Testovi

Ekskluzivno: Vozili smo osvježenu Škodu Octaviju, bit će i dalje miljenica kupaca

Škoda je na bh. tržištu od 1996. do danas plasirala skoro 52.000 automobila. Iznenađuje li vas činjenica je Octavia pronašla put do više od 18.000 kupaca u BiH? S više od 35 posto Škodine prodaje to je čini rekorderom marke.

Autor: Admir Muharemović

Malo je poznato da je originalna Octavia debitirala davne 1959. godine. Međutim, pravi uspjeh je došao 1996. kada je iz veze s Volkswagenom nastala moderna verzija Octavije, model koji se pretvorio u pravi bestseler češke marke. I tako je Škoda u nepune tri decenije lansirala četiri generacije modela koji je postao pravi lider marke s više od sedam miliona prodatih primjeraka na više od 60 tržišta širom svijeta. No, niti Škoda, niti Octavia ne žele stati na tome.

Octavia je auto s kojim dobijete najviše za svoj novac i to su kupci prepoznali još od njenog lansiranja prije 27 godina. Češki liftback nudi prostranost, najsavremenije tehnologije, vrhunski nivo sigurnosti i što je najvažnije većini kupaca, pogotovo na bh. tržištu, to je izvrsna vrijednost za novac.

Kupcima je prije nekoliko mjeseci servirana osvježena verzija aktuelnog modela s kojim smo napravili prve kilometre na putevima između Austrije i Češke kako bi se uvjerili u rafiniranost novih ''dijelova'' i uglađenost novog paketa.

Novi svjetlosni potpis i dinamičniji izgled

Osvježenje uključuje novi, popeglani dizajn s obnovljenim prednjim i stražnjim branicima te ažuriranu Škodinu rešetku. Zbog redizajniranih branika, koji automobilu daju dinamičniji karakter, dužina je sada rastegnuta za 9 mm, te Octavia u dužinu mjeri 4.698 mm. Osnovna prednja svjetla sada koriste LED tehnologiju kao standard. Druga generacija LED Matrix prednjih svjetala dostupna su kao opcija za Selection i Sportline nivoe opreme, dok su standardna na RS modelima. Oni stvaraju novi svjetlosni potpis i sadrže dva LED modula čiji je izgled poboljšan novim elementom Crystallinium. Osvježen je i izgled alu felgi u veličinama od 16 do 19 inča s crnim aero dodacima. Octavijina paleta boja sastoji se od tri standardne boje i sedam metalik završnih slojeva. Mamba zelena je ekskluzivna za modele Sportline i RS, dok je Phoenix narančasta dostupna samo na Octaviji Combi.

Glasovne komande, Chat GPT integracija i novi ambijent

Kupci su se navikli bili na nazive paketa Active, Ambition, Style i RS. No, s novom Octavijom stižu tri nova nivoa opreme: Essence, Selection, Sportline, dok RS ostaje, kao i devet različitih ambijenata interijera Design Selections. Pomalo ''umorne'' materijale i ambijent osvježavaju nove presvlake sjedišta i paneli vrata napravljeni od novih i recikliranih materijala. S 10-inčnim digitalnim ekranom, koji sada dolazi kao standard na odabranim varijantama modela, unutrašnji ambijent djeluje svježije. Poznati 10-inčni virtuelni kokpit, predstavljen prilikom lansiranja četvrte generacije Octavije, ostaje u ponudi.

Po prvi put u Octaviji je kao opcija dostupan 13-inčni infotainment ekran. ChatGPT chatbot temeljen na umjetnoj inteligenciji bit će integrisan u glasovnu pomoćnicu Laura kao standard. Iz Škode također napominju da je dvozonski klima uređaj sada također standard, kao i 15-vatni bežični punjač za mobitel uz bolju tehnologiju hlađenja. Istovremeno, putnicima su dostupna tri USB-C utora s povećanom snagom punjenja od 45 W.

