Seat Arona je dokaz koliko su urbani SUV-ovi ključni za današnje proizvođače automobila, ali i dokaz koliko je tijesno u ovom segementu. Prošlogodišnji redizajn trebao bi pojačati interes za ovaj model, ali isto tako pokazati da godine nisu teret ni najmanje, ali jesu prijetnja, jer tržište ovog segmenta ima nekoliko jakih predstavnika poput P2008, Captura, Pume, Yarisa Cross itd.
Ovako, modernizovanu i osvježenu Aronu najprije možete prepoznati po novoj maski s okruglim svjetlima za maglu (nisu u seriji i nisu bili na testnom modelu: doplata - 169 KM) koja Aroni daju svježiji i agresivniji izgled inspirisan moćnim modelom Cupra Formentor. Bok i zadnji dio su izmijenjeni sitno, skoro neprimjetno. Dizajneri su bili koncentrisani na drugačiju grafiku stražnjih svjetala i natpis Arona na poklopcu prtljažnika u novom fontu. Uglaste forme novog branika i općenito drugih sekcija poput svjetlosnih potpisa ili retrovizora Aroni, za standarde brenda namijenjenog mlađoj klijenteli, pružaju dojam jako zgodnog gradskog automobila nove generacije. Ali to nije sve, to nije njena esencija. Arona ustvari ima nekoliko primjetno kvalitetnih osobina zbog čega je jedan od omiljenih automobila na tržištu, pa čak i našem.
Dvije temeljne novine
Unutar redizajnirane Arone smo pronašli dvije temeljne promjene. Novi je dizajn upravljača i nova je pozicija multimedijalnog ekrana koji je veći i koji je isplivao na vrh konzole. Postoji i manji ekran infotainmenta i taj se razlikuje u odnosu na veće rješenje što posjeduje klasične tipke za ulazak u meni i upravljanje radiom. Jedina mana je činjenica da je navigacija ograničena na veći ekran s dijagonalom od 9,2 inča (kao ova sa slike). Dodatni plus u lakšem i bržem upravljanju multimedijom je korištenje uz gestikulaciju pokreta rukom.
Kod testa Arone nedostajala je digitalna ploča s instrumentima, ali to nas nije nimalo pogodilo. Čak naprotiv, analgoni instrumenti, klasična ručna i mehaničke tipke na automatskoj klimi još jednom nas podsjetiše kako je divno biti nedigitalizovan u baš svakom segmentu automobila. Takođe, podaci na putnom računaru na mini ekranu u centru instrument table daju monohromatski prikaz i zasnivaju se na prepoznatljivoj seriji podataka koje posjeduju nešto stariji VAG automobili. To s druge strane podsjeća da je Arona pola generacije stariji automobil u odnosu na veliki broj njenih konkureneta, ali to takođe pokazuje koliko smo sa ''manje'' ipak više sretni. Hvala Arona, hvala Seat!
Idealan motor za većinu kupaca
Kao što je slučaj zadnjih godina, ponuda motora malih crossovera, uključujući i Aronu, prvenstveno se temelji na trocilindarskim benzincima s turbopunjačem. Kod vrckave Španjolke moguće je birati između dvije varijante - sa snagom od 95 i 110 KS, odnosno najjačom opcijom – četverocilindarskim 1.5 TSI. Kod nas nije dostupna opcija na komprimirani plin - CNG.
Oduzimamo, sabiramo, množimo...1.0-litarski TSI sa 110 KS je vjerovatno jedan od najboljih motora na tržištu u klasi i to jako spretan i u većim segmentima. Dakle, Arona sa ovim turbo-trocilindrašem u kombinaciji sa DSG mjenjačem je idealna kombinacija za većinu kupaca. Ima zanimljiv frktavi zvuk, a dovoljno je držati obrtaje radilice iznad brojke 1500. Ovo je jako zahvalan agregat sa zanimljivom žestinom i više nego dovoljno snage. Ubrzanja su živahna i strelovita za motorić od hiljadu kubika i u praksi djeluje gotovo savršeno pogotovo u kombinaciji sa sedmostepenim DSG-om koji opet pravi razliku u poređenju sa sličnim automaticima na tržištu, te sveukupno povećava ugođaj u vožnji i rasterećenje na autoputu zbog stepena više od manuelca. Kome više odgovara ručni mjenjač može uštediti 3.135 KM.
S potrošnjom treba biti oprezan, a najveća mana je 40-litarski rezervoar. Dugoročno se može držati ispod sedam litara. U gradu se zna popeti i do 10 litara u gustom saobraćaju, a na magistrali pada ispod 5. Uz potrošnju od sedam litara možete se uklopiti i na autocesti, na kojoj se maleni turbak pri 130 km/h vrti ispod 3.000 (2.850) obrtaja u minuti.
Pri tom se Arona, s jednolitrenim motorom, ne boji ni većih brzina. Rado mijenja smjer kretanja, a kod bržeg tempa čvršća šasija pomaže zadržati preciznije zadatu putanju. Zamke bh. cesta najbolje definišu tvrđi ''trim'', jer Arona ne voli ni neravnu podlogu, ni kratke poprečne neravnine, u oba slučaja jednostavno se pripremite na poskakivanje. Testni model sa 18'' felgama (doplata – 760 KM), dodatim na paket Xperience (serija 17'') lijepo oblikuje dvojbojnu karoseriju i popunjava otvore ispod lukova blatobrana, ali negdje kad u vozaču proradi racionalnost poželi se spustiti bar na col niže točkove.
Svestrana, okretna, privlačna
Možete li zamisliti da je Arona duga svega 4,15m (kao Golf 4), da ima 400 litara kapacitetan prtljažnik, da prima četvero odraslih i da pri tome ima blago povišen položaj sjedenja. Pa zar, auto koji pliva kao riba u vodi u gradskoj vrevi, te spretno savladava otvorenu vožnju, ustvari je idealan auto za jednu porodicu? Da, Arona je najbliža idealnom vozilu u današnje vrijeme. Ona kombinuje moderan dizajn, dva automobila u jednom, pouzdanu tehnologiju pola stepenice ispod aktuelnih trendova, a iznutra oduševljava solidnim prostorom i oku ugodnom okruženju. Arona osvaja svestranošću, moderna je da se na cesti okrenete za njom, da udovolji i starijim i mlađim konzumentima i da na kraju samo pronađete odgovarajuću ponudu u konfiguratoru kako bi zaokružili proces, jer sve ostalo je na njenoj strani. Posebno su sretni kupci koji su bili odlučni i razgrabili akcijski model prije inflacije s cijenom od 27.990 KM.
TEHNIČKI PODACI
Seat Arona 1.0 TSI DSG Experience
D-Š-V: 4,15 x 1,78 x 1,54 m
Međuosovinski razmak: 2,57 m
Prtljažnik: 400 lit.
Motor: 3-cil, turbo-benzin, 999 ccm
Snaga kW/KS: 81/110 pri 5.500 o/m
Ob. moment: 200 Nm pri 1.750 o/m
Mjenjač: Aut, DSG, 7-stepeni
Ubrzanje: 10,1 s
Max brzina: 190 km/h
Potrošnja (prosjek WLTP): 4,8 lit
Masa: 1.235 kg
Tank za gorivo: 40 lit
Dimenzije točkova: 205/55 R17
Garancija: 5 godina
Cijena ulaznog modela (Reference TSI 95): 32.167 KM
Cijena test modela bez dodatne opreme: 42.686 KM
Dodatna oprema:
Dvobojna karoserija – 1231 KM
Alu felge 18’’ Performance - 760 KM
Povezane novosti
Škoda Kamiq 1.5 TSI: Format koji pokriva sve potrebe
U proljeće je blago osvježen u paketu sa Scalom, ali je zadržao sve esencijalne vrijednosti koje prednjače u najpopularnijem segmentu u Evropi.
Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!
Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.