Unatoč vrelinama i sezoni godišnjih odmora ekološki aktivizam u Bosni i Hercegovini ne jenjava. Naprotiv veći je nego u nekim ranijim periodima. U fokusu nevladinih organizacija je zaštita rijeka, sanacija divljih deponija i očuvanje prirodnog ambijenta od zagađenja i opasnosti koje prati eksploatacija ruda i kamena. Jedno od žarišta je naselje Moluhe (Tuzlanski kanton) iz kojeg već duže vremena stižu upozorenja o negativnim ekološkim uticajima gradske deponije smeća, transporta kvarcnog pijeska kroz naselje i neregulisaniih tokova lokalne rijeke. Uz to, aktivisti navode da naselje nije priključeno na gradsku kanalizaciju pa se otpadne vode slijevaju u taj potok. Po reakcijama stanovništva najveća opasnost je prašina što se diže sa kamiona tokom prevoza kvarcnog pjeska što uzrokuje obolijevanje od silikoze. Mještani su s razlog nezadovoljni jer oni praktično ne vide ništa od novca prikupljenog po osnovu koncesije za ovu eksploataciju. Nema sumnje da treba dati podršku aktvistima ali i vlastima koje su spremne da rješavaju ovakve i slične izazove kada je zaštita prirode u pitanju.
Jedna lijepa vijest jest značajnije aktivnosti u vezi zaštite prirodnih područja, što je i naša međunarodna obaveza. Tako je i planina Zvijezda u Zeničko-dobojskom kantonu ''ušla'' u tu priču i Federalno ministarstvo okoliša i turizma je obezbijedilo sredstva za izradu plana upravljanja ovim područjem. To jest pozitivna vijest i treba je podržati, ali mnogi problemi u našoj prirodi se ne smiju ignorisati, a vlast nikako ne smije zatvarati oči pred tim izazovima. Da ne budem previše kritičan, evo prijedloga – da komunalci u većim gradovima postave dodatne korpe u koje će građani isključivo odlagati plastičnu i aluminijsku ambalažu. Te korpe bi trebalo posebno obilježiti, te bi se na taj način nadoknadio nedostatak popularnih reciklomata (veoma popularnih među djecom) i tako bi počeli mijenjati odnos prema otpadu koji se može pretvoriti u novu sirovinu.
Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina
Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Poznati automobili: Peugeot 406 vozi sretne ljude
Dvojica taksista, jedan pravi (iz Sarajeva), a drugi filmski (iz Marseja). Jedan auto i jedna priča o tome kako mali pobjeđuju velike i zbog kojih vrijedi živjeti.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!
Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.