podatak, a to je da ovaj tip vozila ima sve veće baterije. To daje veću električnu autonomiju, da, ali njihova veća veličina ih čini težim automobilima koji troše više energije.
Problem koji se pogoršava s EREV tehnologijom koja dobija na značaju u Kini i koja bi uskoro mogla postati popularna u Evropi, sa vozilima koja su, u suštini, plug-in hibridi, ali imaju baterije gotovo jednako velike kao i najpristupačniji električni automobili.
I uprkos tome, proizvođači nastavljaju vršiti pritisak na evropske lidere da promijene pristup prema ovim automobilima i da se mogu nastaviti prodavati od 2035. godine: "Ublažavanje propisa za plug-in hibride je kao bušenje rupe u strukturu evropskog zakonodavstva o emisijama CO2 za automobile".
"Umjesto da usmjeravaju tržište prema pristupačnim automobilima s nultim emisijama, proizvođači će ga preplaviti skupim i zagađujućim PHEV-ovima. Ovo bi moglo ugroziti sigurnost investicija u električna vozila koja tržište očajnički treba", zaključuju iz organizacije.
Povezane novosti
Koje automobile su kupovali Evropljani: Volkswagen na prvom mjestu
Prema najnovijim podacima koje je dalo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), Evropljani su registrovali preko 1,3 miliona Volkswagen jedinica u prvih 11 mjeseci godine. Toyota je druga, a Škoda odlična treća.
Rekordna prodaja marke MG u Evropi uz povećanje od 30 posto
Britanski brend MG, u vlasništvu kineskog SAIC-a, zabilježio je rekordnu prodaju u 2025. godini, prodavši više od 300.000 jedinica u Evropi. U poređenju s istim periodom 2024. godine, govorimo o povećanju od 30 posto.
Kineski Geely otvorio najveći centar na svijetu za testiranje vozila
Geely Auto Group je predstavio Geely Safety Centre, sada najveći i najnapredniji centar za testiranje automobilske sigurnosti na svijetu. Centar za sigurnost, smješten u istočnoj Kini (Ningbo), prostire se na 45.000 kvadratnih metara.