Autorski tekstovi

Crna dionica

Naš saradnik se bavi opasnim dionicama na M-17, te upozorava na opasnosti i nedostatak signalizacije, kao i investicijama u parking infrastrukturu kako bi se smanjile saobraćajne gužve u gradovima.

Autor: Hajdar Arifagić

Saobraćajne nesreće s tragičnim ishodima, velikim materijalnim štetama i dugim zastojima u prometu ne daju mi mira pa ću i ovog puta o tome. Povod su posljednji nemili događaji na dijelu magistralnog puta M-17 na području Donje Golubinje i Žepča pa skoro sve do Maglaja. Nije dakle u pitanju jedna ili dvije crne tačke nego podugačak komad puta na kojem ni na jednom mjestu nema upozorenja da je vožnja njime krajnje opasna. Uzgred to je djelomično i područje intenzivne gradnje auto ceste na Koridoru 5c. Nema ni saobraćajnih policijskih patrola koje bi svojom pojavom (moguće bez mahanja i zaustavljanja) uticala na vozače da smanje brzinu i povećaju pozornost. U očekivanju povećanog prometa u narednim ljetnim mjesecima bilo bi neophodno postaviti odgovarajuću signalizaciju i učesnicima u prometu staviti do znanja da ulaze u zonu krajnje rizične vožnje. Na njoj bi umjesto crne tačke, kao simbol, mogao biti nacrtan – kovčeg za mrtvaca!

Za donošenje nekih drugih preventivnih mjera bilo bi korisno sakupiti i stručno obraditi podatke o učesnicima udesa, primjera radi njihovoj starosnoj dobi, spolnoj, obrazovnoj strukturi i saobraćajnoj kulturi. Svakodnevno iščitavajući medijske izvještaje o nezgodama na putevima i u njima poginulim i povrijeđenim vozačima uočava se da je mali procenat onih s i preko sedamdeset godina što upućuje na to da su iskusniji ali i sporiji. To bi moglo značiti da je za udese i nesreće najčešće kobna brzina a ne loš put, starost automobila, vremenski uvjeti... što je zvanično isticano u ranije sličnim prilikama!?

Prema onome što je do sada najavljeno, ova bi godina mogla biti upamćena po povećanim ulaganjima u rješavanje problema saobraćaja u mirovanju. Prijedor je najavio izgradnju parking garaže na šest nivoa, Zenica podzemne garaže u centru grada, Novi Grad Sarajevo 120 parking mjesta u najvećem bh. stambenom naselju Alipašino polje, Tuzla širi sistem naplate pakiranja itd. Najozbiljnije investicione planove u ovom segmentu saobraćaja ima Mostar u kojem bi u narednih pet godina trebalo da bude izgrađeno devet objekata s kapacitetom od 3.500 parking mjesta. Grad trenutno ima oko 4.000 parking mjesta.

Posljednjih mjeseci nekoliko lokalnih zajednica u Bosni i Hercegovini dobilo je status grada. To upućuje na obavezu gradskih vlasti da podižu kvalitetu života u njima u što, uz sav ostali imidž, spada i rješavanje problema ulica zakrčenih parkiranim automobilima, ali i onih u pokretu.

BIHAMK

Povezane novosti

Vodu na ulicu

Vodu na ulicu

Temperaturni pakao će po svemu sudeći potrajati! Za to se nažalost nismo dobro pripremili. To se najbolje vidi po javnim česmama na kojima ne teče voda, pa ljudi na njima ne mogu ugasiti žeđ i osvježiti lice.

Bruce Springsteen i Dodge Monaco: Na ruševinama svijeta

Bruce Springsteen i Dodge Monaco: Na ruševinama svijeta

Ima autora čiji je glas veći od običnog i koji je potreban u vremenima kada više nego ikad treba empatije za žedne, gladne i nevine koje ubijaju. Ahmed Burić piše veliku priču o Bruceu Springsteenu i koncertu u Pragu gdje ga je ''uhvatio''.

Kad zazveče dukati

Kad zazveče dukati

Dva slučaja pokazuju da je nastupilo izuzetno povoljno vrijeme za investiranje u bosanskohercegovačku privredu s ciljem da ona još više doprinosi razvoju, realizuje nove investicije, povećava vrijednost izvoza i zapošljava prije svega domaću radnu snagu.

Možda bi vas zanimalo