Vlasnik jedne od domaćih kompanija (bavi se flaširanjem vode za piće) reče mi ovih dana uz napomenu ''da se ne čuje dalje'' da uskoro u proizvodnju uvodi drugu smjenu, jer sa sadašnjim brojem radnika ne može da udovolji sve većoj potražnji ugostiteljstva i trgovačkih lanaca. Stvar je potpuno izvjesna – već je zaposlio pet novih radnika. Opšte je korisno to što će nove količine vode iz tog pogona makar za dio procenta povećati udio domaće vode na domaćem tržištu i za toliko uticati na smanjenje plasmana uvezene vode za šta izdvajamo desetine miliona KM. Povod je ovo i za podsjećanje da rad industrijskih pogona u dvije smjene kod nas nije masovan dok se istovremeno na prste jedne ruke mogu nabrojati kompanije koje primjenjuju sistem četverobrigadnog sistema rade u tri smjene – dakle, danonoćno i bez prekida.
Uvođenje druge ili treće smjene u ekonomskom smislu ravno je otvaranju novog proizvodnog pogona što znači da bi i takve događaje trebalo posebno obilježiti makar to bila posjeta predstavnika vlasti dotičnoj kompaniji ili pismena čestitka direktoru. Oni to zaslužuju jer su uradili nešto što ide u prilog novom zapošljavanju odnosno rješavanju važnog, ako ne i najvećeg socijalno-ekonomskog problema u državi: smanjenja nezaposlenosti!
Umjesto stiska ruke i čestitke, vlast takvima, barem je dosad bio čest običaj, već nakon desetak-petnaest dana šalje inspektore i druge kontrolne organe da ga ''pretresu'', ''provjere'', ili kako bi se to narodski protumačilo – da ga zastraše!? To je i razlog što me je dotični biznismen zamolio da o drugoj smjeni u njegovoj punionici vode ne pišem. Shvatio sam da je usprkos proteklim godinama još uvijek aktuelno ono što sam napisao u tekstu pod naslovom ''Nemoj mene, majke ti'', objavljenom u dnevnom listu Oslobođenje prije petnaestak godina. Bio je posvećen tada veoma izraženoj pojavi da ne mali broj uspješnih privrednika čak i kad imaju veliki povod, ili ostvare izvrsne rezultate, ne žele da se o tome bilo šta piše. ''Odmah će mi poslati inspekciju'', bio je njihov uobičajeni odgovor. Kako tada tako i danas. Nažalost! I to treba mijenjati. Nova vlast mora stvoriti ambijent u kojem će se ohrabrivati dobro poslovanje, a nikako zastrašivati.
Povezane novosti
![AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719828586-ampelmann-cikica-sa-semafora-koji-je-postao-jedinstveni-simbol-berlina.jpg?v1719833403)
AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina
Za mnoge turiste, berlinski Semaforko je privlačan kao Brandenburška kapija ili Berlinski zid, pa je i čest motiv na fotografijama i razglednicama. Tako su čikice s berlinskih semafora izišle iz njih i postale zaštitni znak grada, čineći njegov identitet.
![Bečka kafana u podnožju Mont Everesta](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719232305-becka-kafana-u-podnozju-mont-everesta.jpg?v1719232367)
Bečka kafana u podnožju Mont Everesta
Globalna ekonomija se drastično mijenja sva tržišta, pa i Bosnu i Hercegovinu polako počinje zapljuskivati talas uvoza jeftine radne snage iz inostranstva. Već je zapljusnuo i kultni sarajevski hotel „Evropa“. Kakva nas budućnost čeka?
![Voda je benzin](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1718699260-voda-je-benzin.jpg?v1718699267)
Voda je benzin
Ovih dana se najavljuju velike vrućine, te je i u saobraćaju potrebna dodatna opreznost, ali i spremnost vozača i njegovih saputnika da u automobilu barem imaju koju flašu vode. Uz važnu napomenu: flaša vode uvijek mora biti u prtljažniku.