Porodično stablo: Ko posjeduje koje marke automobila?
Autoindustrija ima vrlo zbunjujuće porodično stablo. U protekloj deceniji došlo je do ukidanja partnerstava, prodaja, odvajanja i bankrota, pa možda ćete se iznenaditi kako su najbolje svjetske marke podijeljene oko samo nekoliko matičnih kompanija.
Većina ljudi zna da je Lexus Toyotin luksuzni ogranak i da BMW posjeduje Mini, ali jeste li znali da je Lamborghini u vlasništvu Audija, koji je pod vodstvom Volkswagena? Ili da je, prije nego što je počeo proizvoditi automobile, a u međuvremenu propao, australijski Holden proizvodio sedla? Ili recimo korejski SsangYong bio vodeći proizvođač cementa prije nego je uplovio u automobilske vode, prvo samostalno oslanjajući se na Mercedesovu licencu, a trenutno pod krovom indijske Mahindre.
U većini slučajeva ''nacionalnost'' trenutnog vlasnika je stvar semantike. Na primjer, samo zato što je Jaguar trenutno u indijskom vlasništvu, marka nije ništa manje britanska nego što je bila svih godina prije što je prešla pod krov Tata Motors korporacije. Isti princip može se primjeniti na švedski Volvo, koji je prije prodaje kineskom divu Geely-u, u periodu 1999.-2010. bio u većinskom vlasništvu Forda.
Automobilske kompanije mijenjaju vlasništvo češće nego što možete zamisliti, a dionice u vlasništvu još češće od toga, tako da sve ovo može biti teško pratiti. Ovako izgleda globalni automobilski krajolik trenutno. Neke od marki su već ugašene, ali mnogo ih je nastalo u zadnjih 10-15 godina, prvenstveno u Kini.
Ovdje je trenutni status svake veće marke automobila, zemlje porijekla, godine osnivanja i njenog trenutnog vlasnika. Trenutno, najveća automobilska grupacije je Stellantis, koja unutar svojih redova ima čak 14 brendova.
STELLANTIS
Abarth - (Italija, 1949.)
Alfa Romeo - (Italija, 1910.)
Chrysler - (SAD, 1925.)
Citroen - (Francuska, 1919.)
Dodge - (SAD, 1900.)
DS - (Francuska, 2009.)
Fiat - (Italija, 1899.)
Jeep - (SAD, 1941.)
Lancia - (Italija, 1906.)
Maserati - (Italija, 1914.)
Opel - (Njemačka, 1863.)
Peugeot - (Francuska, 1810.)
RAM - (SAD, 2010.)
Vauxhall - (V. Britanija, 1857.)
VOLKSWAGEN
Audi - (Njemačka,, 1910.)
Bentley - (V. Britanija, 1919.)
Bugatti/Rimac - (Francuska, Hrvatska, 1909/2009.)
Cupra - (Španija, 1985.)
Lamborghini - (Italija, 1963.)
Porsche - (Njemačka, 1931.)
Seat - (Španija, 1950.)
Škoda - (Češka, 1895.)
Volkswagen - (Njemačka, 1937.)
TOYOTA MOTOR CORP.
Daihatsu - (Japan, 1907.)
Toyota - (Japan, 1937.)
Lexus - (Japan, 1989.)
GENERAL MOTORS
Buick - (SAD, 1899.)
Cadillac - (Sad, 1902.)
Chevrolet - (SAD, 1911.)
GMC - (SAD, 1908.)
Holden - (Australija, 1908) – General-Motors-Holden
Pontiac - (SAD, 1926.)
Saturn - (SAD, 1985.)
FORD MOTOR CO.
Ford - (SAD, 1903.)
Lincoln - (SAD, 1917.)
Mercury - (SAD, 1938.)
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI
Alpine - (Francuska, 1955.)
Dacia - (Rumunija, 1966.)
Infiniti - (Japan, 1989.)
Lada - (Rusija, 1973.)
Mitsubishi - (Japan, 1917.)
Nissan - (Japan, 1933.)
Renault - (Francuska, 1899.)
BMW GROUP
BMW - (Njemačka, 1916.)
Mini - (V. Britanija 1959.)
Rolls-Royce - (V. Britanija, 1906.)
DAIMLER AG
Maybach - (Njemačka, 1909.)
Mercedes-Benz - (Njemačka, 1883.)
Smart - (Švicarska-Njemačka, 1994.)
HYUNDAI MOTOR GROUP
Genesis - (J. Koreja, 2015.)
Hyundai - (J. Koreja, 1967.)
KIA - (J. Koreja, 1944.)
GEELY - Zhejiang Geely Holding Group
Geely - (Kina, 1986.)
Lotus - (V. Britanija, 1948.)
LYNK&CO - (Kina, 2016.)
Polestar - (Švedska, 1996.)
Volvo - (Švedska, 1915.)
SAIC
Maxus - (Kina, 2011.)
MG Motor - (V. Britanija, 1924.)
Roewe - (Kina, 2006.)
TATA MOTORS
Jaguar - (V. Britanija, 1922.)
Land Rover - (V. Britanija, 1948.)
Tata - (Indija, 1945.)
GREAT WALL MOTOR
GWM - (Kina, 1984.)
Haval - (Kina, 2013.)
Ora - (Kina, 2018.)
Tank - (Kina, 2021)
Wey - (Kina, 2016.)
MAHINDRA & MAHINDRA LIMITED
Mahindra - (Indija, 1945.)
SsangYong - (J. Koreja, 1954.)
HONDA MOTOR CO.
Acura - (Japan, 1986.)
Honda - (Japan, 1946.)
SAMOSTALNI BRANDOVI
BYD - (Kina, 2003.): BYD Auto
Ferrari - (Italija, 1939): Ferrari
Koenigsegg – (Švedska, 1994.): Koenigsegg Automotive AB
Lucid - (SAD, 2021.): Lucid Motors
Mazda - (Japan, 1920.): Mazda Motor Corp.
NIO - (Kina, 2014.): NIO
Rivian* - (SAD, 2009.): Rivian Automotive
Saab - (Švedska, 1945.): Saab AB
Subaru - (Japan, 1953.): Subaru Corp.
Suzuki - (Japan, 1909.): Suzuki Corp.
Tesla - (SAD, 2003.): Tesla Inc.
VinFast - (Vijetnam, 2017.): VinGroup
Xpeng - (Kina, 2017.) – Xpeng Motors
*Rivian Automotive – nastao s ulaganjima Amazona i Forda, a dijelom i partnerstvom s Mercedes-Benz Vans odjelom.
Povezane novosti

Stari automobili će takođe poskupiti, njemačko tržište je referenca
Cijene klasičnih automobila u Njemačkoj su prošle godine tek neznatno porasle. Prema Classic Analyticsu, trenutna tržišna situacija je stabilna. Međutim, njemački indeks vrijednosti oldtimera (DOX), bilježi rast od 1,9 posto.

Citroën pokrenuo proizvodnju novog C3 u Srbiji
Nakon sporazuma između Stellantisa i Ministarstva privrede Srbije, fabrika u Kragujevcu je u potpunosti modernizovana u periodu od 2022. do 2024. godine kako bi prihvatila novu Smart Car platformu i omogućila proizvodnju električnih modela kao što je C3.

Marke grupacije Geely ostvarile rast prodaje od 31% u prvom kvartalu
Zhejiang Geely Holding Group (Geely Holding) objavio je da je ukupna prodaja svih njihovih automobilskih brendova u prvom tromjesečju 2025. dostigla 946.627 vozila, što je povećanje od 31% na godišnjem nivou.