Autorski tekstovi

DR Automobiles: Talijanski doktori za ''Kineze''

Poznato je da je Italija dom mnogih malih proizvođača automobila, ali tu je uglavnom riječ o markama koje su rijetkost i koje ni na Apeninima ne viđate svaki dan. Nasuprot tome, auti nama nepoznatih brandova su skoro na svakom ćošku .

Autor: Adis Nadarević

Ukoliko ste se u posljednje vrijeme vozili talijanskim autostradama, vjerovatno su vam pažnju privukli lijepo i moderno dizajnirani automobili sa značkama brandova za koje nikad niste čuli. Sportequipe, DR, EVO... – govorimo o čitavoj plejadi automobilskih marki čiji se proizvodi kotrljaju po talijanskim cestama, a pred kojima čak i bolji poznavaoci auto svijeta zastanu češkajući se po glavi.

Poznato je da je Italija dom mnogih malih proizvođača automobila, ali tu je uglavnom riječ o markama koje su rijetkost i koje ni na Apeninima ne viđate svaki dan. Nasuprot tome, auti gore spomenutih brandova su skoro na svakom ćošku i očito je riječ o serijskoj proizvodnji. Pa o čemu je onda riječ?

Od trkača do industrijalca

Sve je počelo 2006. godine kada se nekadašnji trkač Massimo Di Risio odlučio okušati u proizvodnji automobila. Najprije je, navodno, imao ideju da proizvodi vlastite modele, ali se ubrzo okrenuo partnerstvu sa kineskim Cheryjem i CKD montaži njihovih vozila pod svojim brandom. Nepunih dvadeset godina kasnije to se pokazalo kao pun pogodak, i Di Risio je 2023. godine od talijanske automobilističke zajednice ForumAutoMotive dobio priznanje za osobu godine.

Te je godine promet njegovog poslovnog carstva prebacio 700 miliona eura – čak 52% više u odnosu na godinu ranije, a prodao je 36,193 automobila, od čega 32,657 na domaćem tržištu. U vrijeme posrtanja autoindustrije, Di Risio se mogao pohvaliti rastom prodaje od 33% i udjelom na domaćem tržištu koji je došao na oko tri posto.

Recept za uspjeh je bio jednostavan – u DR Automobiles su se fokusirali na specifične ciljne grupe kupaca i modele koje su drugi proizvođači zapostavili u trci za prestižom, korporativnim preslagivanjima i pokušajima prelaska na zelenije tehnologije. To se najbolje vidi na primjeru Fiata, tradicionalnog gospodara talijanskog tržišta koji je u okviru Stellantisa svoju ponudu sveo na modele 500, 500X, Panda i Tipo.

Rupa na tržištu

Kompanije iz južne pokrajine Molise je vidjela rupu na tržištu i spremno uskočila nudeći talijanskim kupcima pristupačne SUV-ove i aute sa kombinacijom benzina i plina. Dok je Stellantis pozicioniranje talijanskih marki u najatraktivnijem segmentu podredio Jeepu i drugim brandovima, DR je spremno uskočio nudeći SUV-ove sa fabrički ugrađenim LPG pogonom po cijeni od dvadesetak hiljada eura pa naviše. Iako u ponudi imaju i čiste benzince i električna vozila, čak 82% prodaje grupacije otpada na modele sa oznakom Thermohybrid sa fabričkim benzinsko-plinskim pogonom i nekoliko DR modela se nalazi na listi najprodavanijih plinaša.

Međutim, da bi se tržištu ponudili jeftini auti poželjnog dizajna i motorizacije potrebne su godine istraživanja i razvoja koje je Di Risio preskočio sklapajući dogovore sa Kinezima. Nakon Cheryja su uslijedili dealovi sa BAIC Group, Dongfengom i JAC-om i svaka od ovih kineskih marki je dobila italijanski pandan.

Tu se vidi mudrost sa kojima su Di Risio i saradnici prepoznali potrebe tržišta i izabrali od kineskih proizvođača modele koji bi ''mogli proći'' u Italiji. Od Cheryja su uzeli manje modele i crossovere, od JAC-a SUV-ove i pickupe, BAIC je odabran za offroad modele pod brandom ICH-X. Ovaj se brand najprije zvao ICK-X, ali je nakon spora sa nekadašnjim automobilističkim asom Jackyjem Ickxom preimenovan u ICH-X.

Novi brandovi za poboljšanje percepcije

Uz nabrojane, Di Risio je od Maseratija otkupio pravo na korištenje penzionisanog talijanskog branda OSCA, a radi proboja van Italije je kupio engleski Tiger Racing. Logika iza ovih brandova je savršeno jednostavna – Talijanima i drugim razmaženim kupcima na evropskom kontinentu je daleko lakše prodati stvar koja se zove OSCA, Tiger ili Sportequipe nego nešto što im izgleda kao riječ ''trešnja'' pogrešno napisana na engleskom (Chery) ili zvuči kao onomatopeja zvona na vratima (Dongfeng).

Međutim, ova igra sa sklapanjem rastavljenih kineskih automobila i njihovom prodajom pod domaćim markama nije prošla nezapaženo u očima vlasti. U junu prošle godine je tako talijanska agencija za zaštitu tržišnog natjecanja kaznila DR Automobiles sa šest miliona eura zbog dovođenja kupaca u zabludu da je riječ o talijanskim autima i slabe podrške kad su u pitanju rezervni dijelovi.

Uistinu, DR grupacija se tu razlikuje od onoga što rade drugi proizvođači. Naprimjer, kineski SAIC je kupio britanski MG i zna se da prodaje svoje automobile pod značkom uglednog branda. Na nekim tržištima se modeli Dacije prodaju kao Renaultovi, ali je tu riječ o politici unutar jedne kuće gdje je Dacia u vlasništvu Renaulta i koristi tehnologiju francuske majčinske kompanije. S druge strane, kompanija iz Molisea je jednostavno ''prepakivač'' kineskih modela sa nevjerovatno visokim prodajnim rezultatima za jednog rebadgera.

U svojoj žalbi na izrečenu kaznu su iz DR-a naveli kako nikad nisu tvrdili da su njihovi proizvodi u potpunosti domaći, te da su kupci itekako svjesni da je riječ o ''Kinezima'' koji u Italiju dospijevaju potpuno rastavljeni i tu se sklapaju uz manje završne zahvate. Na taj način se ostvaruje ušteda na troškovima istraživanja i razvoja, dobijaju se moderne platforme, motori i sigurnosni sistemi – sve to uz završni talijanski dodir, oku privlačan dizajn, uhu pogodnije ime i novčaniku prihvatljivu cijenu.

Ulaganje u budućnost

Dok se u drugim kompanijama možda teško mire sa činjenicom da je Di Risio pronašao recept kojim će riješiti najveću boljku kineskih automobila – lošu percepciju u očima Evropljana, DR grupacija lagano prerasta u ozbiljnog igrača. Trenutno imaju 270 prodajnih mjesta i 350 servisa širom Italije, preko pet stotina zaposlenih, a najavljena je investicija od preko 50 miliona eura u proširenje proizvodnje i zapošljavanje dodatnih tri stotine radnika.

Navodno je riječ o ulaganju koje će pratiti strategiju ulaska u segment premium automobila i koje bi barem na talijanskom tržištu trebalo ponuditi alternativu sve nepristupačnijim evropskim – u prvom redu njemačkim – automobilima više klase. Vidjećemo da li će Talijani konačno naći način da pariraju Nijemcima, pa makar i sa kineskim vozilima pod domaćim značkama, ali jedno se mora priznati – osim inicijala ''Di Risio'' je oznaka ''DR'' do sad opravdala i značenje doktora za ''Kineze''.

BIHAMK

Povezane novosti

Rupa u glavi

Rupa u glavi

Bahati vozači, početak školske godine, izgradnja novih puteva, prevoznici u štrajku: septembar je mjesec u kojem se puno dešava, a o tome piše naš saradnik.

Bosanski mamac

Bosanski mamac

Bez obzira na brojne očite unutrašnje probleme, strani investitori ipak sve više ulažu u Bosni i Hercegovini. Za njih smo povoljna destinacija jer je naša radna snaga još jeftinija u odnosu na EU, a imamo i niske poreze na dobit.

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina

Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Možda bi vas zanimalo