Testovi

Peugeot 2008: Redizajn po mjeri racionalnih kupaca i očuvanja liderske pozicije

S prvim lansiranjem modela 2008 druge generacije, Peugeot je digao visoko ljestvicu na tržištu subkompaktnih crossovera. Atraktivan stil čak nije trebalo mijenjati, ali osvježenje je svakako dobrodošlo. Model je postao još privlačniji.

Autor: Admir Muharemović

Kao drugi najprodavaniji Peugeot model poslije 208-ice, ovaj privlačni crossover lako se provukao do 700.000 kupaca u prethodne tri godine. S osvježenjem predstavljenim u prvoj polovini 2023. godine, Peugeot je jasno dao do znanja da mu je 2008 itekako bitan model u paleti i da shodno potrebama kupaca zadržava benzince, dizela i električara kao do sada. Iako je električni model dobio tehnički najveći napredak sa kapacitetnijom baterijom i jačim motorom, benzinci će i dalje predvoditi prodaju. Tako smo se, jednako kao i prije tri godine, našli za upravljačem 1.2-litarskog turbobenzinca sa koncepcijom tri cilindra i neizmijenjenim sistemom razvodnog sistema sa zupčastim remenom u uljnom koritu, ali ovaj put sa 8-stepenim automatskim mjenjačem, umjesto ručnog koji ostaje dostupan jedino kod osnovnog benzinca od 100 KS.

Kandže umjesto kljova

Kupcima je 2008 bio privlačan sviđao i prije redizajna, a zajedno s trostrukom led ''kandžom'' umjesto jednostruke kljove, njegova faca izgleda još bolje i još atraktivnije. Nije to bog zna nešto posebno revolucionarno, ali drugačiji branik i sitno ''izvezeni'' gril maske su modifikovani taman onoliko da, uz nova dnevna svjetla, lice 2008-ice izgleda modernije i drugačije nego modeli prvih godina. Odzada su dizajenri odradili jedno mini poliranje, pa je tu novi natpis, a promijenjena je i grafika svjetala u vodoravne, umjesto prijašnjih horizontalnih ''crtica''. 2008 je ostao jedan od najvećih modela u segmentu zahvaljujući dužini od 4,30 metara, a najbliži rivali su Škoda Kamiq (4,24m) i VW Taigo (4,27m). Zbog toga je dodatno omiljen među kupcima, jer nudi više od pojedinih rivala.

Enterijer s minimum promjena

Kada otvorite vrata bilo kojeg aktuelnog Peugeot modela, enterijer djeluje efektno. Dijelom je to zbog dizajna manjeg volana, dijelom zbog izlomljene armature, a dijelom zbog 3D ploče s instrumentima i iCockpit uređenja samog kokpita. Ruku na srce, enterijer kod ovog crossovera nije trebalo modernizovati, zahvaljujući prilično ekstravagantnom dizajnu od prvog dana. Osim povećanja centralnog ekrana na veličinu dijagonale od 10 inča, Peugeot se dodatno fokusirao na ono što je unutar infotainment sistema. Sistem je nakon modernizacije dobio noviju verziju, poznatu iz modela 308 i njegove korporativne braće.

Ono što će se svidjeti mlađim vozačima bit će mogućnosti postavljanja "widgeta" na nekoliko početnih ekrana, a novi sistem je značajno intuitivniji za rukovanje, unatoč činjenici da automobil nema dodatni ekran s prilagodljivim prečicama, zvanim i-Toggles kao kod luksuznijih Peugeota. Dio fizičkih tipki, koje izgledaju kao sekundarne tipke na orguljama, nalaze se ''sprat'' ispod ekrana, ali one pokrivaju tek osnovne funkcije klime, grijača stakala i taster za unutrašnje zaključavanje. Kontrole grijanja su ipak ostavljene s funkcijom na touch, ali sve ostalo je unutar multimedijskog ekrana na šta smo se i navikli, mada se ovaj koncpet kod suparnika ponovo mijenja uz povratak na fizičke tipke.

Benzin, dizel i struja

Ovaj model ostaje na Peugeotovoj filozofiji ponude svih dostupnih pogonskih agregata. Mnogi drugi su već izgubili dizel, ali 2008 još uvijek ima jedan u ponudi, a to je neophodno jer kupci i dalje vole ekonomični četverocilindarski dizelski blok. Dostupna dva benzinca od 1.200 kubika su dugogodišnji partneri Peugeot vozila, a nakon nekoliko drugih (većih) modela u ovom formatu, PureTech sa 130 KS i automatskim mjenjačem sa 8 brzina (jedini izbor) ovaj sklop djeluje najefektnije. Kao prvo, 2008 je malen i lakši od recimo 308 ili 408 modela. Mjenjač je fino uklopljen, iako ima onaj karakteristični trzaj netom prije samog zaustavljanja i šaltanja u najniži prenos. Motor zbog koncepcije sa tri cilindra radi pomalo nemirno i pomalo ''suho'', ali snage mu ne nedostaje.

