Lijepo je ovog ljeta bilo voziti se automobilom širokim bulevarima i ulicama – žilama kucavicama Beograda i Zagreba. Na njima nema uobičajene gužve, kolona kojima se ne vidi kraj, pa ni pretjeranih zastoja. Veliki broj motorizovanih Beograđana i Zagrebčana je na odmoru bio van grada, što je u dobroj mjeri rasteretilo saobraćajnice i ubrzalo kretanje vozila javnog gradskog saobraćaja. To je sasvim drugačija slika u poređenju sa onom kakva se u ovim gradovima može vidjeti u ostalom dijelu godine kada su saobraćajnice pune vozila, a njihovo kretanje znatno usporeno i odvija se po sistemu mic po mic.
Zagreb
Ljetna slika sa Sarajevskih ulica sasvim je drugačija. Gužve, kolone, zastoji, sitni udesi, vrelina koja izbija iz asfalta i povrh svega rekonstrukcija tramvajske pruge (i zbog toga uvođenje u saobraćaj na desetine autobusa koji zamjenjuju tramvaje) promet u glavnom gradu BiH doveli su na rub kolapsa. Da će se to dogoditi svojim pismom direktoru GRASA i gradonačelnici Sarajeva na vrijeme je upozorilo i Društvo prijatelja grada Sarajeva tražeći da se javnost o odvijanju saobraćaja u novim uslovima transparentno i redovno obavještava što nažalost nije učinjeno. Radovima na tramvajskoj pruzi kao i brojnim raskopavanjima ulica u centralnom dijelu grada još se ne vidi kraj a građani već strahuju od skore jeseni, kiša, lokvi i zastoja.
Ovog ljeta na ulicama bh. gradova pojavio se veliki broj električnih romobila koji jureći pločnicima do ludila dovode pješake, posebno one u poznim godinama. Čudim se da se još niko nije dosjetio i po gradovima organizovao prave trke na kojima bi se vozači ovih električnih dvotočkaša mogli takmičiti i dokazivati kao što to redovno čine biciklisti ili motoristi. To bi bila i zgodna prilika da se vozači romobila (uglavnom mlađa populacija) na zgodan način educira o bezbjednosti u saobraćaju i propisima koji se odnose na ovu vrstu vozila.
Pažnju je ovog ljeta privukao i zahtjev Udruženja poslodavaca Federacije Bosne i Hercegovine za smanjenje putarina koje kao trošak opterećuju ionako otežano poslovanje kompanija koje se bave transportima robe i prevozom putnika. Takav zahtjev formulisali su još prošle godine, ali kod direkcije Javnog preduzeća Autoceste FBiH nije ''pio vode''. Nakon što su od tada do danas cijene pogonskog goriva i ostalih roba i usluga i dažbina znatno povećane, autoprevoznici imaju nove argumente u zahtjevu za hitno korigovanje iznosa putarina, jer im je profitabilnost sada ozbiljno ugrožena. Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, nadležno da u takvim slučajevima daje ili odbija dati saglasnost, ne bi trebalo da odugovlači sa konačnim određenjem prema ovom zahtjevu. Neka konačno kažu može li ili ne može! Nije ni vrijeme za odugovlačenje!?
Povezane novosti
Fiat 850, ili šta je donijela mudrost?
Ovo je priča o odrastanju u Sarajevu, prvim plivačkim zaveslajima na Makarskoj rivijeri, uzorima koje odlaze i autu koje se pamti.
Vraćam se majci u Bosnu
Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini.
Rast i propast
Šta je važnije – ekonomski rast ili zaštita okoliša, pitanje je kojim su se bavili mnogi stručnjaci, a naš saradnik donosi priču o regionalnom pogledu na njega, kao i šta mi u BiH (ne) radimo...