Testovi

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Ako je prva generacija Kone prošla ispod radara bh. tržišta, druga neće sigurno. Futuristički dizajn, drastično veći gabariti i dobro ugođeni hibridni sklop, bili su neophodni za afirmaciju s kojom je došao i transfer u višu ligu.

Autor: Admir Muharemović

Hyundai je sa novom Konom spalio sve mostove iza sebe i okrenuo novi list u ovoj klasi, koja je pomalo postala dosadna. Od prethodnice, Kona naslijeđuje samo ime i paletu benzinskih motora, dok se novi dizajn, niz tehnikalija i poboljšani hibridni pogonski sklop postavljaju kao napredak od sedam milja u odnosu na prethodnicu.

Na dizajn se treba navići

S novim futurističkim izgledom, nova Kona ili se sviđa ili ne sviđa publici. Teško da će biti nekog kompromisnog mišljenja između toga. Takav je trenutni Hyundaiev dizajnerski pravac s kojim se želi distancirati od evropskih, američkih, ili ostatka azijskih proizvođača, te naglasiti vezu sa napretkom, inovacijama i budućnošću. Iznimno jaka konkurencija, u kojoj svaki proizvođač na sve načine pokušava privući pažnju kupca svodi se na popularnu metodu da se kupci privuku izgledom. Kod Kone dizajn odmah upada u oči bez potrebe za dubljom analizom. Svjetla sa tankim LED trakama sprijeda i odzada po sistemu coast to coast, Hyundai je već instalirao na druge modele, ali na Koni djeluju najefektnije. Ovaj specifični element bio je ključni dio vizuelnog identiteta pri stvaranju dizajna. Umeci od plastike razbijaju ravne površinu i ujedno čine Konu robusnom, što i jeste adut kod ovakvih vozila.

 

Možda će za zadnja svjetla na blatobranima trebati malo vremena za privikavanje, ali to je takođe bila cijena potpunog ''remonta'' vanjske optike.  Naime, Hyundai je Konu potpuno izmijenio ovaj model, iako je i prethodnica bila gotovo idealan izbor za urbanu džunglu i dalja putovanja zahvaljujući svježem dizajnu, visokom nivou izrade, širokom izboru motora i cijeni koja je bila na strani porodičnih kupaca. Međutim, nedostajalo je malo više komfora na zadnjoj klupi i veći prtljažnik, pa je Hyundai povećao gabarite, produživši skoro 20 cm novi model, povećavši istovremeno prtljažnik za 105 litara, te finalno oslobodio poprilično komforan prostor u unutrašnjosti. Usudili bi se reći da je Kona najkomforniji i najpraktičniji auto B-SUV segmenta.    

Ozbiljan enterijer

Kako su Korejci bili radiklani izvana, jednako su uložili napore da Konu iznutra učine još boljom i još toplijom za putnike. Mjesta ima na pretek, uključujući i centralni tunel gdje više nema klasične palice mjenjača, jer je ona premještena na praktičnu ručicu iza volana. Moderni dizajn upravljača i digitalni panel s instrumentima najbliži je električnim modelima Ioniq 5 i 6, gdje je infotainment ekran najveći koji je jedan proizvođač ikada ugradio u evropski automobil. Ovaj par ekrana također će se pojaviti u novom Santa Feu. Takođe, opet hvalimo Hyundai, jer je većina kontrola mehanička, sa izuzetkom ekrana infotainment sistema osjetljivog na dodir, koji nam ispod ostavlja tradicionalne tastere za kontrolu klime, grijanje i grijanje sjedišta, izbor režima vožnje i još mnogo toga. Ovaj pristup se također primjenjuje na komande na volanu, što povećava udobnost i intuitivnost korisnika. Sve u svemu, Hyundai je uspio u novoj Koni uspio nametnuti osjećaj automobila više klase.

 

Hibrid sa jako niskom potrošnjom

U iščekivanju električne verzije, uvoznik će prodaju bazirati na dva benzinca i jednom hibridu koji smo detaljno analizirali. Kako je Hyundai i ovu tehnologiju temeljito savladao i implementirao, uvjerili smo se ranije vozeći Tucson Hybrid. Ista tehnologija, samo sa prilagođenim komponentama, instalirana je i u Konu. Naime, ovdje je obični atmosferski benzinac od 1,6 litara zapremine i 105 KS snage ukršten sa elektromotorom od nepunih 44 KS i mrvicu manjom baterijom kapaciteta 1,32 KWh, a rezultat je očekivano dobar. Šta to znači u praksi? Auto je poletan s prvim dodirom pedale gasa, a dobrim dijelom zahvaljujući fino ugođenom prenosu sa 6-stepenim automatskim mjenjačem koji je bolja opcija od CVT-a koji najčešće viđamo kod konkurencije i koji rasipa vučnu silu između motora i točkova.

 

Mjenjač na usponima zna oklijevati sa šaltanjem u viši stepen ukiloko ste u Eco modu i to mu je jedina mana. S druge strane, na autocesti pri 130 km/h drži iglu obrtomjera na 2.400 o/mi i nema izražene buke. Takođe, ako je baterija bar do pola napunjena, a to je vrlo lako postići u vožnji ili dok kočite, može se desiti da na ravnim dijelovima krstarite isključivo vozeći na struju s brzinama oko 60-65 km/h i tada ne trošite benzin uopšte. Kada podvučemo crtu, lagana vožnja gradom ili magistralom može proći ispod četiri litra, dok se potrošnja na autoputu pri 130 km/h kreće oko 6,5 litara što je za hibrid jako prihvatljiva potrošnja. Rezervoar je smanjen na 38 litrara u ovoj verziji, ali s obzirom na dobro podešen menadžment hibridnog sklopa, lako ćete preći više od 500 km u kombinovanom režimu.

Kod nove Kone moramo pohvaliti i udobnost, fin osjećaj za volanom i uvjerljive kočnice. Hyundai se potrudio da i kod ovog modela nabaci zadnju multilink osovinu, kao i disk kočnice na obje osovine. Zbog toga, dok ste za upravljačem, bez obzira na tip ceste, Kona se vozi kao bar pola broja veći automobil, što čini se i jeste bila ideja proizvođača od njenog začetka.

Cijene, garancija, ponuda opreme i motora

Dva benzinca s turbopunjačem, ulazni 1.0 T-GDI sa 120 i snažniji 1.6 T-GDI sa 198 KS su naslijeđeni od prethodnice. Hibrid je takođe naslijeđen, ali Hyundai ovaj put više računa na njega nego na benzince. Dizela više nema u ponudi, a neće ga biti niti u većem Tucsonu, što znači da će se prodaja u ovom trenutku oslanjati isključivo na benzince i sve više na hibride. 

S druge strane, Kona je zaista tehnološki napredan i jako opremljen automobil i to još od osnovnog paketa Art. Savjetujemo da pogledate cjenovnik i opremu i uporedite je sa konkurencijom. Tada ćete vidjeti širinu bogatstva opreme i sigurnosnih sistema.

 

Ako posmatramo opremu i cijene hibrida, Hyundai je s ovom verzijom preskočio ulazni paket Art, pa hybrid starta od opremljenije verzije Urban. Kona hibrid na prvi pogled djeluje skupo, ali s obzirom na ukupnu ponudu prostora, opreme i ekonomičnog hibridnog sklopa, ipak ima jako dobro pokriće da privuče novi profil kupaca koji planiraju kupiti hibridno vozilo i pri tome ostvariti subvenciju od 5.000 KM. Sa državnim bonusom, koji još uvijek nije parafiran od strane Vlade FBiH, ali evidentno je da hoće u toku godine i s obzirom da kupci mogu retroaktivno realizovati povrat sredstava, Kona hibrid je tada samo par hiljada skuplja od običnog benzinca.  

Garancija na sve Hyundai modele je pet godina uz neograničen broj kilometara, dok su hibridi zaštićeni i drugom garantnim uslovom. Naime, litijum-jonska-polimerna baterija pokrivena je garancijom od 8 godina ili 160.000 km.

Hyundai Kona Hybrid 1.6 GDi 6 DCT Prestige

D-Š-V: 4,35 x 1,82 x 1,58 m

Međuosovinski razmak: 2,66 m

Prtljažnik: 466 lit.

Motor: 4-cil, benzinac, 1.598 ccm

Snaga kW/KS: 77/105 pri 5.700 o/m

Ob. moment: 144 Nm pri 4.000 o/m

Snaga elektromotora kW/KS: 34/43,5

Kapacitet baterije: 1,32 kWh

Kombinovani sistem: 141 KS

Pogon: Prednji

Mjenjač: Automatski, 6-stepeni

Ubrzanje: 11,2 s

Max brzina: 155 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,8-6,5 lit

Masa: 1.410 kg

Tank za gorivo: 38 lit

Dimenzije točkova: 215/55 R18  

Garancija: 5g/Neograničen broj km

Garancija na bateriju: 8g/160.000 km

Cijena osnovnog modela s popustom (1.0 T-GDI Art) – 48.990 KM

Cijena test modela sa popustom –  64.990 KM

______________________________________________________
Dodatna oprema:
Metalik boja Denim Blue – 1.000 KM

BIHAMK

Povezane novosti

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!

Možda bi vas zanimalo