Peugeot 208: Ugodan u gradu, iznenađujuće dobar van njega
Suptilni redizajn trebao bi pomoći 208-ici da odeži postojeći status bestselera. Možda odabir srednjeg benzinca s ručnim mjenjačem nije više poželjna opcija, bar po pitanju prenosa, ali ovaj model pruža ugodnu i ekonomičnu old school vožnju.
Peugeotov najprodavaniji model bio je ujedno najtraženiji auto na Starom kontinentu 2022. godine svrgnuvši Golfa s trona nakon 14 uzastopnih godina. Bila je to najplodnija godina za 208-icu, mada sve četiri godine, koliko je na tržištu, konstantno „visi“ u vrhu evropske prodaje. No, Peugeot je osjetio da je vrijeme za osvježenje kako bi se 208 u vrhu i zadržao.
Iako je premašio četiri metra dužine, kako nema više 108-ice u ponudi, 208 je najmanji „Lav“ u ponudi francuskog proizvođača i zahvaljujući njemu i još nekolicini popularnih modela, B segment se sve teže održava u Evropi i odupire SUV trendu. Tačnije, 208 je ove godine treći najtraženiji auto u Evropi nakon Dacije Sandero i VW Golfa.
Deficit ručnih mjenjača
Prije skoro godinu dana objavili smo zadnji test automobila s ručnim mjenjačem. S obzirom na to da smo nakon duge pauze dobili manuelca, a pri tom u konvencionalnom pakovanju u niši koja je oduvijek u Evropi bila među popularnijim segmentima, vožnju smo odradili s velikim guštom, pogotovo što je naša redakcija zbog pandemije Covid-19 ostala uskraćena za testni termin početkom 2020. kada je opšte ludilo s koronom zavladalo cijelim svijetom. Moramo priznati da nas je 208 ugodno iznenadio, jer uprkos malim gabaritima i pripadnosti klasi gradskih modela, Francuz se na otvorenoj cesti ponaša skoro kao broj veći automobil.
Međuosovinski razmak od 2,54 metra, skoro je 3 cm duži od Golfa 4, koji je s druge strane u dužinu mjerio 10 cm više. Možda to više i nije relevantno poređenje s vozilom s kraja 20. vijeka, ali evidentno je da su inžinjeri „setovali“ ovjes između krutog i udobnog pa se 208-ica ponaša jako udobno prema putnicima, a da pri tom daje vozaču jako ugodne povratne informacije s ceste.
Moderan enterijer i umjeren prostor
Automobili od četiri metra dužine nisu više komforni kao nekad. Peugeot 208 najviše komfora ima za dvije odrasle osobe i eventualno dvoje djece, uključujući i tinejdžere. Prtljažnik kapaciteta 352 litra na papiru djeluje dovoljno, ali u stvarnosti izgleda manji i nema neophodnu dubinu s kojom bi se nadoknadila zapremina slažući kofere jedan na drugi. Auto nije koncipiran za porodicu i dalja putovanja, iako se za nuždu uvijek može napraviti kompromis.Enterijer je manje-više jednak modelskim godinama prije redizajna. Promjena ima na instrument ploči, palica mjenjača je drugačijeg dizajna, a multimedijalni ekran je veći. Kombinacijom fizičkih i touch kontrola Peugeot želi naglasiti modernistički pristup, koji traži malu naviku dok se ne stekne praksa. Položaj za upravljačem je ugodan. Tkanina na sjedištima je tamno sive boje na srednjem paketu Allure, koji je ujedno mjera za bh. kupca u pogledu završne obrade i ponuđene opreme, i djeluje da može dugo trajati.
Benzinac sa zupčastim u ulju, za i protiv!
Pogled na cjenovnik ili pod prednju haubu potvrđuje da su trocilindarski benzinci s etiketom PureTech udarna su igla Stellantisovih automobila, a dizela više nema nikako u ponudi. Benzincima se spočitava koncepcija zupčastog remena potopljenog u ulje, a danak tome su već platili mnogi vlasnici, jer se remen tokom vremena, i to relativno kratkog, „runio“, pa su komadići znali začepiti uljnu pumpu i onda bi nastala poprilično velika i skupa havarija. Proizvođač je već dva puta poboljšavao strukturu remena i problemi su nestali, ali je interval velikog servisa prepolovljen. Koncept k’o koncept i nije loše zamišljen, budući da se vozite tiše i ugodnije, ali u praksi su stvari ispale kudikamo drugačije. Svjesni nedostataka, u Stellantisu su našli partnera i već su konstruisali novi trocilindraš, koji umjesto remena koristi lanac, ali ta tehnologija je mnogo skuplja, pogotovo što se radi o hibridnoj tehnologiji, koja po defaultu se veže za automatski mjenjač. Doplata za motor s lancem i automatskim mjenjačem je preko 7.000 KM u okviru paketa Allure, pa se još uvijek ne treba upuštati u takvu egzibiciju.
