Na testu smo imali jedan ozbiljan kombi, iako to Zafira u svom osnovnom DNK-u nije bila. Nastala je u eri popularnosti monovolumena, ali je u ovoj varijanti, toliko izdužena, da može primiti čak devet putnika: pravi kombi, kažem. A sa toliko sjedišta možete voziti ne jednu, nego dvije porodice, ili čitavo društvo na neku utakmicu, ili izlet. Imao sam tako iskustvo da se vozim, ili da vozim slična auta od Sarajeva do Brisela, ili Atine, ali ovo što nudi Opel Zafira nove generacije je nova bolja razina za putnike od onoga što sam vozao, nema sumnje. Na testu sam je vozio do srednje Bosne, do Kraljeve Sutjeske i do Hercegovine, i na ovim našim putevima zaista se ponašala kraljevski, barem za onaj srednji stalež, koji nema potrebu da bude okićen i viđen u kakvom premijumu, ili da ga sa druge strane ne gledaju oči sa sumnjivim, skeptičnim pogledom i pitanjem – vrijedi li ovaj auto? Vrijedi! S obje strane, klizna bočna vrata funkcionišu savršeno i otvaraju putnički prostor, koji je u našem slučaju bio i više nego dovoljan, pregledan i moderan. Postoje varijante duljine od samo 4,6 m, što je puno bolja opcija za gradske ulice i ograničene prostore, zatim i ona srednja varijanta koja je duga je 4,95 m, a ova naša, velika, dužine je 5,3 m i, budimo pošteni, kada je vidite vuče malo na vozila koja prevoze putnike sa aerodroma do hotela, ili strane turiste, neke manje kolektive i slično... U gradu se može parkirati, čak i u javne garaže, mada dužina može predstavljati problem, jer su parkinzi uglavnom označeni i predviđeni za ona regularna, manja auta, tako da tek na otvorenoj cesti njena upotrebna vrijednost dođe do potpunog izražaja. Mene je posebno dojmilo sjajna upravljivost ovako dugačkog auta po krivudavim i brdovitim putevima srednje Bosne – tu je Zafira položila test sa visokom ocjenom.
Ova testna varijanta je imala poprilično dobru opremu, sa navigacijom, modernim 8-stepenim automatskim mjenjačem i odličnim dizelskim motorom od 1997 ccm, 130 kW – 177 KS, što je za naše uslove vrlo dobra kombinacija. Kada se prebacite iz ''obične'' limuzine u ovaj ''pravi'' kombi, uoči se da je klimatizacija malo bučnija, jer ipak valja klimatizirati malo veći prostor. Prtljažnik je više nego dovoljan, a kada se obori i zadnji red sjedišta, to se pretvara u pravo malo skladište. To ovom ''praktičaru'' daje još jedan adut koji mnogima može biti odlučujući pri kupovini. Ni materijali i izgled samog kokpita nisu top klasa, tu se možda moglo malo više dati, ali ako smo je već proglasili vladaricom srednjeg staleža, onda je takav pristup opravdan. Ali ima tu fer rješenja, kao što su pristup aplikacijama onima koji imaju Android ili IOS operativne sisteme na mobilnim telefonima. Ako se malo više dotaknemo i motora: dizelaš je bio vrlo pristojan u efikasnosti, ali i razumnoj potrošnji goriva, koja se u kombinovanoj vožnji kretala oko 7 litara na 100 pređenih kilometara. S obzirom koju masu vozite i koliko ljudi možete prevoziti, ovo je sjajan podatak i prihvatljiv za potencijalne kupce. Opel daje garanciju od dvije godine, bez ograničenja pređenih kilometara, a uz poseban program, nazvan FlexCare, garancija se produžava na četiri godine, ili 120.00 pređenih km. Ova testna varijanta košta nešto više od 91 hiljade KM.
Da sumiram utiske: Opel Zafira Life je praktično kombi, a ne monovolumen, idealna za porodice koje idu na izlete, zajedno sa prijateljima, ili organizacije/kompanije koje se bave prevozom turista, ili manjih grupa. Da, ovaj automobil je dobro rješenje i nudi srednjoj klasi kraljevski tretman na našim bosanskohercegovačkim cestama. Ima i nedostataka, ali oni upravo odvajaju taj srednji sloj od premijum vozila ove vrste, a tamo Opel nikada i nije imao ambicije za napad. Tamo su neki drugi proizvođači vladari, kako sa ukupnim paketom, tako i sa cijenom koja ide u nebo. Opel je sa svojom ''zavodnicom'', Zafirom, čvrsto na zemlji, ovoj našoj, po kojoj su nekada hodali naši narodski kraljevi i kraljice, o čemu svjedoče brojni spomenici kulture i historije koje smo posjetili tokom našeg testa.
Povezane novosti
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.
Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara
Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.
Škoda Scala: Pogođen minimalistički redizajn uz dobre stare vrijednosti
Škodin kompakt je treći najprodavaniji model češke marke na bh. tržištu ove godine. Nakon osvježenog dizajna, blage evolucije benzinskih motora i praktičnijeg korištenja unutrašnjih kontrola uvjereni smo da će tako ostati i u budućnosti.