EKOLOGIJA: Život na bateriju
Zaštita životne sredine i borba protiv klimatskih promjena, htjeli mi to ili ne, postaje glavna životna priča, a o tome piše čuveni New York Times, o tome razmišljaju i veliki automobilski proizvođači poput Toyote, istraživači i autori.
Ugledni New York Times u jednom od posljednjih brojeva s kraja 2022. godine objavio je zanimljiv tekst posvećen reciklaži, kao veoma važnom procesu u proizvodnji i upotrebi električnih automobila. Autori (N. Choksi i K. Browning) već u naslovu tvrde da “Reciklaža može držati korak sa električnim vozilima”, a u tekstu ističu da će otpaci baterija činiti 78 posto materijala koji se mogu koristiti u svijetu do 2025. godine. Navode i primjer kompanije Redwood Materials (Carson City, Nevada), koja na bazi partnerstva u recikliranju sa auto kompanijama proizvodi materijale za baterije. Njihova prognoza je da bi nabavka dovoljnih količina korištenih litijum-jonskih baterija mogla da traje desetljećima.
Lideri svjetske auto industrije ubrzano prelaze na proizvodnju elektromobila. Tako se na nedavno održanoj konferenciji za novinare upriličenoj u predstavništvu Toyote u BiH moglo čuti da će ta vozila u 2023. godini činiti 30 posto od ukupne godišnje produkcije automobile te japanske kompanije. Ova priča za BiH je veoma zanimljiva, iako nemamo nacionalnu fabriku automobila, a dijelovi koje za strane marke proizvode naše kompanije iz sektora autoindustrije ne ulaze u sklop napajanja motora pogonskim gorivom. Mi se u nju možemo uključiti razvijajući razgranat i efikasan sistem sakupljanja baterija i njihovog recikliranja na čemu se može angažovati nekvalifikovana (dakle jeftina) radna snaga, a izvozom tog materijala ostvariti siguran prihod. Razvoj tog biznisa imao bi značajan uticaj na unapređenje procesa odlaganja i prikupljanja komunalnog i ostalog otpada što je veoma ozbiljan problem u cijeloj zemlji ne samo u gradovima nego i van njih.
Zaštita životne sredine i borba protiv klimatskih promjena, htjeli mi to ili ne, postaje glavna životna priča. Čovječanstvu je preostalo nepunih deset godina u kojima će se odigrati dvije fundamentalne transformacije – društvena i ekološka – i one će odrediti da li će narednih sto godina biti najbolji ili najgori vijek u istoriji čovječanstva.
U nedavno objavljenoj knjizi “Sociologija okruženja: od teorije do prakse”, objavljene 2022. godine u izdanju Instituta za sociološka istraživanja Filozofskog fakulteta u Beogradu, autorica prof. dr. Jelisaveta Vukelić sugeriše povezivanje sociologa okruženja sa akterima civilnog društva i donosiocima odluka. Time bi se, smatra, stvorili uslovi za širenje socijalnih znanja i za njihovu integraciju u klimatske akcije i politiku. Klasični protesti eko aktivista u raznim povodima učinjenih, ili prijetećih incidenata zagađivanja životne sredine, u tom slučaju ne bi imali nikakvog smisla. Na zaštiti okoliša moramo biti partneri, ili nas neće biti!
Povezane novosti
![AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719828586-ampelmann-cikica-sa-semafora-koji-je-postao-jedinstveni-simbol-berlina.jpg?v1719833403)
AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina
Za mnoge turiste, berlinski Semaforko je privlačan kao Brandenburška kapija ili Berlinski zid, pa je i čest motiv na fotografijama i razglednicama. Tako su čikice s berlinskih semafora izišle iz njih i postale zaštitni znak grada, čineći njegov identitet.
![Bečka kafana u podnožju Mont Everesta](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719232305-becka-kafana-u-podnozju-mont-everesta.jpg?v1719232367)
Bečka kafana u podnožju Mont Everesta
Globalna ekonomija se drastično mijenja sva tržišta, pa i Bosnu i Hercegovinu polako počinje zapljuskivati talas uvoza jeftine radne snage iz inostranstva. Već je zapljusnuo i kultni sarajevski hotel „Evropa“. Kakva nas budućnost čeka?
![Voda je benzin](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1718699260-voda-je-benzin.jpg?v1718699267)
Voda je benzin
Ovih dana se najavljuju velike vrućine, te je i u saobraćaju potrebna dodatna opreznost, ali i spremnost vozača i njegovih saputnika da u automobilu barem imaju koju flašu vode. Uz važnu napomenu: flaša vode uvijek mora biti u prtljažniku.