Vijesti

Karmann Ghia: Popularni kupe na mehanici Bube nastao je prije 70 godina

Pedesetih godina posao u Volkswagenu je išao dobro, ali je istovremeno bio prilično monoton. Osim Bube i njene kabriolet verzije, Transporter je bio jedini drugi model dostupan u prodajnim centrima, i to je bilo to. Prostor se stvarao za još jednu legendu.

Autor: BIHAMK

U Wolfsburgu je bilo kapaciteta za još jedan model, samo koji!? Menadžeri su razmišljali o sportskoj varijanti Bube čiji bi dizajn se razlikovao od njenog oblika.

Wilhelm Karmann, u čijoj je fabrici Buba kabriolet montirana u ime Volkswagena, sanjao je o modelu jedinstvenog dizajna. Karmann je umro 1952. godine, a njegov sin je nastavio očeve planove, u početku pokušavajući da stavi Volkswagenovog šefa Heinza Nordhoffa pod pritisak. Tako je u augustu 1955. predstavljen potpuno novi pristup automobilskom dizajnu – Karmann Ghia, atarktivni kupe na provjerenoj mehanici Bube.

Spoj njemačke preciznosti i italijanske estetike

Ovaj izuzetan automobil, označen kao Type 14, nastao je iz jedinstvene saradnje njemačke karoserijske radionice Karmann s italijanskim dizajnskim studijom Ghia. Cilj je bio ambiciozan: kreirati sofisticirani sportski automobil sa 2+2 sjedišnom konfiguracijom koji bi kombinovao najbolje od oba svijeta - njemačku inžinjersku pouzdanost s italijanskim osjećajem za estetiku.

Prekretnica je došla 1953. kada je prvi eksperimentalni model stigao pred čelne ljude Wolfsburga. Reakcija je bila neočekivano pozitivna, što je brzo otvorilo vrata za serijsku proizvodnju. Elegantan i fluidni dizajn drastično se razlikovao od utilitarne estetike Bube, što je Volkswagenu donijelo instant uspjeh.

Karmann-Ghia je bio popularan među ženama. Tako su se za njegovim upravljačem našle popularne glumice šezedesetih, kao što su Romy Schneider i Petra Schurman.

Skromna snaga

Konstrukcijski koncept koji je usvojio Karmann-Ghia podsjećao je na pristup kod Porschea 356, koji je također evolucijski potekao iz Bube. Ipak, Volkswagenov kupe odabrao je umjereniji put od svog prestižnog rođaka iz Stuttgarta.

Inicijalna motorizacija bila je prilično konzervativna - zračno hlađeni četverotaktni bokser konfiguracije zapremine od svega 1.200 kubika, koji je razvijao skromnih 30 konjskih snaga. Ovakve performanse omogućavale su maksimalnu brzinu od 115 km/h, dok je sprint do "stotke" trajao gotovo nepodnošljivih 36 sekundi.

Evolucija kroz decenije

Srećom, mehanički razvoj Karmann-Ghie pratio je napredak osnovnog Type 1 modela. Šezdesete godine donijele su značajne poboljšanja - 1,3-litarski agregat s 40 KS zamijenio je slabijeg prethodnika, zastarjele bubanj kočnice ustupile su mjesto diskovima na prednjem dijelu, dok je poklopac rezervoara premješten iz prtljažnika na stražnji desni blatobran.

Najsnažnija varijanta stigla je pred završetak proizvodnje - 1,6-litarski motor od 50 konjskih snaga s obrtnim momentom preko 100 Nm praktično je prepolovio vrijeme ubrzanja u odnosu na početni 1,2-litreni motor.

Naslijeđe i zamjena

Kada se era Karmann-Ghie konačno završila 1974. godine, uključujući proizvodnju u Brazilu, ukupno je izrađeno 538.698 primjeraka. Volkswagen je pripremio dostojnu zamjenu u obliku Scirocca. Ovaj novi model predstavljao je tehnološki skok - motor smješten sprijeda, prednji pogon te dijeljenu mehaniku i unutrašnjost s revolucionarnim Golfom. Bio je to prirodan korak prema modernosti, čuvajući duh originalnog koncepta u novom tehnološkom ruhu.

Danas je ovaj specijalni kabio-kupe na bazi Bube postaje tražena klasična kolekcija. Dobro očuvani primjerci prodaju se za oko 20.000 eura.

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo