Direktorica Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za srednju i jugoistočnu Evropu Charlotte Ruhe i direktor Javnog preduzeća Autoceste FBiH Denis Lasić potpisali su prije nekoliko dana u Mostaru ugovor o dodjeli granta od 10,7 miliona eura koji će biti iskorišten za pripremu, nabavku, nadzor i provođenje izgradnje LOT-a 4 na Koridoru 5c, odnosno, dionice autoceste Mostar sjever – Mostar jug. Sredstva su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Ovih 10,7 miliona eura je zapravo samo djelić sredstava koja su već za izgradnju pomenute dionice izdvojili Evropska unija i EBRD. EU je za ovu dionicu već dodijelila 155,9 miliona eura bespovratnih sredstava, a EBRD kredit od 110 miliona eura. Osim toga za gradnju ove dionice od 13,8 kilometara će biti uzeti i krediti od komercijalnih banaka.
Ključni infrastrukturni projekat za BiH
Riječ je o vrlo zahtjevnoj dionici zbog svog geografskog položaja i terena s kojim se građevinari trebaju izboriti. Dionica počinje petljom Mostar sjever, a na njoj će biti izgrađeno šest dvocjevnih tunela ukupne dužine 5.883 metra, 11 vijadukata, odnosno mostova u dužini od 1.640 metara, tri potputnjaka i dva natputnjaka, te otvorena trasa od 6.727 metara. Na kraju dionice će se nalaziti petlja Mostar jug. Precizniji opis dionice otkriva da dionica počinje u naselju Kutilivač, a završava petljom Mostar jug koja je povezana s magistralnom cestom M6.1. Gnojnice – Blagaj. Trasu karakterišu brdovit i planinski teren, pa se cijelom dužinom izmjenjuju usjeci i nasipi s većim brojem objekata koje smo spomenuli. U sklopu petlje Mostar sjever biće izgrađen Centar za kontrolu i upravljanje prometom (COKP).
Potpisivanju ugovora u Mostaru prisustvovala je i Antonella Di Sandri, šefica Sekcije operacija za ekonomski razvoj, prirodne resurse i infrastrukturu pri Delegaciji Evropske unije u BiH koja je rekla da EU ''ostaje posvećeni partner Bosni i Hercegovini'' i to kroz pružanje ključne podrške od koje će direktnu korist imati lokalne zajednice kroz poboljšanu povezanost, skraćeno vrijeme putovanja i unaprijeđenu sigurnost saobraćaja. Di Sandri je ovom prilikom podsjetila da je EU već u tu svrhu BiH dodijelila 870 miliona eura bespovratnih sredstava koji su otišli upravo na izgradnju autoceste na Koridoru 5c.
S druge strane, Charlotte Ruhe je u svom obraćanju poručila da će ovih 10,7 miliona eura biti iskorišteni za ubrzavanje početka izgradnje dionice Mostar sjever – Mostar jug. Svoje zadovoljstvo i zahvalnost zbog potpisivanja novog ugovora izrazio je i direktor Autocesta FBiH Denis Lasić kazavši da je izgradnja autoceste na Koridoru 5c ''ključni infrastrukturni projekat za BiH''.
Dobro se pripremiti prije gradnje
''Potpisivanje ovog ugovora o grantu je još jedna potvrda da je važnost projekta Koridor 5c prepoznata i kod naših partnera iz Evropske unije. Dionica Mostar sjever –Mostar jug je jedna od najzahtjevnijih na cijelom Koridoru 5c, a zahvaljujući ovim grant sredstvima imamo mogućnost odraditi dobru pripremu projekta, prije samih radova na terenu. Ovu priliku koristim da se još jednom zahvalim EU i EBRD-u na kontinuiranoj podršci koju daju Autocestama FBiH, te izgradnji i razvoju moderne autoceste u Bosni i Hercegovini'', rekao je Lasić.
Podsjetimo, sredinom februara ove godine Vlada FBiH je na sjednici donijela odluku kojom se utvrđuje da je izgradnja dionice Mostar sjever – Mostar jug od javnog interesa za FBiH. Time je omogućeno pokretanje postupka eksproprijacije nekretnina na ovoj dionici i napravljen jedan od glavnih preduslova za njenu gradnju. Sada je još potrebno izabrati izvođača radova i vidjeti u kojem roku bi ova dionica mogla biti izgrađena.
U BiH je do sada izgrađeno 137,5 kilometara autoceste, a vrijednost ulaganja iznosi 2,65 milijardi KM, navodi se u zvaničnoj informaciji iz Autocesta FBiH. Također, prema toj informaciji, u eksproprijaciji je uloženo 290 miliona KM iz vlastitih sredstava, a trenutne investicije u 60 kilometara dionica autoceste koje su u izgradnji iznose 1,9 milijardi KM.
Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina
Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Poznati automobili: Peugeot 406 vozi sretne ljude
Dvojica taksista, jedan pravi (iz Sarajeva), a drugi filmski (iz Marseja). Jedan auto i jedna priča o tome kako mali pobjeđuju velike i zbog kojih vrijedi živjeti.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!
Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.