Uprkos svim problemima, posebno onih političke prirode, Bosna i Hercegovina je i dalje privlačna destinacija za strane investitore. To potvrđuje i odluka dviju značajnih industrijskih kompanija, njemačke Mahle i slovenačke Alpina da dio proizvodnje iz Slovenije presele u Bosnu i Hercegovinu. Mahle namjerava da proizvodnju alternatora (do sada se odvijala u Sloveniji) razvije u Aleksandrovcu kod Laktaša a Alpina će doseliti u Tešanj.
Pozitivnim kretanjima u privlačenju stranih investicija treba dodati i najavu Boksmarka da u Lukavcu instalira fabriku za proizvodnju auto-garnitura s 250 uposlenih potom i odluke hrvatskog Francka da kupi tvornicu za preradu kafe u Posušju i holandskog Affidea CT Centers da u dijagnostičko-terapijski centar u Bihaću uloži 11,5 miliona eura. Tokom minulog mjeseca bilo je još nekoliko sličnih vijesti.
Pomalo je čudno da ima onih koji vide i čuju da je vlast u BiH ophrvana u unutrašnjim problemima pa ipak ne strahuju da u gotovo svim njenim dijelovima razvija ozbiljne biznise. Nije to rad kod kuće, pa se može ako zagusti brzo pobjeći, već ozbiljna industrijska proizvodnja s mnogo imovine i zahtjeva.
No oni ne razmišljaju o tome. Za njih smo povoljna destinacija jer je naša radna snaga još jeftinija u odnosu na EU, uprkos rastu primanja do kojeg je došlo posljednjih mjeseci. Niži su porezi na dobit nego u većini država Evropske unije i uz to u nekim regijama bilježimo rastući industrijski potencijal.
Kada počne povlačiti pametne ekonomske i političke poteze, BiH će izvjesno je imati priliku da privuče i druge međunarodne kompanije koje u sve skupljem evropskom okruženju traže održivija rješenja za proizvodnju. Uporedo s tim treba očekivati i racionalna rješenja u politici zapošljavanja, oslanjajući se, ako zatreba i na radikalnije mjere kao što je uvoz stranih radnika.
Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina
Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Poznati automobili: Peugeot 406 vozi sretne ljude
Dvojica taksista, jedan pravi (iz Sarajeva), a drugi filmski (iz Marseja). Jedan auto i jedna priča o tome kako mali pobjeđuju velike i zbog kojih vrijedi živjeti.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!
Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.