Zamislili smo se u ulozi kupca i shvatili da aktuelni PureTech benzinac, pogotovo ovaj s asistencijom turba i s jako zahvalnih 100 KS snage može biti odličan odabir za 208-icu. Motor je prebolio dječje bolesti, jako je energičan van grada na brzim dionicama, a uvjerili smo se da može biti i ekonomičan. Auti su jako poskupili, pa svaka egzibicija s novijom tehnologijom podiže cijenu u nebo. Zato se ovaj turbak sa 100 konja nameće kao zlatna sredina u ponudi za 208. Usto, moguće ga je dobiti sa šestostepenim ručnim mjenjačem, koji cijenu drži povoljnijom, a istovremeno je proračunat jako dobro da na autocesti pri brzini od 130 km/h drži radilicu na svega 2.600 obrtaja u minuti u šestom stepenu prenosa, dok umjereniju brzinu od 100 km/h drži pri dizelskih niskih 2.000 o/m. Tako rasterećen motor stvarno nije neki potrošač, a mi smo se uvjerili u to u praksi, jer smo imali brojke od četiri litra na otvorenom, oko 5,5 litara na autocesti do 7,5 litara u gradu. Tank od 44 litara može se „hladno“ razvući na 700 kilometara.
Traži se „nula“ viška
Peugeot 208 u svojoj drugog generaciji, od prvog pojavljivanja jedan je od najprodavanijih automobila općenito u Evropi i ujedno u vrhu prodaje modela u B segmentu. Kupcima se sviđa njegov dizajn i moderna unutrašnjost, te to vrlo lako i plate više nego što pojedini konkurenti traže za svoje modele. U BiH je slika nešto drugačija. Kupci su shvatili da za par hiljada maraka doplate mogu posjedovati model 2008, a on je ipak veći, komforniji i konkretniji odabir i vrlo bitno za današnje trendove – ima izgled modernog „terenca“.
Cjenovni rast kompletne autoindustrije odrazio se i na najmanji Peugeotov model. Naime, poredeći cijene iz februara 2020. kada je 208-ica predstavljena na bh. tržištu s ovim današnjim, vidljiv je rast od 30 posto. To nije malo za automobil iz B segmenta, ali i ostale marke pate od istog problema. Na kraju, kupac je taj koji odlučuje šta će za svoje novce odabrati.
Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100
D-Š-V: 4,05 x 1,75 x 1,43 m
Međuosovinski razmak: 2,54 m
Prtljažnik: 352 lit.
Motor: 3-cil, turbo-benzin, 1.199 ccm
Snaga kW/KS: 74/100 pri 5.750 o/m
Ob. moment: 205 Nm pri 1.750 o/m
Pogon: Prednji
Mjenjač: Ručni, 6 brzina
Ubrzanje: 10,9 s
Max brzina: 195 km/h
Potrošnja (prosjek): 5,0-5,2 lit
Masa: 1.165 kg
Tank za gorivo: 44 lit
Dimenzije točkova: 195/55 R16
Garancija: 5g/100.000 km
Cijena najpovoljnijeg modela – 35.569 KM
Cijena test modela bez opcija – 39.991 KM
Cijena test modela s opcijama – 41.375 KM
Opcije:
- Kamera za pomoć pri vožnji unazad – 338 KM
- Nemetalik boja Bijela Banquise – 375 KM
- Grijana prednja sjedišta – 375 KM
- Otključavanje vozila bez ključa – 656 KM
Povezane novosti
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.
Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara
Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.
Škoda Scala: Pogođen minimalistički redizajn uz dobre stare vrijednosti
Škodin kompakt je treći najprodavaniji model češke marke na bh. tržištu ove godine. Nakon osvježenog dizajna, blage evolucije benzinskih motora i praktičnijeg korištenja unutrašnjih kontrola uvjereni smo da će tako ostati i u budućnosti.