Testovi

Škoda Kamiq 1.5 TSI: Format koji pokriva sve potrebe

U proljeće je blago osvježen u paketu sa Scalom, ali je zadržao sve esencijalne vrijednosti koje prednjače u najpopularnijem segmentu u Evropi.

Autor: Admir Muharemović

Ako se pitate zašto je Škoda u četvrtoj generaciji Fabije eliminisala karavansku verziju, odgovor će vam dati Kamiq. Svestrani crossover spoj je nekoliko različitih oblika u nadasve popularnoj klasi ''podignutih'' modela zasnovanih na modelima B segementa, u ovoj slučaju na Fabiji.

Iako se Škoda najviše oslanja na Octaviju, SUV trio s motorima na unutrašnje sagorijevanje: Kamiq, Karoq i Kodiaq vuku oko 40 posto prodaje u Evropi. Međutim, Kamiq je najtraženiji među njima, iako nisu velike razlike, pogotovo u odnosu na Karoq.

Osvježenje vanjštine koje su Škodini dizajneri izveli na proljeće ove godine skoro je neprimjetno. Nije se tu bog zna šta imalo ni popravljati, jer je koncept pogođen iz prve. Blago povećanje svjetlosnih tijela, minimalno prilagođen branik, umetanje zadnjih katadioptera i plastičnih aero dodataka na aluminijske točkove, rezime je vanjskog ažuriranja.

Kamiq je sa nepunih 4,25 metara dužine i dalje jedan od većih modela u segmentu, a tu je Škoda dobro ispekla zanat ugađajući kupcima i njihovim potrebama. Češki crossover, odnosno mješanac, dužinom je na nivou Golfa, a od Fabije s kojom dijeli šasiju, je duži za oko 16 cm. Dakle, koncept “razvučenog” gradskog modela može biti jako koristan, jer se pored laganog manevrsiranja u gradu lako pretvori u sasvim korektan auto za dužeg puta.

Tome doprinose komforni unutrašnji prostor na nivou kompakta iz Golf klase, ali i prtljažnik od 400 litara. Četvero će lagodno otputovati na dalji put, što znači da je ovo format koji pokriva manje-više sve potrebe prosječne bh. porodice.

Prepoznatljivi unutrašnji ambijent Kamiqa vidjeli smo u Fabiji, odnosno u Scali, a budući da ovaj trio koristi jednaku mehaniku sasvim očekivano je da i odlično prodavani crossover ponudi nešto drugačije svojim kupcima. Upravo je to taj format blago odignutog mješanca koji popunjava prazninu između Fabije i

Scale, a koji istovremeno spaja najbolje manire kako u gradu, tako i na otvorenoj cesti.

S redizajnom je Škoda povećala broj fizičkih taster, tako da je kod Kamiqa sada lakše podešavati recimo klima uređaj bez tapkanja po centralnom ekranu. Međutim, i dalje za podešavanje pozicije “puhanja” treba skoknuti do ekrana, što dodaje dva poteza više za vozača. Dobro, nije sve savršeno, ali je olakšano više nego prije. Uređenje je ostalo na nivou prethodnika. Malo drugačiji dizajn kola upravljača s novim modernijom kontrolama audio sistema i putnog računara, kao i drugačija palica u ovom slučaju DSG mjenjača, dio su diskretnog i nepretjerano velikog modernizovanja, jer smo tako navikli od Škode. Ono što je kupcima važnije, ugrađeni materijali prednje armature su bolje uklopljeni, pa više nema cvrčaka, niti iritantnog titranja kod tanjih plastičnih sekcija.

Dizel se u Kamiqu zadržao jako kratko, tako da je kupcima i prije redizajna servirano da biraju između 1,0-litarskog TSI turbobenzinca s tri cilindra, u verzijama s 95 ili 115 KS, odnosno 1,5-litarskog turbobenzinca sa smirenija četiri cilindra i ozbiljnijom ergelom od 150 konja. Najjači benzinac je u ponudi kod bukvalno svih konvencionalnih Škoda modela, od Fabije do gorostasnog Kodiaqa, što znači da se u Kamiqu snalazi više nego dobro.

