Testovi

Jeep Compass e-Hybrid: U cvijetu zrelosti, a i dalje zanimljiv

Prošlo je više od 17 godina kada smo zadnji put vozili neki Jeep. Čudom ili ne, bio je to Compass prve generacije. Tada je pod prednjim poklopcem bio VW-ov mega popularni 2.0 TDI dizelaš, dok je u aktuelnom modelu instaliran Fiatov 1.5 blagi hibrid.

Autor: Admir Muharemović 

Vremena se mijenjaju, a mijenjaju se i automobili. Jeep Compass je osmišljen za Evropu, još iz vremena dok je postojala grupacija DaimlerChrysler. Privikavanje na Evropu je uključivalo instalaciju i Volkswagenovog 2.0 TDI dizelaša koliko god čudno izgledao taj miks.

Uz Compass, na tržištu je bio i njegov mehanički blizanac Patriot, koji nije preživio prelazak marke pod okrilje Fiata, odnosno u novu grupaciju FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Zakon jačeg je istisnuo onog slabijeg i samo je Compass doživio drugu generaciju. Amerikanac je uskočio u evropsku kuhinju i svoj specijalitet 2017. ponudio kupcima uz novo serviranje na tanjiru silazeći s proizvodnje linije u italijnskom Melfiju. Dakle, Compass druge generacije je uz diskretni redizajn iz 2021. već punih osam godina tržištu. U tom periodu je prošao nekoliko ažuriranja, prije svega u unutrašnjosti, a zatim i u pogonskom sistemu. 

Još uvijek aktuleni model, iako bi potpuno novi do kraja godine trebao aterirarati na tržište kao klon Peugeota 3008, i dalje očarava Jeep konfekcijom, koja je mnogima trn u oku i koju žele kopirati. Auto je nagrižen zubom vremena, a to se vidi i s vana i iznutra. Ovaj dio izvana tiče se gabarita. S dužinom od 4,42 metara Compass je među manjim u C-SUV segmentu, iako je ovakav kakav jeste veoma kompaktan i snalažljiv. Unutra je zub vremena napravio veći zagriz, jer mnogo toga je već za „rashodovanja“. Krenuvši od zastarjele grafike kontrone ploče i sitnog fonta ispisanih podataka, zatim sitnih tipki na volanu, nedostatka tastera za kontrolu jačine zvuka, multimedije s 10,25-inčnim ekranom koja takođe treba ažuriranje itd.

Compass se proizvodi u italijanskoj tvornici, a to se osjeti u detaljima, materijalima i dojmu koji ostavlja. Zato je unutrašnji prostor i dalje privlačan. Kad jednom sjednete, više ne želite van, jer je drugačije od suparničke konfekcije. Istovremeno, sve djeluje čvrsto spakovano, ali funkcionalnost je dijelom ograničena zbog godina na plećima. Prostora ima sasvim dovoljno, a čak i prtljažnik, koji na papiru mjeri samo 424 litra, u stvarnosti je mnogo veći i praktičniji.  

Što se tiče vožnje, do izražaja dolazi mild-hybridni pogon, izveden na prednju osovinu. Poznat iz Alfinih i Fiatovih automobila, 1,5-litreni četverocilindraš s Millerovim ciklusom i kompresijom 12,5:1 razvija 130 KS i 240 Nm, a podržan je s 20 KS snažnim elektromotorom i 48-voltnom arhitekturom. Sve je povezano sa 7-stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, a šaltanje je uravnoteženo, dok je start uglađen, a prelaz između struje i benzina skoro pa neprimjetan. Baterija je mala, ali mimo parkinga, uspjevali smo prelaziti i do jedan kilometar isključivo na struju do brzina od 35 km/h. Dakle, lagana vožnja kroz naselje ili gmizanje u koloni, s tim da nema uspona, omogućeno je na čistu struju. Tada ne postoji SUS motor i potrošnja je “nula”, jer se auto ponaša kao da je električni.

Zato je ukupna potrošnja koju smo izmjerili zaista fantastična. S tankom od 55 litara, uspjeli smo preći 800 kilometara kada se uključila lampica rezerve. U gradu blagi hibrid pokazuje adute, pa je kretanje na struju rasterećuje benzinski motor. Krajnja potrošnja od 5,8 litara je na nivou dizela, i eto odgovara na ono ključno pitanje zašto ih je sve manje na cesti.

U jačem ritmu Compass se ponaša predvidljivo i stabilno, a uz sve to nije neudoban. Kočnice su uvjerljive, a upravljivost je sasvim korektna čak i pri višim brzinama na autocesti.

Da li je 130 konja dovoljno za jedan “pravi Džip”? Možda i nije, jer povremeno, uz štucanje mjenjača na jači stisak pedale gasa, nedostaje mu mrvicu više snage. Za svakodnvenu vožnju rekli bi da motor uopšte nije trom, ali za dinamičniji ritam nije ni posebno temperamentan. Potrošnja je veoma jak adut, jer hibridni sklop traži da pazite na brojke, što vam se na kraju oduži baš niskom potrošnjom, koju smo uspjevali glatko spuštati ispod 4 litra.

Sve u svemu, Jeep Compass e-Hybrid nije automobil za one koji su u potrazi za dinamičnom vožnjom. Ali je itekako ozbiljna opcija za vozače koji žele štedljiv, moderan i uglađen SUV s drugačijim “šmekom” od konkurencije, jer je ustvari “pravi Džip”. To s druge starne podcrtava da nije ni cjenovno privlačan, jer Jeep pedigre mnogo znači u svijetu terenskih vozila, mada je ovaj pravi mekušac. Međutim, s psihološke strane, Stellantis u svojim redovima ima takvo ime.

Cijene uz dodatni popust i finansiranje za model s prednjim pogonom u paketu Altitude startaju od 68.390 KM i završavaju na 75.990 KM u paketu Summit. Međutim, naglasak je na verziji North Star Final edition, koja nudi najbolji omjer opreme i cijene od oko 65.000 KM. Jeep ne bi bio Jeep da kupcima ne ponudi i 4x4 pogon, ali tu postoji kvaka. Dakle, modeli s 4x4 pogonom stižu s jačim i skupljim plug-in pogonskim sklopom, te se nude u rasponu cijena od 84.490 do 91.690 KM, s tim da na ove modele kupci mogu računati i na eko bonus u vidu subvencije u iznosu od 7.000 KM.

Jeep Compass e-Hybrid Summit

D-Š-V: 4,42 x 1,87 x 1,63 m

Međuosovinski razmak: 2,64 m

Prtljažnik: 424 lit.

Motor: 4 cilindra, turbobenzinac, 1.469 ccm

Snaga (kW/KS): 96/130 pri 5.500 o/m

Ob. moment: 240 Nm pri 1.500 o/m

Elektromotor: 20 KS

Baterija: 0,8 kWh

Pogon: Prednji

Mjenjač: Automatski, 7 brzina

Ubrzanje (0-100 km/h): 10,0 s
Max brzina: 193 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,6-6,0 lit.

Masa: 1.500 kg

Tank za gorivo: 55 lit

Dimenzije točkova: 225/55 R18 

Garancija: 5g/100.000 km

Cijena najpovoljnijeg modela – 68.390 KM

Cijena test modela bez opcija – 75.990 KM
________________________________________

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo