Autorski tekstovi

Halo, tunel

Jesen dolazi, tako da već dolazi vrijeme da se pripremimo za drugačije uslove u saobraćaju, hladnoće, snjegove, smetove, led... Budimo na oprezu!

Autor: Hajdar Arifagić

Kad god prolazim kroz nedavno rekonstruisane tunele na magistralnom putu M-17, nameće mi se pitanje da li je taj posao okončan, jesu li nadležni izdali definitivnu upotrebnu dozvolu, ili je izvođačima dato da neke ''posliće'' završe kad stignu!? Dok se vozite tim tunelima, ne možete slušati radio niti komunicirati putem mobitela što znači da u njima nema opreme putem koje se pristupa željenim frekvencijama. Oni koji se razumiju u taj problem, kažu da u tunelima nema ''šlica'' (kablova koji te frekvencije čine dostupnim), odnosno neke modernije opreme koja omogućava besprijekorno funkcionisanje mreže. Nema ni pojašnjenja investitora zašto je to tako, niti najave da će oprema za konekciju biti naknadno postavljena. Do kada će to trajati niko ne zna. Do izbora sigurno hoće, a poslije njih vidjet ćemo hoće li se novoizabrana vlast i njeni dužnosnici posvetiti rješavanju ovog ''problemčića''.

Prisjećajući se ljeta koje unatoč brojnim radovima na novoj i staroj saobraćajnoj infrastrukturi nije bilo problematično kao neka ranija. Ulazimo u jesen kada vremenske (ne)prilike značajnije utiču na odvijanje saobraćaja – vlažnim kolovozima, jakim pljuskovima, odronima... a pri njenom kraju i jutarnjim mrazevima. Za očekivati je da će saobraćajna policija češće patrolirati na mjestima gdje se stvaraju ''čepovi'', formiraju kolone i prebrzo vozi. S jeseni se, posebno u gradovima, povećavaju koncentracije štetnih gasova čemu u znatnoj mjeri doprinose i automobili sa neurednim sagorijevanjem naftnih derivata. Prije nego se to dogodi, vrijedilo bi upriličiti veliku akciju kontrole vozila kako bi oni vlasnici čiji automobili zagađuju vazduh više od dozvoljene granice na vrijeme otklonili kvar. Tu obavezu ne bi trebalo prepustiti na volju vozačima nego je potrebna i neka vrsta zakonom dozvoljene prisile. 

Konačno u svakom iole većem gradu trebalo bi odrediti dodatne površine za privremeno parkiranje automobila koji često ostavljeni na neprikladnom mjestu ugrožavaju kretanje pješaka, snabdijevanje, javni saobraćaj i javne komunalne službe. Ovo je pravo vrijeme da se pripremimo za zimu: za hladnoće, snjegove, smetove, led. To je ono što nam priroda po svojim zakonitostima donosi. Hoće li biti goriva na pumpama, po kojoj cijeni i u kojim količinama trebalo bi da nam kažu oni čija je to nadležnost.

BIHAMK

Povezane novosti

Rat carinama: Mogu li se automobilima brojati krvna zrnca?

Rat carinama: Mogu li se automobilima brojati krvna zrnca?

Nakon što su SAD uvele carine Kanadi, pa ih povukle, pa uvele carine i drugim državama, pa i njih zamrznule, pa pojačale carine za Kinu, stručnjaci su pokušali izračunati koliko bi mogli koštati automobili u Americi ako na snazi ostanu povećane carine.

Žikina Mečka čačka nedjelju

Žikina Mečka čačka nedjelju

Žikin Mercedes bio je moćan auto. Njega su voljeli gastarbajteri i povratak u domovinu u jednoj takvoj Mečki bio je simbol da se uspjelo, sa sve popratnim manirima skorojevića i wannabe snobova, dok je Milan bio mirni lektor, s profesorskim Spačekom.

Mic po mic do Evrope

Mic po mic do Evrope

Kad se u državi kakva je naša bremenita političkim, sudskim, sigurnosnim i drugim ''opasnim'' pitanjima dogodi da vlast uradi ono što joj je posao, a njeni organi to prihvate jednoglasno, svaki put bi na Marindvoru trebalo organizirati vatromet.

Možda bi vas zanimalo