Članak top banner 970x90
Vijesti

Hibridni zračni taksi u punom pogonu za lansiranje 2027.

Mali američki startup podržan od Ministarstva privrede UAE razvija prvi hibridni taksi s vertikalnim uzlijetanjem i slijetanjem (eVTOL). Budući da je ovaj prevoz sve popularniji u svijetu, sve ćemo više viđati male lagane letjelice na nebu.

Autor: BIHAMK

Mnoge kompanije za AAM (naprednu avio mobilnost) u SAD-a imaju sjedište u Kaliforniji, ali jedna od njih će sastavljati svoje hibridne zračne taksije sve do Abu Dhabija. Trenutno se uspostavlja regionalno sjedište na tom području, s planovima za dodavanje pogona za montažu.

Ministarstvo privrede UAE pokrenulo je NextGen FDI program prošle godine kako bi animiralo visokotehnološke kompanije da se presele u UAE. Kalifornijski startup Odys Aviation jedna je od firmi koja ima koristi od ove finansijske podrške, s vrlo ambicioznim ciljem – eVTOL koji je dizajnirao Odys postat će prvi avion koji će imati certifikat "Made in UAE" i kao takav će se izvoziti.

Dvije stvari izdvajaju ovu letjelicu od ostalih eVTOL-a. Prva je koncepcija hibridnog pogona. Potpuno električni VTOL-ovi imaju ograničen domet i zahtijevaju posebnu infrastrukturu o čemu smo ranije pisali. Hibridne alternative mogu značajno proširiti domet i brže ući u upotrebu kao što je slučaj sa hibridnim automobilima. Odys VTOL obećava domet od 320 km na električni pogon, odnosno više od 1200 km kada se prebaci na hibridno-električni način rada.

Još jedna prednost za regionalne letove je veličina Odys aviona. Za razliku od većine eVTOL-a, ovaj maleni avion ima dovoljno mjesta za do devet putnika plus dva pilota. Putujući brzinom od 555 km/h, može udobno omogućiti i kratka putovanja i regionalne rute. Kalifornijski startup tvrdi da ovaj hibridni zračni taksi ima sve što je potrebno (od dometa do kapaciteta) za efikasan rad na više od polovine domaćih zračnih ruta u SAD-u.

Odys avion se također se razlikuje od drugih eVTOL-a u pogledu dizajna. Kutijasta krila i sistem uzlijetanja temeljen na zakrilcima zamijenili su uobičajeno korištene nagibne ventilatore. Ovaj avion koristi vektorisanje na temelju zakrilaca za stvaranje uzgona, tvrdeći da je sigurnija i stabilnija alternativa nagibnim ventilatorima i rotorima.

Jedan od mogućih nedostataka hibridno-električnih eVTOL-ova je viši nivo toksičnih emisija. Međutim, kalifornijski startup računa na ''zeleno'' mlazno gorivo poznato kao SAF (održivo avio gorivo). Kombinacijom hibridnog pogona s upotrebom SAF-a, eVTOL-ovi mogu smanjiti emisije za gotovo 80% u poređenju s tradicionalnim mlažnjacima, čineći ih znatno zelenijim izborom.

Dok ne otvori vrata novom pogonu za sklapanje u Abu Dhabiju, Odys Aviation radi na prototipu u punoj veličini koji će biti lansiran 2025. Ako stvari budu išle po planu, avion dizajniran u Kaliforniji, izgrađen u UAE, bit će spreman za komercijalne letove već u 2027. 

BIHAMK

Povezane novosti

BMW izdaje "rodni list" za svoje klasične modele

BMW izdaje "rodni list" za svoje klasične modele

BMW Classic, odjel za klasične automobile njemačke marke, počet će izdavati nove digitalne dokumente za vlasnike klasičnih modela. Novi dokument sadrži podatke o motoru, šasiji, datumima proizvodnje i isporuke, kao i popis dodatne opreme.

Ford slavi 60 godina kultnog Mustanga

Ford slavi 60 godina kultnog Mustanga

Kultni Mustang nastao je 1964., u godini kada je Cassius Clay postao Muhammad Ali, Martin Luther King dobio Nobelovu nagradu za mir, a Beatlesi izazvali ludnicu kada su prvi put stigli u Ameriku. U svemu tome je rođen model koji je postao prava legenda.

Možda bi vas zanimalo