U Kamiqu i kod odabira 1.0 TSI trocilidraša, posebno onog jačeg s 115 KS, nećete pogriješiti, a s 1.5 TSI dobijete uravnoteženiji rad, bolje performanse i otprilike istu potrošnju kao kod slabijeg benzinca. Cilindar više i 50 Nm obrtnog momenta više, prati tehnološki razvijeniji motor na račun tehnologije deaktivacije dva cilindra, koji donosi uštedu u potrošnji pri svakom “kruziranju”, zbog čega 1.5 TSI ima otprilike jednak učinak u potrošnji benzina kao mali 1.0 TSI, jer kad god ima priliku u defanzivnom stilu vožnje ne rasipa ga.

Iako će vas razlika između ova dva motora koštati doplate manje od 3.000 KM, dobit ćete kultivisaniji i jači benzinac s kojim ćete spokojnije i samouvjerenije nabirati kilometre. Malo veća razlika (3.800 KM) je kod doplate za 7-stepeni DSG, što znači da kupac može napraviti balans s cijenom praveći kombinacije s odabirom mjenjača. Kamiq 1.0 TSI DSG košta otprilike kao Kamiq 1.5 TSI s ručnim mjenjačem. Razlika je svega 920 KM. S obzirom na to da je automatski mjenjač danas postao tražena “roba”, pozitivna strana kod ovog DSG-a je što nema servisa, odnosno standardne zamjene ulja u mjenjaču, jer riječ o takozvanom “suhom” kvačilu.

Naš prosjek od 6,4 litara se može smatrati izuzetno prihvatljivim, a s Kamiqom za razliku od skoro svih ostalih rivala ćete odlično proći i na dužim putovanjima, jer njegov 50-litarski tank (10 litara više od Arone, T-Crossa i Taiga s kojima dijeli jednaku mehaniku) omogućava između 150 i 200 kilometara više bez da morate stati zbog dosipanja goriva. Uz sve to, Kamiq je u vožnji veoma predvidljiv. Mali gabariti i mala masa lako se kontrolišu, a 1.5-litarski TSI omogućava jako dinamičnu vožnju na uštrb toga.

Škodin program automobila manjih formata postavljenih na A0 MQB šasiju zasniva se na Fabiji, Scali i Kamiqu. Razlika u finansijama je oko 2.000 KM između njih, a najskuplji je Kamiq koji u isto vrijeme privlači veliki broj kupaca zbog opšte pomame za podignutim modelima. Tako osnovni Kamiq Essence 1.0 TSI 95 KS s ručnim mjenjačem možete po redovnom cjenovniku dobiti za 37.393 KM, što znači da takva Scala košta 35.209 KM, a Fabia 33.286 KM.

Želite li opremljeniji Kamiq, prvo treba doplatiti Selection paket s kojim je lakše doći do ponuđenih opcija, a zatim razumno odabrati. Testni Kamiq se zbog niza odabranih opcija lako popeo na 62.000 KM, što je ozbiljna cifra za ovaj format automobila. Zato, ako budete imali priliku kupiti ovaj sjajni auto, budite pažljivi s opcijama, jer možete lako pretjerati s krajnjom cijenom, koja vas može odvesti da pokucate na vrata većeg modela unutar same Škode, pa čak i kod konkurencije.

Škoda Kamiq Selection 1.5 TSI DSG7

D-Š-V: 4,24 x 1,79 x 1,56 m

Međuosovinski razmak: 2,64 m

Prtljažnik: 400 lit.

Motor: 4 cilindra, turbobenzin, 1.498 ccm

Snaga (kW/KS): 110/150 pri.500 o/m

Ob. moment: 250 Nm pri 1.500-3.500 o/m

Pogon: Prednji

Mjenjač: Automatski, 7 brzina

Ubrzanje: 8,3 s Max brzina: 213 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,8 lit.

Masa: 1.213 kg

Tank za gorivo: 50 lit.

Dimenzije točkova: 205/55 R17

Garancija: 5g/150.000 km

Cijena ulaznog modela (1.0 TSI 95 KS) – 37.393 KM

Cijena test modela bez opcija – 47.502 KM

BIHAMK

Povezane novosti

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!

Možda bi vas zanimalo