Autorski tekstovi

Halo, tunel

Jesen dolazi, tako da već dolazi vrijeme da se pripremimo za drugačije uslove u saobraćaju, hladnoće, snjegove, smetove, led... Budimo na oprezu!

Autor: Hajdar Arifagić

Kad god prolazim kroz nedavno rekonstruisane tunele na magistralnom putu M-17, nameće mi se pitanje da li je taj posao okončan, jesu li nadležni izdali definitivnu upotrebnu dozvolu, ili je izvođačima dato da neke ''posliće'' završe kad stignu!? Dok se vozite tim tunelima, ne možete slušati radio niti komunicirati putem mobitela što znači da u njima nema opreme putem koje se pristupa željenim frekvencijama. Oni koji se razumiju u taj problem, kažu da u tunelima nema ''šlica'' (kablova koji te frekvencije čine dostupnim), odnosno neke modernije opreme koja omogućava besprijekorno funkcionisanje mreže. Nema ni pojašnjenja investitora zašto je to tako, niti najave da će oprema za konekciju biti naknadno postavljena. Do kada će to trajati niko ne zna. Do izbora sigurno hoće, a poslije njih vidjet ćemo hoće li se novoizabrana vlast i njeni dužnosnici posvetiti rješavanju ovog ''problemčića''.

Prisjećajući se ljeta koje unatoč brojnim radovima na novoj i staroj saobraćajnoj infrastrukturi nije bilo problematično kao neka ranija. Ulazimo u jesen kada vremenske (ne)prilike značajnije utiču na odvijanje saobraćaja – vlažnim kolovozima, jakim pljuskovima, odronima... a pri njenom kraju i jutarnjim mrazevima. Za očekivati je da će saobraćajna policija češće patrolirati na mjestima gdje se stvaraju ''čepovi'', formiraju kolone i prebrzo vozi. S jeseni se, posebno u gradovima, povećavaju koncentracije štetnih gasova čemu u znatnoj mjeri doprinose i automobili sa neurednim sagorijevanjem naftnih derivata. Prije nego se to dogodi, vrijedilo bi upriličiti veliku akciju kontrole vozila kako bi oni vlasnici čiji automobili zagađuju vazduh više od dozvoljene granice na vrijeme otklonili kvar. Tu obavezu ne bi trebalo prepustiti na volju vozačima nego je potrebna i neka vrsta zakonom dozvoljene prisile. 

Konačno u svakom iole većem gradu trebalo bi odrediti dodatne površine za privremeno parkiranje automobila koji često ostavljeni na neprikladnom mjestu ugrožavaju kretanje pješaka, snabdijevanje, javni saobraćaj i javne komunalne službe. Ovo je pravo vrijeme da se pripremimo za zimu: za hladnoće, snjegove, smetove, led. To je ono što nam priroda po svojim zakonitostima donosi. Hoće li biti goriva na pumpama, po kojoj cijeni i u kojim količinama trebalo bi da nam kažu oni čija je to nadležnost.

BIHAMK

Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina

Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!

Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.

Možda bi vas zanimalo