Mercedes C Klasa (W206): Čvrsta kao oklopnjak, udobna poput lađe
Premium brendovi s Mercedesom na čelu još uvijek u ponudi imaju klasične limuzine. Najmanja od njih – C Klasa, u novom izdanju ponovo oduševljava čvrstoćom, udobnošću i vrhunskim paketom sigurnosti. Cijena je očekivano vruća!
Još 1993. Mercedes je legendarnu 190 D otpremio u muzej i nasljednicu nazvao C klasa. Popularni W202 (1993. – 2000.) otvorio je vrata novoj eri modela s prepoznatljivom C oznakom, a slijedile su je legende naših drumova W203 (2000. – 2007. – najčešća serija kod taxi vozila), W204 (2007. – 2015.), W205 (2014. – 2021.) i najnovija od njih – linija W206 koja nastavlja uspješnu seriju.
Po ustaljenoj praksi nova generacija mora biti veća, snažnija, sigurnija. Usto, Mercedes je našao inspiraciju i prije svega udahnuo novom C potpuno novi i ispeglani dizajn koji iznova, iako sličan, odudara od prethodnika. Novi C je najduži do sada, a prateći trend rasta i međuosovinski razmak mu je najduži u klasi. Rastegnut je na čak 2,87 metara, što je donedavno bio standard u klasi iznad. Komfor je bitan, a on se ovdje teško postiže, jer su oplate vrata recimo i ukupno unutrašnjeg uređenja i organizacije prostora s pregradama jako, jako masivne i debele. Vrata recimo kad zatvorite imate osjećaj da ste zatvorili sef. Srednji tunel je čvrst i masivan kao balvan, a svaki taster precizno obrađen kao da sjedite u NASA-inom Space Shuttleu.
Prostora ima dovoljno, ali nema za rasipanje. No, ipak i odrasli mogu udobno sjediti odzada, pa se osjeti taj dugački međuosvinski razmak, mada je i visina respektabilna pa nema neke pretjerane klaustrofobije. Čini se da je nakon generacija i generacija rastezanja ovo sad mjera u klasi.
Sjedišta su tradicionalno udobna, u kombinaciji koju smo dobili sa zanimljivom spojem klasične i brušene kože, te usto još električno podesiva uz mogućnost memorisanja položaja i grijanja. Ide to još dublje oko podešavanja sjedišta, jer se preko softwarea može sic podesiti prema visini vozača, recimo. Klasične ploče s instrumentima nema! Tableti su preuzeli tu ulogu, a oni omogućavaju više podešavanja s grafikom mijenjajući podloge od klasične do sportske ili do kombinovane sa navigacijom. Centralni ekran je ustvari mozak automobila, te pored touch funkcije podržava i glasovne komande. Naravno, Mercedes je učinio grafiku izuzetno bogatom i naprednom, pa se na prvi kontakt primjeti razlika u odnosu na ekrane kakve susrećemo u ''narodnim'' automobilima.
Sa centralnog tunela su proćišćene sve komande i u kombinaciji aluminija, plastike i piano laka na raspolaganju imate ''flat'' prostor kakav premium automobili pokušavaju dići na novu razinu minimalizma. Ručica mjenjača je postavljena s desne strane volana, Mercedesov zaštitni znak kao i paljenje svjetala na suprotnoj ručici kod Francuza. Zanimljivo je da automatski mjenjač u poređenju s rivalima (Audi A4 – 7, BMW 3 – 8 stepeni) ima rekordnih devet stepeni prenosa i da jako rasterećuje motor, pa se na 130 km/h radilica vrti na oko 1500 o/m, odnosno obrtaji su i dalje ispod podioka od 2.000 i pri brzini od 160 km/h. Mercedes u ovoj klasi uopšte nema ponudu za ručni mjenjač, jer ga je automatika bukvalno pregazila.
Slabiji 2,0-litreni dizel s oznakom 200 d razvija 163, srednji okruglo 200 KS (220 d) i najjači (s oznakom 300 d) – 265 KS. Dizelaš ima satelitski elektromotor koji radi kao starter-generator na 48V, pa je ustvari riječ o hibridu. Testni model je uz 200 KS, AMG Line paket za eksterijer (doplata 2.568 KM) i enterijer (+1.469 KM) i 15mm niži ovjes, te 4x4 pogon (razlika u cijeni u odnosu na zadnji pogon – 4.000 KM) prava noćna mora za ostale automobile na cesti. Da ne shvatite negativno, ipak ga ne vozi Darth Vader, već bilo koji vozač koji manipulišući s dizelskom ergelom od 200 KS, 4Matic pogonom i 9-stepenim mjenjačem lako doživaljava hedonizam kroz iznadprosječne performanse. C Klasa juri kao tane, ubrzava moćno, a nije uopšte neudobna. Još na kraju 66-litarski tank nije jednostavno isprazniti, jer ovaj ''oklopnjak'' od skoro 1800 kg može trošiti i ispod 4 litra. Da, dobro ste pročitali, 4 litra na auto cesti pri 130 km/h. To znači da ćete s jednim tankom goriva lako prebaciti 1.000 km, što je u današnje vrijeme električara od kojih mnogi strahuju i automobila sa SUS motorima i minijaturnim rezervoarima za gorivo više nego važno i respektabilno.
Mercedes je mislio na sve kao i obično. Čak je i zadnja osovina upravljiva i točkovi se zakreću u obje strane (zavisno od brzine kretanja) što je korisno u gradskoj vožnji, ali i van grada. To zadovoljstvo će vas koštati dodatno 2.908 KM.
Šta kaže račun? Ako preskočimo benzinsku verziju, osnovna C Klasa s dizelskih 163 KS starta od 95.677 KM. Srednji dizelaš za zadnjim pogonom je 5.000 skuplji od njega, a u varijanti sa 4Matic pogonom cifra raste na 104.674 KM. No, to je tek početak, budući da ovakvi automobili nikada ne izlaze iz salona sa ''osnovnom'' opremom. Stoga je testni model bio nakrcan sa dodatnom opremom u vrijednosti oko 40.000 KM, a brojčanik se zaustavio na užarenih 137.325 KM. Za dobre stvari je uvijek trebalo platiti više, zato ko ima ovoliko novaca nek uživa, mi ostali ćemo se osvrtati i držati plac gore. Svi zadovoljni!
TEHNIČKI PODACI
Mercedes C klasa 220 d 4Matic
D-Š-V: 4,15 x 1,78 x 1,54 m
Međuosovinski razmak: 2,87 m
Prtljažnik: 455 lit.
Motor: 4-cil, turbo-dizel, 1993 ccm
Snaga kW/KS: 147/200 pri 3.600 o/m
Ob. moment: 440 Nm pri 1.800 o/m
Mjenjač: Automatik, 9-stepeni
Ubrzanje: 7,4 s
Max brzina: 239 km/h
Potrošnja (prosjek WLTP): 4,8 lit
Masa: 1.780 kg
Tank za gorivo: 66 lit
Dimenzije točkova: 225/45 R18
Garancija: 2 godine
Cijena ulaznog modela (C180): 90.610 KM
Cijena test modela sa dodatnom opremom: 137.325 KM
Povezane novosti
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.
Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara
Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.
Škoda Scala: Pogođen minimalistički redizajn uz dobre stare vrijednosti
Škodin kompakt je treći najprodavaniji model češke marke na bh. tržištu ove godine. Nakon osvježenog dizajna, blage evolucije benzinskih motora i praktičnijeg korištenja unutrašnjih kontrola uvjereni smo da će tako ostati i u budućnosti.