Autorski tekstovi

EVO: Električni Bosanac!

Nije slučajno da se prvo električno auto baš rodilo ispod Vlašića, tu gdje Lutvina kahva pamti smjene politika, konzula, vladara i svjetonazora. Travnik je tradicionalno grad zanata i vrhunskih zanatlija.

Autor: Amer Obradović

Ima tome i petnaestak godina otkako je TV đilkoš Jerremy Clarkson uvezao u prostorije BBC-a najmanji automobil na svijetu – Peel P50, a želeći pokazati koliko je praktičan taj mikro automobil na tri točka. Inače, taj auto je proizveden tokom šezdesetih godina dvadesetog vijeka i koštao je 199 funti. Drži rekord za najmanji automobil koji je ikada ušao u proizvodnju. Clarkson je tada imao puno više televizijskog šarma i fora, pa i da nanervira svoje urednike, kolege, tako što je s autom bukvalno došao u redakciju. Ovih dana, pod stare dane što bi se reklo, blamira i u kolumni iskazuje otvorenu mržnju prema Meghan Markle, pa je čak i njegova kćerka izjavila je da je otišao predaleko... Sjetio sam se tog priloga kultnog Top Geara kada sam pročitao vijest da je u Travniku osmišljeno i završeno prvo električno auto u Bosni i Hercegovini. Zove se EVO i na njemu treba da stoji ''Made in BiH'', a iza projekta stoji grupa mladih talentiranih inžinjera travničke tvornice mašina GS.

I nije slučajno da se prvo električno auto baš rodilo ispod Vlašića, tu gdje Lutvina kahva pamti smjene politika, konzula, vladara i svjetonazora. Travnik je tradicionalno grad pravih zanata i vrhunskih zanatlija. Radilo se na ovom projektu skoro dvije godine, kažu travnički inžinjeri koji su već imali iskustva u proizvodnji električnih bicikala. “Radi se o lakom dostavnom vozilu čija je autonomija stotinu kilometara. Sve je proizvedeno ovdje u BiH, dakle ovo je prvi bh. proizvod 100% ovog karaktera. Na vozilu su radili razvojni inženjeri, mašinski inženjeri, elektroinženjeri i imali smo industrijske dizajnere”, kazao je Denis Bešić, inženjer u GS Tvornici mašina Travnik. Ova tvornica ima namjeru da sprovede sva potrebna testiranja, te da do kraja godine dobiju dozvolu za serijsku proizvodnju, a za to se već priprema nova proizvodna hala od 3.200 metara kvadratnih.

Kada je Mate Rimac odlučio da njegovu fabriku Rimac Grupe napravi u Svetoj Nedelji nadomak Zagreba, nakon sjajnog početnog uspjeha, mnogi investitori svjetskog renomea uključili su se u proizvodnju danas jednog od najrespektabilnijih električnih hiperautomobila. Ali uključila se i Republika Hrvatska sa svojim fondovima, kao i Evropska unija. Kamo sreće da se i država, svi nivoi vlasti u Bosni i Hercegovini, uključe i podrže mlade travničke inžinjere i njihovu fabriku, kako bi električni Bosanac što lakše pronašao svoje mjesto na tržištu. Nema sumnje da će biti šansa za EVO, s obzirom da mu je namjena dostava tereta do 300 kg, te da su svoj interes pokazale špediterske kompanije iz Njemačke, koje su i prvi naručioci EVO-a. Ovo nije samo velika prilika za GS Tvornicu mašina Travnik, nego za privredu u našoj zemlji.

Jerremy Clarkson se u duhu tadašnjeg Top Geara praktično šprdao sa najmanjim automobilom na svijetu, posebno na kraju kada kaže da iako dolazi iz šezdesetih u njemu vidi budućnost mobilnosti, samo da ima rikverc, dok ga kolega iz BBC-a okreće zajedno sa Peelom 50 u suprotnom pravcu, a ostali vozači trube... A inžinjeri iz Travnika sa prvim električnim dostavnim autom iz Bosne i Hercegovine stvaraju budućnost. Barem imaju šansu da to urade. I za razliku od Clarksona, misle ozbiljno. Sretno, EVO! 

BIHAMK

Povezane novosti

Moj prvi auto

Moj prvi auto

Danas ako se vozite od naselja Masline pa do Stoca, možda sretnete tog sivomaslinastog Golfa, napravljenog u Wolfsburgu 1987. godine. I dalje ga tom rutom vozi moj Stari, rođen 50 godina prije Dvojke koja kao i prije poput vjernog druga nikad ne izdaje.

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća

Ove godine lokalne vlasti i komunalna privreda konačno će započeti konkretne aktivnosti na projektu održivog upravljanja komunalnim otpadom snažno podržanim od Svjetske banke.

Možda bi vas zanimalo