Saobraćajne nesreće s tragičnim ishodima, velikim materijalnim štetama i dugim zastojima u prometu ne daju mi mira pa ću i ovog puta o tome. Povod su posljednji nemili događaji na dijelu magistralnog puta M-17 na području Donje Golubinje i Žepča pa skoro sve do Maglaja. Nije dakle u pitanju jedna ili dvije crne tačke nego podugačak komad puta na kojem ni na jednom mjestu nema upozorenja da je vožnja njime krajnje opasna. Uzgred to je djelomično i područje intenzivne gradnje auto ceste na Koridoru 5c. Nema ni saobraćajnih policijskih patrola koje bi svojom pojavom (moguće bez mahanja i zaustavljanja) uticala na vozače da smanje brzinu i povećaju pozornost. U očekivanju povećanog prometa u narednim ljetnim mjesecima bilo bi neophodno postaviti odgovarajuću signalizaciju i učesnicima u prometu staviti do znanja da ulaze u zonu krajnje rizične vožnje. Na njoj bi umjesto crne tačke, kao simbol, mogao biti nacrtan – kovčeg za mrtvaca!
Za donošenje nekih drugih preventivnih mjera bilo bi korisno sakupiti i stručno obraditi podatke o učesnicima udesa, primjera radi njihovoj starosnoj dobi, spolnoj, obrazovnoj strukturi i saobraćajnoj kulturi. Svakodnevno iščitavajući medijske izvještaje o nezgodama na putevima i u njima poginulim i povrijeđenim vozačima uočava se da je mali procenat onih s i preko sedamdeset godina što upućuje na to da su iskusniji ali i sporiji. To bi moglo značiti da je za udese i nesreće najčešće kobna brzina a ne loš put, starost automobila, vremenski uvjeti... što je zvanično isticano u ranije sličnim prilikama!?
Prema onome što je do sada najavljeno, ova bi godina mogla biti upamćena po povećanim ulaganjima u rješavanje problema saobraćaja u mirovanju. Prijedor je najavio izgradnju parking garaže na šest nivoa, Zenica podzemne garaže u centru grada, Novi Grad Sarajevo 120 parking mjesta u najvećem bh. stambenom naselju Alipašino polje, Tuzla širi sistem naplate pakiranja itd. Najozbiljnije investicione planove u ovom segmentu saobraćaja ima Mostar u kojem bi u narednih pet godina trebalo da bude izgrađeno devet objekata s kapacitetom od 3.500 parking mjesta. Grad trenutno ima oko 4.000 parking mjesta.
Posljednjih mjeseci nekoliko lokalnih zajednica u Bosni i Hercegovini dobilo je status grada. To upućuje na obavezu gradskih vlasti da podižu kvalitetu života u njima u što, uz sav ostali imidž, spada i rješavanje problema ulica zakrčenih parkiranim automobilima, ali i onih u pokretu.
Povezane novosti
Ferdinadov Phaeton: Volan sudbine dobrog vojaka Lojke
U gradu gdje se sudbina susreće s historijom, svijet stane u jednu sliku. U toj slici nalaze se legendarni Gräf & Stift Double Phaeton i njegov vozač, prisutni u Sarajevu za vrijeme atentata 1914. godine.
Gori Vjesnik: Pepeo života u kojem smo učili čitati
Požar Vjesnikovog nebodera nije uništio samo zgradu. Iza dima ostala je duga nebriga i tranzicijski haos. Na kraju ostaje pitanje šta zapravo gori: beton, profesija ili uspomene.
Krug divljih konja
Uz podršku Federalnog ministarstva okoliša i turizma, te Općine Livno, krenulo se u zaštitu planine Krug, u čijem području obitavaju divlji konji. Konačan cilj je da se njihovo prisustvo na ovoj lokaciji pretvori u turistički adut.