Ojačani motori s jednim novitetom

S ponudom motora sve je manje-više poznato, ali ima i novosti. Početna ponuda motora sastoji se od dva 1.5 TSI benzinska motora sa 115 i 150 KS. Škoda je procijenila da ulaznom 1.0 TSI trocilindrašu sa 110 KS i 200 Nm više nije mjesto u Octaviji, pa ga je zamijenila s četverocilindarskim 1.5 TSI od 115 KS i 220 Nm momenta, što je ustvari samo blago prigušena postojeća verzija od 150 konja. Oba ova benzinca opciono su dostupna s blago hibridnom tehnologijom, samo u varijanti s DSG mjenjačem. Energija koja se povrati tokom kočenja pohranjuje se u 48-voltnu litijum-jonsku bateriju, koristeći vodeno hlađeni 48-voltni starter-generator, koji pokreće remen. Ovo podržava rad motora s unutrašnjim sagorijevanjem s naletom električne energije što omogućava Octaviji da se kreće s potpuno isključenim motorom. Kada je potrebna manja snaga, oba 1.5 TSI motora mogu isključiti dva cilindra koristeći ACT+ aktivno deaktiviranje cilindra radi smanjenja potrošnje goriva.

Zatim ponudu dopunjavaju dva pojačana 2.0 TSI benzinca s pritiskom ubrizgavanja od 350 bara i sistemom varijabilnog podizanja ventila. Poboljšani usis zraka i optimizacija trenja doprinose povećanju izlazne snage. Varijanta od 204 KS s pogonom na sve točkove u seriji radi po Budack ciklusu s povećanim omjerom kompresije od 12,2:1 i 14 KS je snažnija od svog prethodnika. Najbolji benzinski motor u Octaviji RS sada proizvodi 265 KS, što je 20 KS više nego na modelima prije redizajna.

Nama u Bosni i Hercegovini će i dalje biti važni dizeli, iako u razgovoru s trgovcima na ''terenu'' otkrivamo da se kupci sve više okreću ka benzincima. U oba 2.0 TDI motora, neizmijenjene snage od 115 i 150 KS, pogon radilice s čeličnim klipovima efikasno smanjuje gubitke toplote dok istovremeno povećava brzinu sagorijevanja. Pritisak ubrizgavanja je 2.200 bara, dok turbopunjač ima koristi od varijabilne geometrije turbine, koja osigurava optimalan pritisak prednapona u širokom rasponu obrtaja, što rezultira uglađenijom krivuljom snage motora. Optimizovani sistem za obradu izduvnih gasova koji smanjuje emisiju azotnih oksida (NOx) pozicioniran je blizu motora i koristi proces dvostrukog doziranja za ubrizgavanje AdBlue s dva katalitička konvertora.

Čeh Marek Slovak nam je otkrio ključna poboljšanja na motorima

O poboljšanjima na Evo 2 agregatima porazgovarali smo s Marekom Slovakom, jednim od inžinjera koji su radili na ovom projektu. Slovak nam je otkrio da novi 1.5 benzinci, koji će činiti gro prodaje na većini tržišta dolaze s tri ključna poboljšanja. Naime, inžinjeri su uvidjeli da ovaj blok treba aktivni uljni separator, turbinu s varijabilnim lopaticama, dok su na klipovima ugradili mini kanal koji omogućava da više ulja dopire za bolje hlađenje i njihov efikasniji rad.

Vrlo važno, prvi motor čije mogućnosti smo isprobali bio je upravo novi 1.5 TSI sa 115 KS s ručnim mjenjačem, koji će također biti dostupan i uz 7-stepeni DSG. Ovaj agregat bi se mogao svidjeti umjerenim vozačima, koji gledaju na cijenu, a koje je prethodni izbor 1.0 TSI s tri cilindra jednostavno odbijao, jer se činio neadekvatnim za Octaviju. Auto linearno ubrzava i ima solidan izvor snage da povuče u bitnim situacijama, a s obzirom na to da su inžinjeri samo softverski prigušili snagu verzije sa 150 konja, ovaj ulazni motor nema nikakve posebne dodatke koji bi mu ''smetali'' u radu, a pogotovo u održavanju.