Ekonomičnost je izražena na otvorenoj cesti, dok u gradu već nije. Prvu dužu rutu odradili smo na vozačima ne baš omiljenoj cesti Sarajevo – Tuzla, gdje je mali crossover trošio 5,1 litar bezolovnog benzina. Izlaskom na autoput, radilica je zbog mjenjača sa 8 brzina jako rasterećena i pri 130 km/h se vrti malo iznad 2.000 o/m, a auto tada troši oko 6,5 litara. Budući da će većinu vremena provesti u gradu, 2008, sa semaforima limitiranim dionicama, vrlo lako troši preko devet litara na svakih 100 pređenih kilometara.

Auto je jako udoban i za dalja putovanja, a otpor na minijaturnom volanu je minimalan i prilagođen za često manevrisanje u gradu. Ako svoje potrebe možete prilagoditi ovom formatu, onda ovaj automobil može biti razuman odabir za veliki broj kupaca, što na kraju potvrđuju i prodajne brojke.  Ako posmatramo cijene, 2008 je blago skuplji nego ranije, a uvoznik ne praktikuje više politiku viših cijena uz popuste, već komunicira fiksne iznose. Dakle, 2008 je dostupan u tri nivoa opreme (Active, Allure i GT), dva benzinca sa 100 i 130 KS, jednim dizelom od 130 KS i jednim električnim modelom sa 156 KS i 54 kWh baterijom. Benzinci prelaze oko 650 km s tankom od 44 litra, dizel skoro 1.000 km (41 litar), dok baterijski model ima autonomiju od 400 km.

Bez jačih motora uz osnovi paket opreme

Klasa sub-kompaktnih crossovera je iz godine u godinu sve popularnija, jer ovi automobili bazirani na platformi automobila iz B segmenta imaju ono što kupci u Evropi traže – veći su i komforniji od svojih donatora, a i dalje kompaktni za manevrisanje po gradskoj vrevi. Uz ta dva aduta, popularni su što imaju povišenu poziciju sjedenja, te se guraju u klasu ''terenaca''. Pogon je isključivo prednji i niko nema prigovor što se ne nudi 4x4.

Dva lava, 208 i 2008 su lokomotiva Peugeotovog voza u Evropi. Kao najprodavaniji Peugeot modeli ovaj dvojac u prošloj godini je osvojio srca preko 350.000 kupaca. Vjerujemo da je redizajn pomogao u očuvanju dobre pozicije, pa je 2008 iz mjeseca u mjesec bilježio pozitivan rast prodaje, što se u slučaju 208-ice nije dešavalo. Istovremeno, 2008-ica u svojoj klasi subkompaktnih crossovera vodila je bitku sa Ford Pumom, Toyotom Yaris Cross i Renaultom Capturom smjenjujući se s njima na vrhu do samog kraja godine.

Ako uzmemo u obzir srednji i mrvicu poželjniji paket opreme Allure (digitalna ploča, veće 17-inčne alu felge, pokretanje motora bez ključa i kvalitetnija multimedija) uz koji su dostupni svi ponuđeni agregati, osnovni benzinac od 100 KS uz ručni mjenjač (dostupan jedino u ovoj kombinaciji) košta 42.409 KM, jači benzinac od 130 KS – 47.398 KM, 1.5 BlueHDi dizel – 50.531 KM i električni e2008 – 65.724 KM do registracije i bez uračunate subvencije.

Peugeot je s redizajnom podigao ljestvicu na temu luksuznije opreme, jače pogonske sklopove gurnuo u viši razred i izbacio skoro skroz ručni mjenjač. Mišljenja smo da je osnovni Active paket jako bogat i da je prava šteta što na skromnijim tržištima poput bosanskohercegovačkog Peugeot uz njega ne nudi jače motore, osim ulaznog benzinca i električara. Ušteda od preko 4.000 KM s tim paketom, u zamjenu za blago siromašniju listu opreme, ne bi uopšte bila zanermariva za bh. standard.  

Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8

D-Š-V: 4,30 x 1,77 x 1,55 m

Međuosovinski razmak: 2,6 m

Prtljažnik: 434 lit

Motor: 3-cil, turbobenzinac, 1.199 ccm

Snaga kW/KS: 96/130 pri 5.550 o/m

Ob. moment: 230 Nm pri 1.750 o/m

Pogon: Prednji

Mjenjač: Automatski, 8-stepeni

Ubrzanje: 9,4 s

Max brzina: 198 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,8 – 6,5 lit

Masa: 1.338 kg

Tank za gorivo: 44 lit

Dimenzije točkova: 215/60 R17  

Garancija: 5g/100.000 km

Cijena osnovnog modela (PureTech 100 Active):38.264 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme: 47.398 KM 

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo