Njemački proizvođač automobila želi do sredine 21. vijeka učiniti sve Mercedes automobile sposobnima da prepoznaju i eliminišu fatalne sudare. Učiniti automobile da prepoznaju potencijalno opasne tačke na cesti nije tako lako, jer današnji aktivni i pasivni sigurnosni sistemi nisu dovoljni da bi se nosili s ovom zagonetkom. Potrebno je izgraditi potpuno novu infrastrukturu kako bi automobili dostigli taj nivo zaštite ljudskih života.
"Slijedimo našu viziju vožnje bez nesreća. Ne želimo više nesreća u kojima učestvuju Mercedes vozila. Visoko automatizovana i autonomna vožnja bit će odlučujući doprinos tom cilju", kaže Paul Dick, voditelj odjela za sigurnost vozila u Mercedes-Benz Group AG.
Kao međukorak prema ovom gotovo nadrealnom cilju, Mercedes za početak želi prepoloviti broj smrtnih slučajeva i teških ozljeda do 2030. (u poređenju s brojkama iz 2020.). Plan "Vision Zero" obuhvata mnoge čimbenike, s različitim disciplinama i institucijama koje sarađuju kako bi se poboljšala mračna statistika sa saobraćajnica.
Njemački proizvođač prebacio je svoj fokus na uzbudljivu inovaciju: centralni softver temeljen na budućoj MB.OS platformi koja upravlja sigurnosnim sistemima automobila. Filozofija iza ovog pristupa je da jedna kontrolna jedinica brže reaguje na unose podataka koji ''hvataju'' senzori nego trenutni niz aktivnih i pasivnih programa.
MB takođe razvija softver "Road Safety Dashboard" (RSD) za prepoznavanje rizičnih gradskih saobraćajnih područja. Trenutno testiran u Londonu, sistem ima potencijal predvidjeti nesigurne lokacije "prije nego što se dogodi incident". Složeni algoritam analizira pojedinačna upozorenja praćena GPS-om i automatski klasificira potencijalna mjesta sudara. Vozač automobila opremljenih RSD-om mora pristati na anonimnu upotrebu podataka o vozilu za slanje podataka u bazu za softversku obradu.
Jednostavan za korištenje Mercedes-Benz Road Safety Dashboard pokazuje moguća opasna mjesta za sudare na cestovnoj karti. Fokus je prvenstveno na najranjivijim i nezaštićenim područjima gdje dominiraju pješaci i biciklisti. Stoga su rizične situacije u zonama oko škola, vrtića i univerziteta prioritet u gradskim sredinama.
Sličan projekt je u toku u Holandiji kako bi se locirali opasni dijelovi autocesta i sporednih cesta, a zatim preporučile građevinske mjere za poboljšanje sigurnosti. Također, pilot program holandskog projekta može čak upozoriti na mrlje na cesti, upozoravajući druga vozila i centar za kontrolu saobraćaja.
Povezane novosti

Renaulti 4 i 5 zasjenili električni Megane, Francuzi mijenjaju strategiju
Prema riječima šefa Renaulta Fabricea Cambolivea, električni Megane će biti transformisan u hot hatch i dobit će veću bateriju. Odluka je donesena nakon što je prodaja pala zbog novih električnih modela Renault 4 i 5.

BMW donirao motocikl papi Lavu XIV, bit će stavljen na aukciju u dobrotvorne svrhe
BMW je poklonio papi Lavu XIV motocikl R 18 Transcontinental. Dvotočkaš će biti stavljen na aukciju u oktobru u dobrotvorne svrhe. Prihod od aukcije bit će doniran nekoliko projekata za pomoć djeci u jednoj afričkoj zemlji.

Geely na bh. tržištu predstavio novi model Cityray
Kineska marka Geely je premijerno u BiH predstavila Cityray, novi kompaktni SUV u ponudi. Spoj savremenog dizajna, bogate opreme i napredne tehnologije kupci mogu dobiti po ulaznoj promo cijeni od 51.999 KM.