Sigurnost na većem nivou

Štaviše, Škoda Auto je dodatno proširila ponudu aktivnih i pasivnih sigurnosnih elemenata. U ažuriranoj Octaviji, Škoda je zamijenila Driver Alert s Attention i Drowsiness Assist sistemom, koji je prenesen iz novog Superba i Kodiaqa. Sistem prati ponašanje vozača i procjenjuje njegov nivo koncentracije, odnosno pospanosti. Dok Driver Alert uglavnom analizira podatke iz elektromehaničkog servo upravljača, Attention and Drowsiness Assist pristupa informacijama iz različitih kontrolnih jedinica vozila, kao što je Lane Assist. Sistem koristi inovativni algoritam za prepoznavanje kratkotrajne nepažnje i umora vozača. On otkriva odstupanja od normalnog ponašanja upravljanja pri brzinama iznad 65 km/h i kontinuirano procjenjuje ponašanje vozača kako bi izvukao zaključke o njegovoj sposobnosti za vožnju. Ako sistem zaključi da je vozač umoran, pokreće vizuelna i zvučna upozorenja u virtuelnom kokpitu na tri nivoa. Osim toga, ažurirana Octavia dolazi s do 10 zračnih jastuka. Stražnji bočni jastuci dostupni su kao opcija.

Unaprijeđeni sistem Intelligent Park Assist (dostupan samo s automatskim mjenjačem) omogućava Octaviji da pored samostalnog parkiranja koristi i pomoć s daljinskim parkiranjem, koji vozaču omogućuju kontrolu manevrisanja na daljinu van vozila putem aplikacije MyŠkoda. Vozilo i pametni telefon

komuniciraju putem Bluetootha kada je korisnik u krugu od četiri metra od Octavije. Sve što treba učiniti je odabrati vrstu manevra u aplikaciji i smjer u kojem žele izaći s parkinga. Maksimalna brzina tokom manevra je 9,5 km/h.

Cijene i dostupnost

Ažurirana Octavia na bosanskohercegovačko tržište stiže tokom ljeta. Prema dostupnim cijenama osnovna verzija Selection u varijanti 1.5 TSI sa 115 KS i ručnim mjenjačem košta 46.283 KM do registracije. Snažniji 1.5 TSI sa 150 KS u kombinaciji s DSG mjenjačem kreće od 53.178 KM. Dizelski 2.0 TDI u jačoj verziji sa 150 KS i DSG mjenjačem starta od 56.489 KM do registracije. Slabiji dizelaš sa 115 KS bit će dostupan od septembra, a modeli s 4x4 pogonom stižu iduće godine.

Sve u svemu, Octavia kao jedna od najkompletnijih auta na tržištu bit će i dalje miljenica bh. kupaca. Redizajn nije radikalan, što je dobro za vlasnike prethodnih modelskih godina, koji se neće osjećati degradiranim, jer i dalje voze i posjeduju aktuelni model. S druge strane, val svježine i tehnološkog napretka značit će Škodi u daljoj prodaji i zadržavanju liderske pozicije na tržištu.

BIHAMK

Povezane novosti

Peugeot 208: Ugodan u gradu, iznenađujuće dobar van njega

Peugeot 208: Ugodan u gradu, iznenađujuće dobar van njega

Suptilni redizajn trebao bi pomoći 208-ici da odeži postojeći status bestselera. Možda odabir srednjeg benzinca s ručnim mjenjačem nije više poželjna opcija, bar po pitanju prenosa, ali ovaj model pruža ugodnu i ekonomičnu old school vožnju.

Možda bi vas zanimalo