Ipak pored upozorenja, signalizacije i pojačanom nadzoru, mnogi vozači i dalje ne poštuju propisana ograničenja, što dovodi do ozbiljnih posljedica po sigurnost svih učesnika u saobraćaju. Savremena tehnologija, mobilne aplikacije i asistenti u vožnji danas upozoravaju vozače na blizinu kamera i radara, ali svijest o opasnostima prekomjerne brzine još uvijek nije dovoljno prisutna.
Kada vozaču stigne obavijest o počinjenom prekršaju, često se postavlja pitanje može li se osporiti tačnost mjerenja, valjanost uređaja ili izostanak prometnog znaka koji upozorava na nadzor brzine. Prema članu 11. ZOBS-a, mjerenje brzine vozila provodi se pomoću ovlaštenih mjernih uređaja, a vozači su dužni poštovati mjerenja koja su provedena u skladu sa zakonom i pravilnicima. Nigdje u zakonu ne postoji obaveza da vozač mora biti prethodno upozoren saobraćajnim znakom da se brzina mjeri, što znači da i ako znak “kontrola brzine” nije postavljen, kazna se smatra zakonitom i obavezujućom.
Pravilnikom o načinu postupanja policijskih službenika u obavljanju poslova nadzora i upravljanja saobraćajem propisano je da policija ne smije vršiti mjerenje brzine u zoni od 100 metara od znaka koji označava ulazak u naselje ili znak ograničenja brzine, osim u zonama škola i mjesta gdje se okuplja veći broj djece, gdje nadzor može početi već od 30 metara udaljenosti. Mjesta na kojima se vrši kontrola brzine određuju se planom rada policijskih uprava na osnovu statistike saobraćajnih nesreća i sigurnosne procjene.
Zakon je jasan. Izostanak znaka koji upozorava na kameru ne oslobađa vozača odgovornosti. Prema članu 10. ZOBS-a, vozač je dužan kretati se u skladu sa ograničenjima brzine propisanim znakovima ili zakonom, a prekoračenje brzine predstavlja prekršaj za koji slijedi sankcija. Ograničenje brzine u naseljenom mjestu iznosi 50 km/h, za saobraćaj izvan naseljenih mjesta 80 km/h, na cestama namijenjenim za motorna vozila 110 km/h, a na autocestama do 130 km/h, osim u slučajevima kada zakon propisuje dodatna ograničenja za određene vrste vozila.
Kamere za mjerenje brzine nisu postavljene da “pune budžete”, već da spriječe tragedije na cestama. Znak koji upozorava na nadzor može pomoći u preventivi, ali njegov izostanak ne oslobađa vozača odgovornosti. Najpouzdaniji način da se izbjegnu kazne i sačuvaju životi je poštivanje propisanih ograničenja i svjesna, odgovorna vožnja, u skladu sa članovima 7., 10. i 11. Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH.
Povezane novosti
Znate li šta znače svjetlosni simboli na kontrolnoj tabli?
Prije svega, potrebno je znati da postoje četiri vrste (četiri boje) simbola na kontrolnoj ili instrumental tabli.
Kako funkcioniše ručna kočnica i koji tipovi postoje?
Ručna ili parking kočnica osigurava automobil kada je parkiran i sprečava incidente na nagibima. Koje vrste su dostupne, koji su uobičajeni kvarovi i koji su savjeti za održavanje?
Evropski izvještaj o saobraćajnoj nezgodi
U BIH, Evropski izvještaj o saobraćajnoj nezgodi je formular koji se koristi za evidentiranje saobraćajne nezgode bez prisustva policije, u slučaju kada nema povrijeđenih osoba, u pitanju je manja materijalna šteta i učesnici se međusobno slažu.