Autorski tekstovi

EVO: Električni Bosanac!

Nije slučajno da se prvo električno auto baš rodilo ispod Vlašića, tu gdje Lutvina kahva pamti smjene politika, konzula, vladara i svjetonazora. Travnik je tradicionalno grad zanata i vrhunskih zanatlija.

Autor: Amer Obradović

Ima tome i petnaestak godina otkako je TV đilkoš Jerremy Clarkson uvezao u prostorije BBC-a najmanji automobil na svijetu – Peel P50, a želeći pokazati koliko je praktičan taj mikro automobil na tri točka. Inače, taj auto je proizveden tokom šezdesetih godina dvadesetog vijeka i koštao je 199 funti. Drži rekord za najmanji automobil koji je ikada ušao u proizvodnju. Clarkson je tada imao puno više televizijskog šarma i fora, pa i da nanervira svoje urednike, kolege, tako što je s autom bukvalno došao u redakciju. Ovih dana, pod stare dane što bi se reklo, blamira i u kolumni iskazuje otvorenu mržnju prema Meghan Markle, pa je čak i njegova kćerka izjavila je da je otišao predaleko... Sjetio sam se tog priloga kultnog Top Geara kada sam pročitao vijest da je u Travniku osmišljeno i završeno prvo električno auto u Bosni i Hercegovini. Zove se EVO i na njemu treba da stoji ''Made in BiH'', a iza projekta stoji grupa mladih talentiranih inžinjera travničke tvornice mašina GS.

I nije slučajno da se prvo električno auto baš rodilo ispod Vlašića, tu gdje Lutvina kahva pamti smjene politika, konzula, vladara i svjetonazora. Travnik je tradicionalno grad pravih zanata i vrhunskih zanatlija. Radilo se na ovom projektu skoro dvije godine, kažu travnički inžinjeri koji su već imali iskustva u proizvodnji električnih bicikala. “Radi se o lakom dostavnom vozilu čija je autonomija stotinu kilometara. Sve je proizvedeno ovdje u BiH, dakle ovo je prvi bh. proizvod 100% ovog karaktera. Na vozilu su radili razvojni inženjeri, mašinski inženjeri, elektroinženjeri i imali smo industrijske dizajnere”, kazao je Denis Bešić, inženjer u GS Tvornici mašina Travnik. Ova tvornica ima namjeru da sprovede sva potrebna testiranja, te da do kraja godine dobiju dozvolu za serijsku proizvodnju, a za to se već priprema nova proizvodna hala od 3.200 metara kvadratnih.

Kada je Mate Rimac odlučio da njegovu fabriku Rimac Grupe napravi u Svetoj Nedelji nadomak Zagreba, nakon sjajnog početnog uspjeha, mnogi investitori svjetskog renomea uključili su se u proizvodnju danas jednog od najrespektabilnijih električnih hiperautomobila. Ali uključila se i Republika Hrvatska sa svojim fondovima, kao i Evropska unija. Kamo sreće da se i država, svi nivoi vlasti u Bosni i Hercegovini, uključe i podrže mlade travničke inžinjere i njihovu fabriku, kako bi električni Bosanac što lakše pronašao svoje mjesto na tržištu. Nema sumnje da će biti šansa za EVO, s obzirom da mu je namjena dostava tereta do 300 kg, te da su svoj interes pokazale špediterske kompanije iz Njemačke, koje su i prvi naručioci EVO-a. Ovo nije samo velika prilika za GS Tvornicu mašina Travnik, nego za privredu u našoj zemlji.

Jerremy Clarkson se u duhu tadašnjeg Top Geara praktično šprdao sa najmanjim automobilom na svijetu, posebno na kraju kada kaže da iako dolazi iz šezdesetih u njemu vidi budućnost mobilnosti, samo da ima rikverc, dok ga kolega iz BBC-a okreće zajedno sa Peelom 50 u suprotnom pravcu, a ostali vozači trube... A inžinjeri iz Travnika sa prvim električnim dostavnim autom iz Bosne i Hercegovine stvaraju budućnost. Barem imaju šansu da to urade. I za razliku od Clarksona, misle ozbiljno. Sretno, EVO! 

BIHAMK

Povezane novosti

Vraćam se majci u Bosnu

Vraćam se majci u Bosnu

Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini.

Rast i propast

Rast i propast

Šta je važnije – ekonomski rast ili zaštita okoliša, pitanje je kojim su se bavili mnogi stručnjaci, a naš saradnik donosi priču o regionalnom pogledu na njega, kao i šta mi u BiH (ne) radimo...

Možda bi vas zanimalo